Frivillig arbeid

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Dette har ikke noe med fødsel og babyer å gjøre men så noe på tv en dag og ble litt inspirert.

Gjør du noe frivillig arbeid?

Da jeg var yngre jobbet jeg flere å som frivillig gjennom menigheten og vasket en gang i uken hos en gammel dame. Det sluttet da hun døde;(

Nå når jeg ikke er gravid gir jeg blod og blodplater. Står også som benmargdonor men har ennå ikke vært match.

Kunne godt tenke meg å stille som frivillig igjen gjerne som barnevakt for alene foreldre som ikke har nettverk f.eks. Eller besøksvenn for gamle...

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Nei, ikke noe frivillig arbeid egentlig. Jeg er med i foreningen for hjertesyke barn, og pleier å kjøpe hjertebarnkalenderen, samt betale inn litt ekstra til dem iblant (særlig før jul for at de skal kunne gi julegaver til barn som må feire jul på sykehus), så jeg bidrar litt økonomisk om ikke annet.

Ikke akkurat, men har drevet med miljøarbeid i barnevernet i mange år. Synes det er veldig givende!! Anbefaler alle å gjøre det. Er så mange familier/ barn der ute som trenger oss..

Er MASSE du kan gjøre. Jeg har bl.annet;

- kjørt og levert barn i bhg hver dag i 5 år ( i tillegg til mine egne, så det blir litt travelt om morningen)
- vert tilsynsvakt (når barna møter foreldrene sine)
- veileder ( veileder foreldre med f.eks oppdragelse, tannpuss, hvordan holde huset rent for barna osv. )
- avlastningshjem
- "aktivitets" kontakt. ( avlaste foreldre og ta med barna på aktiviteter)
- har også hatt med barn på ferie, for at alle skal få mulighet å oppleve noe utenfor de 4 vegger hjemme.

Så kan du jo være;
- treningskontakt
- støttekontakt ( dette er så opp til mitt yrke, så jeg har valgt å " la være" for at det ikkekalbli for mye)

Ja.. Et hav av ting du kan gjøre! Dårlig betalt, men som sagt, veldig givende! Man gjør det ikke for pengene..

Gutt 13.06.06
Gutt 16.09.08
Termin 5. Juli

Ikke noe fast lenger men som regel går min kjære og jeg bøssebærere hvert eneste år.

Jeg er med som klubbrådgiver i en klubb for barn og ungdom. Ganske mye jobb, så for øyeblikket har jeg ikke tid til mere..

Nei, jeg gjør ikke noe frivillig arbeid og har heller ingen planer om det da jeg har mer enn nok med meg og mitt. Nå skal det sies i den forbindelse at jeg har ME og har rett og slett egentlig ikke nok energi til det jeg virkelig må gjøre i hverdagen dessverre :(.

Ikke akkurat nå. Som gressenke, med to små, gravid og med jobb har jeg nok og ikke barnevakt. Men jeg syns sånt arbeid er veldig viktig. Mamma er bl.a leksehjelp for invandrerkvinner. Jeg kommer sterkt tilbake ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp