Frivillig barnløse som ombestemte seg..

Mikelle

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
Vi skulle jo ikke ha barn, vi! Vi trivdes så godt som tante og onkel og hobbytante/onkel, og hadde aldri noe behov for å anskaffe oss egne barn..

Jeg "kjempet" saker på facebook, om frekke folk som maste på oss kvinnfolk om å få barn før vi tørker inn, osv. Jeg kjempet mot venner og familiemedlemmer som kom med "velmenende" råd når en kvinne sier hun ikke vil ha barn. "Du vet ikke hva du går glipp av" eller "du er for ung, du vet ikke bedre" eller en av de verste: "Du kommer til å forandre mening når du ser ditt første barn" - hva om en ikke forandrer mening, skal man bare kvitte seg med det da?
Jeg mener fremdeles disse tingene, selv om vi nå har valgt å prøve å bringe et barn til verden.

Men! On a happier note, så er jeg gravid! :joyful: Og det er deilig å kunne glede seg over ømme bryster og hyppig vannlating, fordi det betyr jo at noe er på gang. Jeg hadde MA/SA (vet ikke helt forskjellen?) i april, og i sommer dabbet jeg av på prøvefronten, selv om vi hadde sex jevnlig. Jeg fulgte ikke med på kroppens signaler, skrev knapt noe i loggen min, og var egentlig litt deppa.

Så da jeg fikk en normal mens 8 august, så begynte et håp å spire i meg igjen. Og ganske så fort etterpå begynte det å spire i magen, gitt! Jeg kan fremdels ikke fatte at jeg ble gravid så fort, så er veldig spent på UL! Håper legen vår henviser til TUL :D

Forøvrig lever mamma, pappa og svigers fremdeles i den tro om at vi ikke ønsker å få barn, så vi gleder oss VELDIG til å fortelle dem nyheten når jeg er litt lengre på vei :excited001 Skal finne en gøyal måte å fortelle det på! Og filme det :D
Vi begge fniser som fjortisser og gleder oss over graviditeten sammen.. deilig følelse.. :happy::Heartbigred
 
Såeh, i dag var vi en kjapp tur på butikken for å handle middag. Og jeg merket jeg er blitt mye mer kranglevoren enn før! Måtte lukke øynene og telle til ti, for mannen var jo såååå irriterende! Men sånn i ettertid, gikk det opp for meg at det muligens var MEG som tok feil... :p :angelic::woot:
Jeg er høyt og lavt, varm og kald, glad og sur, og trøtt.. mye trøtt! haha.. Og jeg har så lyst til å ta GT hveeer dag, men tenkte jeg skulle begrense det til annenhver.. hihi.

Så nå sjekker jeg ALT jeg av mat og medisiner jeg putter i meg, vil virkelig ikke miste denne spira.. Kjenner jeg er mer bekymret enn jeg burde være, jeg bekymrer meg faktisk for om bekymringene kan ha effekt på graviditeten.. Hjelpes. Snakk om å overtenke.
Kniper litt i magen akkurat nå, men jeg vet ikke om det er fordi jeg er stappmett fra middagen, eller om det er noe som skjer med spira.. Sitter og kjenner etter hele tiden.:confused:
Skumle saker, dette! Nååå skjønner jeg alle venninnene mine som snakket om å være hormonell..! ;)
 
Hehehe! Forstår deg godt! Sambo ble plutselig utrolig frekk og irriterende i ei ukes tid. Nå har både han og jeg skrudd på tålmodigheten på full guffe, og der håper jeg den blir i de neste 7,5mnd!
 
Hehehe! Forstår deg godt! Sambo ble plutselig utrolig frekk og irriterende i ei ukes tid. Nå har både han og jeg skrudd på tålmodigheten på full guffe, og der håper jeg den blir i de neste 7,5mnd!

Jeg lurer på hvor den knappen er...! Tror ikke jeg har en sånn. Haha! :p
 
Nå skal vi på quiz med noen venner.. lurer på om jeg klarer å holde på hemmeligheten vår..! :joyful:
 
Klarte å holde oss, vi ble spurt om hvorfor vi drakk brus og vann.. mannen kjørte jo, men jeg sa vihar dårlig råd. Og det har vi jo, hah..!

I dag føltes brystene mindre ømme. Løp inn på badet og fikk tatt en test.. Jeg synes den er like svak som alle de andre jeg har tatt denne uka..! Trodde streken skulle bli sterkere?? Testene til høyre er de nyeste..
Har ingen antydning til blødning.
20160903_104536.jpg
 
Spottet bittelitt lyserosa i går, og igjen i dag. Nå var det litt sterkere..
Jeg kjenner at jeg ikke liker dette her... :(
 
Mange tanker til deg! Krysser fingrene for at det er ufarlig! <3
 
Håper det er ufarlig! Hvordan går det?
 
Håper det er ufarlig! Hvordan går det?

Sterkere blødning i dag enn i går..! Likevel er det jo ganske lyst, selv om det i dag så mer ut som blod enn tidligere. Først var det bare lyserosa, lissom.
Kjenner det drar/kniper i magen også.
Skulle ønske mannen min kunne gått gravid istedet, jeg orker ikke dette her..
 
Sterkere blødning i dag enn i går..! Likevel er det jo ganske lyst, selv om det i dag så mer ut som blod enn tidligere. Først var det bare lyserosa, lissom.
Kjenner det drar/kniper i magen også.
Skulle ønske mannen min kunne gått gravid istedet, jeg orker ikke dette her..
Ja, det er ganske nervepirrende å gå gravid! Håper fremdeles det er en uskyldig blødning!
 
Hadde legetime i dag. Verdens beste lege, han sier ting som det er. :Heartblue
Jo, dette virket jo ikke heeeelt bra, at jeg blødde såpass. Men han ordnet meg kjapp time til gynekolog, skal dit imorra tidlig kl 08..
Blir vel kanskje UL for å se hva som er der inne, om det er noe igjen..
Og så får vi vel vite hva vi får hjelp med videre, evt..
 
Så godt å bli ivaretatt da! Er jo noen som blør ganske mye uten at det er noe galt, eventuelt kan det kanskje være abort av en tvilling. Hvem vet. Håper du får se et bankende hjerte i morgen iallefall! :)
 
Da fikk jeg bekreftet det jeg trodde.. Så melder meg ut av Mai17 forumet og tilbake til prøver..
Lykke til videre alle dere andre :)

:Heartbigred
 
Uff, så trist! Men på en måte godt å ikke gå og lure kanskje? Ønsker deg masse lykke til videre og sender deg en stor klem!
 
Uff, så trist! Men på en måte godt å ikke gå og lure kanskje? Ønsker deg masse lykke til videre og sender deg en stor klem!

Så absolutt!
Nå får vi bare vente på neste prøveperiode og sette i gang igjen. Gir meg ikke enda! :)
 
Back
Topp