Frokost foran tv'en

mamma_møø

Glad i forumet
Trollungen spiser omtrent aldri frokost. Iallefall veldig lite. Men i dag stod hun så tidlig opp at hun fikk spise framfor tv'en. Og fire episoder av timmy tid (ja, jeg veit. Men hun stod altså opp før halv seks!!) seinere hadde hun jammen santen kasta i seg tre brødskiver!

Det blir nok ingen vane. Men greit å vite for kommende småspiste perioder!

Herman har et lite bord med stoler i stua. Der får han spise og se tv i helgene og kveldsmat i ukedagene. Hyggeligere for han å sitte der å se noe han liker mens han spiser enn å sitte alene på det store bordet tenker jeg.... Er ofte vi spiser etter han er i seng, så da blir det sånn. Ikke optimalt, men mange hensyn å ta... Har han andre barn på besøk er det kjempestas å sitte der sammen med de og kose seg, gjerne med tv....hehe.

Blir nok folk av dem uansett tror jeg da....

Det blir nok folk av våre små. Tviler ikke på det! :)

Vi sitter alltid sammen med snupp når hun spiser, uansett om vi akkurat har spist eller snart skal spise. Og spiser litt sammen med henne. En halv skive eller litt youghurt klarer vi alltids å få ned, ikke ødelegger det apetitten nevneverdig heller.

Her er det frokost foran TV'n hver morgen (med noen få unntak). For oss er det det som gjør at morgenene går rundt, så da blir det sånn.

lemo skrev:
Her er det frokost foran TV'n hver morgen (med noen få unntak). For oss er det det som gjør at morgenene går rundt, så da blir det sånn.

Om det hadde funka her, hadde vi sikkert gjort det også. Men hun går i hælene på oss uansett. Eneste måten hun sitter i ro på, er at vi sitter sammen med henne - om det er med frokost- eller kveldsbordet, eller foran tv'en.
Så nå har jeg noen morgener surfa eller lest bok eller lest avis mens jeg har spist frokost, og  snuppelure har sett på tv. Vi har vært sammen i sofaen - men gjort forskjellige ting :)

Det hender vi tar kveldsmaten foran TV'en - men tror nok det blir folk av han allikevel :-)
Stort sett spiser vi samlet, og da ved kjøkkenbordet.
Men det hender at jeg og lillemann tar kvelds foran tv de gangene pappaen har seinvakt.

Back
Topp