Fritidsaktivitet... vil ikke

Så lenge de ikke isolerer seg helt, synes jeg ikke det er noe galt å ikke være med på noe, eller med å spille Play Station/PC/noe annet for den saks skyld. Jeg tror vi voksne har en del fordommer mot de som gamer, og husker vår egen barndom litt annerledes enn den egentlig var ofte. ;) Vi har det med å romantisere, eller dramatisere, gjerne for moraliserende hensikter. ;)

La ungen slutte, også kan dere heller finne på noe sosialt på andre måter, eller fysisk, om det er hovedmålet. :)
Jeg har ingenting i mot barn som gamer men han må være med på noe fysisk
 
Eneste jeg skal tvinge mine barn til er svømming. Når de er riktig svømmedyktige kan de få slutte.

Var selv en som ville men ikke klarte å gjennomføre (sosial angst). Endte flere ganger med avbrudd midt i et kurs. Er så utrolig glad jeg ikke ble pressa på den tiden.

Men da var jo ikke alternativet data eller TV spill (det hadde vi ikke). Hvis det blir erstatningen så er jeg plutselig litt usikker på hva jeg ville gjort.
 
Har samme problemet her med min 6-åring. Han har alltid vært veldig aktiv, og har gått på turn siden har var 2 år. Nå er det ingen gutter som går på turn lenger, og han har ingen interesse for fotball, og har prøvd friidrett men vil slutte. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. vil ikke tvinge han, men hadde likt at han deltok på noe.. [emoji20]
 
Jeg hadde først funnet ut om han vil slutte for å spille PlayStation. Det hadde ikke vært aktuelt her i huset, så da hadde jeg sagt nei til PlayStation hvis han ikke fortsetter på en idrett.

Veldig enig i dette!
 
Back
Topp