Fritt sykehusvalg -my ......

BabyDiaz

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er så heldig at flere sykehus i Oslo nå har sagt at de ikke kan ta i mot meg pga at det er fullt hos dem. Begynner å bli ganske fortvilet. Har hørt rykter om gravide i Oslo som må føde i Tønsberg og Fredrikstad. Min man og jeg har ikke bil og han har ikke sertifikat. Ikke snakker han norsk heller så jeg begynner å bli alvorlig bekymret for hvordan dette går. Har også hørt om gravide i Oslo som blir sendt fra sykehus til sykehus med rier.

Er det noen som har peiling på hva jeg skal gjøre? Har vært bort i lignende selv som kan gi meg noen tips. Prøver å ikke få hetta her, men det er 2-3 uker til jeg skal ha ultralyd og jeg vet fortsatt ingenting om hvor jeg skal føde.

Hilsen lettere fortvilet[8|]

jeg vet ikke, men husker jeg så d på unge mødre, hehe.

ho måtte ta taxi til ett anna sykehus siden d var fullt der ho skulle føde når riene sto på. de hadde heller ikke bil, derfor taxi.

Uff, så trasig! Skjønner godt du blir litt fortvilet. Jordmoren sa til meg jeg bare kunne dra på hilket sykehus jeg ville for de kunne ikke nekte å ta imot meg uansett!

Har søkt om føde plass på ullevåll sykehus, fått time til ul der, men ikke føde plass enda. Man risikerer å enten føre i Bærum, i Fredrikstad eller andre steder om man ikke får plass.
Men om du kommer til ullevåll sykehus og vannet har gått kan de jo ikke sende deg noe annet sted eller???
Uansett må de i så fall sende deg i sykebil. Det kommer til å ordne seg og du kommer til å føde uanstt så et eller annet sykehus blir det:)

Håper det løser seg for deg og at du får en plass et sted. MAsse lykke til.

Jeg har fått midlertidig fødeplass på Ullevåll, regner med at det er så godt som bankers da, stod at etter UL ville man få bekreftelse på dette, så hvis ikke forventet termin flytter seg mye så regner jeg med at jeg har fått der jeg.. Veeeeldig glad i legen min som sendte avgårde papirer når jeg var i uke 6! Var hos legen pga av noe annet, men når jeg sa at jeg var gravid kastet hun seg over papirene!
Håper det løser seg for dere!

de kan sende deg til ett annet sykehus selv om vannet er gått. er jo riene d komer ann på.
d kan gå over ett døgn fra vannet er gått til riene kommer ;-)

Er man annen gangs fødende skal man ikke bevege seg så mye hvis vannet går. Hodet fester seg ikke på samme måte som hos førstegangsfødende så da blir man vel eventuelt hentet med syke bil eller noe, for det er farlig for barnet å få navlestrengen rundt halsen og det kan skje i slike tiilfeller.

Fikk nå bare time til ul, så få se hva som skjer rundt den 17 ende, regner med at dt ordner seg uanset og at denne ungen blir føst enten her eller der:)

Takk alle sammen!! Var så deilig å få lettet trykket og høre noen oppmuntrende ord. prøvde tappert å ikke bli frustrert men......

Vi fikk heldigvis brev i dag med både ultralyd og fødeplass ved Bærum så jeg må si jeg pustet lettet ut......

Takk alle sammen!!

Back
Topp