Frokost i helgene

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Når spiser dere frokost i helgene?

Står dere opp, og spiser med en gang, eller tar dere god tid og dusjer, slapper av litt og så frokost?

ingen av oss er sultene med en gang vi står opp, Så vi venter som regel en time før vi begynner :)

minimannen får stort sett melk med en gang, og så går vi i dusjen og bruker god tid før frokost:) men det gjør vi jo ikke bare i helgene da, siden jeg er student og han er i nordsjøen..

Jeg syns det er så deilig med helg. Gå på butikken og kjøpe ferske rundstykker, og ha en lang og deilig frokost. Er ofte at vi ikke er ferdig med frokosten før kl 11 :)

Her får vesla nan med en gang vi står opp. Så spiser hun en time etter det. Jeg og mannen spiser ofte ikke før vi drar ut på noe.
Blir nok annerledes når unga blir større tenker jeg

Lille er alltid skrubbsulten når ho våknar mellom 6 og 6.30, så ho får mat då. Som regel yoghurt eller havregryn m/melk. Vi pleier å stå opp litt seinare, ligg gjerne på sofaen og halvsøv mens ho leikar eller ser film.

Eldste våknar i 8-tida og både eg og han er sånn at vi gjerne kan vente til lunsj.. Ikkje
sultne i det heile tatt. Lille elskar å bade, så ho sit gjerne i badekaret ein time eller to før ho tar neste måltid.

Så då blir det gjerne felles frukost (second breakfast for lille) i 10-tida.

Kvar søndag er det forresten alltid stor lunsj kl 11.30. Ungane og mannen et frukost tidlegare, så bakar mannen rundstykke og vekkar meg kl 11 viss eg ikkje har våkna før den tid :D Pleier å invitere foreldre og/eller søsken til søndagslunsj.

Vi sover til forskjellige tider. Alle spiser frokost med en gang de står opp, så her er det ingen fellesfrokost i helgene.

Ranveig R skrev:
Lille er alltid skrubbsulten når ho våknar mellom 6 og 6.30, så ho får mat då. Som regel yoghurt eller havregryn m/melk. Vi pleier å stå opp litt seinare, ligg gjerne på sofaen og halvsøv mens ho leikar eller ser film.

Eldste våknar i 8-tida og både eg og han er sånn at vi gjerne kan vente til lunsj.. Ikkje
sultne i det heile tatt. Lille elskar å bade, så ho sit gjerne i badekaret ein time eller to før ho tar neste måltid.

Så då blir det gjerne felles frukost (second breakfast for lille) i 10-tida.

Kvar søndag er det forresten alltid stor lunsj kl 11.30. Ungane og mannen et frukost tidlegare, så bakar mannen rundstykke og vekkar meg kl 11 viss eg ikkje har våkna før den tid :D Pleier å invitere foreldre og/eller søsken til søndagslunsj.

Åh det hørtes kjempe kos ut.

Spiser som  otest en yoghurt ca 1 time etter han har våknet, så vil ikke han ha noe mer før det har gått 2-3 timer ca.. Har en gutt som ikke er så glad i mat.. 

Back
Topp