Fritt sykehusvalg skal man si fra hvor man ønsker og føde?

Termin 10.03.2025

Flørter med forumet
Kan man føle på Rikshospitalet selv om man bor i Østfold? Ønsker og føde på Rikshospitalet fordi jeg er 40 år og litt høy BMI. Det blir vel kaldt risikosvangerskap? Stoler apselutt på mitt lokale sykehus også, men det er ønskelig med Rikshospitalet
 
Kan man føle på Rikshospitalet selv om man bor i Østfold? Ønsker og føde på Rikshospitalet fordi jeg er 40 år og litt høy BMI. Det blir vel kaldt risikosvangerskap? Stoler apselutt på mitt lokale sykehus også, men det er ønskelig med Rikshospitalet
Du kan vel søke det er fritt sykehus valg, men ta det opp med Jordmor eventuelt fastlegen og ordne det i god tid grunnet kapasitet og plass men er jo ikke sikkert du får plass
 
Har sett at mange sykehus setter en frist, sånn at man må søke før uke 18 osv. Jordmor/fastlege kan søke for deg
 
Jeg bor i Oslo og valgte å søke Ahus. Fastlegen stusset litt og spurte hvorfor, men jeg sa bare at jeg ikke likte Ullevål da jeg var innom der, og at Ahus generelt får mye bedre tilbakemeldinger enn både Ullevål og Rikshospitalet når det gjelder fasiliteter (rom feks) og personlig oppfølging etter fødsel. Ble ikke noe mer spørsmål etter det.
 
Back
Topp