fritt vilt?

snuppesnellamamman

mamma med mange interesser :)
Nå når magen begynner å vises begynner jeg å huske alle kommentarene fra forrige graviditet, og de har allerede begynt å komme nå.. Er jo ingen som kommenterer en ìkke gravid` kropp ihvertfall :/ Her er et eksempel på min hverdag:

Her før påske hadde jeg laget middag og kaker/kaffe til sambo sin familie kulle komme en ettermiddag, og svigerbestemor måtte jo kommentere min vektoppgang (hun er 85 år og SVÆRT frittalende!) Du blir bare tjukkere å tjukkere å gubben din blir bare tynnere å tynnere... Jadda tenkte jeg, og svarte med samme mynt; -og det er hans feil at jeg bllir tjukkere ihvertfall ;)

Andre med `morsomme` kommentarer på den fine tiden vi er inne i nå?

Ikke noen morsomme, men har veldig store problemer med vekt, kropp og selvbildet, så blir fortvilet når folk kommenterer at jeg blir større/har vokst, fått stor mage ect. Biter det veldig i meg, men blir lei meg. Jeg vet jeg går opp i vekt, og får større mage og kropp, men likevel er det utrolig hardt. Selv om jeg innerst inne vet at de ikke mener noe vondt med det. Kjæresten er flink til å trøste da, han vet hvordan jeg har det.

Har ikke fått så mange enda, men hadde samme termin sist (22.aug) og begynte i mai og få høre at nå er det vel like før, så svær du er, sikker på at det ikke er flere der inne, jeg pleide å svare at man kan jo ikke bare skylde på babyen, my av det er mamman, noen tok hintet andre ikke. Er jo ingen som kommer bort til meg og sier så feit du har blitt når jeg ikke er gravid selv om mange sikkert tenker det, men som du sier er man fritt vilt når man er gravid.

Har fått mange kommentarer om at det må være minst to der inne, men ikke så mye utover det. Vekta har stått stille frem til nå, så er bare magen som vokser fort! Besøkte svigerfamilien i påsken, og omtrent før jeg var kommet innenfor døra hadde svigermor to hender rundt magen min :p

Nabokjærringa lirka ut av seg at jeg hadde forandra meg så i hele kroppen :p ellers har jeg ikke hørt noe ;)

Traff ei venninne i går som gikk rett på magen min :-P
Ho ville så gjerne kjenne spark ;-)

Nabokjærringa lirka ut av seg at jeg hadde forandra meg så i hele kroppen :p ellers har jeg ikke hørt noe ;)
hehee, min å, spurte meg rett ut for 3uker siden om det var sånn at vi skulle ha en til, for hun syntes jeg hadde fått mage i det siste :P

Traff ei venninne i går som gikk rett på magen min :p
Ho ville så gjerne kjenne spark ;-)
det er jo i og for seg koselig, men synes folk kan spørre først egentlig, sjefen min skulle absolutt kjenne på magen min i uke 12, og da hadde jeg ikke mage engang:/ for meg er magen en veldig erogen sone sånn normalt sett, så det er litt ubehagelig å ha folk så tett på;)

Ikke noen morsomme, men har veldig store problemer med vekt, kropp og selvbildet, så blir fortvilet når folk kommenterer at jeg blir større/har vokst, fått stor mage ect. Biter det veldig i meg, men blir lei meg. Jeg vet jeg går opp i vekt, og får større mage og kropp, men likevel er det utrolig hardt. Selv om jeg innerst inne vet at de ikke mener noe vondt med det. Kjæresten er flink til å trøste da, han vet hvordan jeg har det.

Jeg å vet innerst inne at ingen mener noe vondt med det, men på slutten av forrige graviditet var jeg så innmari lei av alle kommentarene at jeg gråt og var lei meg for hver en kommentar:( fikk tilslutt gubben til å si ifra for meg hver gang det kom kommentarer om vekt,mage osv.. jeg var jo bare gravid, ikke feit,tjukk,rund osv som folk kalte meg.. synes jo selv magen er fin, men det er vondt å få kommentarer som er utidige:/

Jeg å vet innerst inne at ingen mener noe vondt med det, men på slutten av forrige graviditet var jeg så innmari lei av alle kommentarene at jeg gråt og var lei meg for hver en kommentar:( fikk tilslutt gubben til å si ifra for meg hver gang det kom kommentarer om vekt,mage osv.. jeg var jo bare gravid, ikke feit,tjukk,rund osv som folk kalte meg.. synes jo selv magen er fin, men det er vondt å få kommentarer som er utidige:/

Mhm.
Syns folk burde tenke seg om før de buser ut med kommentarer. Greit nok at de ikke mener noe med det, men samtidig så kommenterer man jo ikke kroppen til ikke-gravide. Hadde jeg vært tøff nok så hadde jeg kanskje sagt noe tilbake, bare så de kanskje tenker seg om til neste gang.
Man kan fint kommentere at magen hat vokst ect, men ikke at du hat blitt stor, eller andre ting som at det må være to inni der osv.
Hater og at alle skal kjenne, uten å spørre først. Har veldig intimsone, så blir veldig ubehagelig at andre tar på meg. Så får se hvordan det blir utover.

Selv om de ikke mener noe med det, bør folk tenke seg om, man trenger jo ikke å si hverken at magen er liten eller stor, hvis man absolutt vil si noe kan man vel si at magen er fin :)

Mhm.
Syns folk burde tenke seg om før de buser ut med kommentarer. Greit nok at de ikke mener noe med det, men samtidig så kommenterer man jo ikke kroppen til ikke-gravide. Hadde jeg vært tøff nok så hadde jeg kanskje sagt noe tilbake, bare så de kanskje tenker seg om til neste gang.
Man kan fint kommentere at magen hat vokst ect, men ikke at du hat blitt stor, eller andre ting som at det må være to inni der osv.
Hater og at alle skal kjenne, uten å spørre først. Har veldig intimsone, så blir veldig ubehagelig at andre tar på meg. Så får se hvordan det blir utover.
enig med deg:) har en plan om å kommentere tilbake hvis det blir mye kommentarer som går direkte på kropp og ikke på magen jeg ihvertfall, men vet at jeg blir ganske paff hvis noen kommenterer negativt:/ er jo koselig hvis noen sier at magen er fin og lignende ja;)

Pappan min kom med en "morsom"komentar her om dagen... Han var enig i at vi utsatte bryllupet et år, for det er jo ikke morsomt å gifte seg når en ser ut som en hval.... :salut Hadde satt dato en mnd før termin... :P

"Du kommer til å bli kjempesvær på slutten" har jeg fått hørt et par ganger.. :p

Back
Topp