Så Ahus er det beste? Men er det ikke riksen man kommer til ved komplikasjoner?
Jeg har ikke undersøkt noe spesielt i forbindelse med komplikasjoner, jeg har egentlig bare antatt at jeg vil ha en relativt normal fødsel, selv om jeg er i risikogruppe pga. alder (41) og og at jeg pga. tidligere blodpropp må stå på blodfortynnende hele svangerskapet og litt forbi.
Jeg har dog lest meg opp på andres erfaringer, og der de fleste generelt synes å avvike i meninger er hvordan tiden på sykehuset var etter fødsel eks. om man får enerom, om partner kan bli over natten, om det er barselhotel tilknyttet, oppfølging av sykepleiere osv. (altså ikke selve fødselen, som kanskje er viktigst hvis bekymringen din er rundt komplikasjoner).Det er en del som har skrevet om sine erfaringer også her på forumet.
Verken fastlege, jordmor eller leger/jordmødre ved Ahus har reagert på valget mitt, annet at det er ekstra kjørevei. Kjøreveien merkes godt i oppfølgingen før fødsel, fordi Ahus er stort - har feks hatt ultralyd på både Lørenskog og Jessheim.
Og skulle fødselen plutselig sette i gang eller komplikasjoner oppstå så er det ikke sikkert jeg rekker dit jeg vil uansett. Men det er jeg forberedt på at kan skje og har jo tiltro til legene der også, er bare snakk om preferanse ifb. med at jeg nok må bli noen dager og da vil velge det jeg tror gir meg best opplevelse