Fritidsaktiviteter!

M

Moderator Kristin

Guest
Har barnet eller barna dine fritidsaktiviteter? Snakker vi en aktivitet eller flere? Er du med og ser på alle aktivitetene, kjører til og fra og passer på, eller kan barnet gjøre det på egen hånd?

Har dere selv fritidsaktiviteter?
Hvordan får dere hverdagen til å gå opp om dere alle har mange aktiviteter og ting å gjøre etter skoletid. Det har jeg alltid lurt på :)
 
Hun har gått på dans :) Får se hva det blir neste år, hun vil liksom gå på ALT :p
 
Nei, vi prøvde med turn (gymlek), men han likte ikke at det var så mange folk og bråkete, så vi venter til han ønsker å starte på noe selv. Han er bare 4 år.
 
Fotball på 8åringen. Mulig han skal få prøve seg på et kodekurs til høsten. 2åringen får vente litt før han begynner på noe.

Varierer om vi er med på fotballen eller ikke. Leker ofte med minsten i bhg ved siden av mens han trener men noen ganger følger vi bort med beskjed om at han går hjem selv. På kamper er vi med.

Syns egentlig det er nok med en aktivitet, spesielt siden det ikke bare er den ene treningsdagen det skjer noe men kamper i helgene og dugnader og sambo jobber skift (mye kveld og helg) og jeg jobber ettermiddag og helger ofte.
Måtte stå over flere svømmekurs han ville på pga de ble for sene for minsten siden han måtte vært med å kjørt.
 
Eldste går på fotball, korps og 4h. Var innom skiskyting også et par sesonger. Var også med på svømming i 1 og 2 klasse.
Yngste synger i kor og skal begynne i korpset til høsten :)
 
Her går frøkna på fotball. Har gått på ridning og svømming. Nå har hun lyst på et semester med pause, og det er helt greit. :) men kjenner jeg henne riktig så blir det turn til høsten ;)
 
Fotball nå, det holder mef aktivitet 3 dager i uken.
Gikk på turn før men da ble det aktiviteter 5 dager i uken
 
Minste går på svømming og jeg har vært med i ett år som svømmineinstruktør med hun. Er ferdig nå da. Sliter for mye med migrene til jeg orker mer nå. Jeg følger hu til og fra enda da. Hu er 7 år.

Hu skal fortsette med svømming da.

Eldste går svømming og speider. Hu går alene. Hu er 12 år da. Så hu sykler jo til og fra. Men jeg er med på dugnadene når det trengs.
 
Last edited by a moderator:
Eldste er ni, snart ti og går i korps og speider. Og kulturskolen gjennom korpset, der er der han har opplæringen i instrumentet sitt.
Han har gått på forball men det er satt på lang pause nå i alle fall.
Kulturskolen skjer rett etter skoletid, på skolen, så til nå har ikke vi involvert oss der. Jeg er styreleder i korpset så jeg er på øvingene der og organiserer, og mannen har vært fotballtrener så han fulgte dit så lenge det pågikk. Speideren bare leverer og henter vi.

Mellomste er 7 og går på fotball. Hun begynner nok i korps og kulturskolen neste høst når hun begynner i tredje. Men til høsten vet jeg ikke. Hun har tidligere gått på barnedans, og har ytret ønske om mer dans eller turn eller cheerleading. Hun følges stort sett på fotball, hender hun går med naboen.

Yngste er bare 2,5 og går ikke på noe enda.
 
Fotball på våren/høsten og håndball om vinteren. Mer enn nok med en aktivitet pr. Unge
 
Han har én aktivitet, men til gjengjeld innebærer den fire treninger per uke i tillegg til seriekamp og cuper. Mer enn nok [emoji6]. Jeg er én av flere trenere i årgangen hans, så er alltid på trening samtidig med ham. Trener imidlertid ikke hans gruppe. Er hovedtrener, så det er mye planleggingsarbeid før hver trening samt underveis i de ulike sesongene (vinterstid har de akademiserie og færre cuper, sommerhalvåret er det seriekamper samt flere cuper). Like mange ukentlige treninger hele året. Sønnen min er drøyt 12 år gammel.
 
Hun på åtte har vært innom fotball og ridning, men trives best uten noe. Hun på 6 og minsten på 3 har ikke prøvd noe, ser ingen behov for det. Her er de slitne på ettermiddagen, og vil helst være hjemme eller ute og leke med venner.
 
Sønnen min på 5 gikk på dansing før men vi sluttet fordi han var ikke så gira på å dra og det var nesten ingen andre gutter.

Vi vurderer fotball neste år men jeg vet det krever masse oppfølging så vi får se sender pappan avsted isåfall.

Noe jeg selv har gått på som jeg syns er kjempe bra er Tae Kwon Do!
 
7 åringen har prøvd håndball, vil prøve turning etter sommerferien.
11 åringen går på fotball.
12 åringen har gått på håndball siden hun var 7[emoji5]
 
Back
Topp