Friskt blod, uke 35!

kristin92

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Var nettopp på do og det kom friskt blod når jeg tørket meg. Tok på meg ett bind, og det har såvidt kommet litt blod i bindet etterpå. Snakket med sykehuset og de mente det ikke var grunn til å uroe seg, men at jeg skulle ringe tilbake hvis jeg blødde mer. Flere som har blødd nå mot slutten på svangerskapet, og hva kan det komme av?

Jeg har ingen erfaring med blod i svangerskapet, men på fødselskurset sa de at blødninger kan være tegn på at det er noe på gang og at man da bør ringe føden- noe du allerede har gjort :) Følg med videre, og blir du for engstelig og blødningen fortsetter så ringer du igjen :) Kan være alt i fra et lite rift til tegningsblødning(?). :)
Masse lykke til :D

Sniker litt :)

Syns det er rart at ikke føden ville ha deg inn for en sjekk.. Jeg opplevde blødning etter jeg hadde vært på do i uke 32, så det når jeg tørket meg. Etter det så kom det ikke mere, men de på føden ville ha meg inn på kontroll. Alt var heldigvis greit, men når jeg lå med registrering rundt magen så oppdaget de at jeg hadde begynnende rier. Merket det ikke selv utenom ganske kraftige kynnere. Fikk en riedempende sprøyte og da gikk det over heldigvis:) Fødte to uker før termin:)

Det kan være så mye og helt sikkert ufarlig. Blodgjennomstrømningen er mye større så man blør lettere dersom man først får hull på slimhinnene. Du får ringe igjen om du ikke finner roen, men dette går nok bra :) Kanskje du snart blir mamma? ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker litt :)

Syns det er rart at ikke føden ville ha deg inn for en sjekk.. Jeg opplevde blødning etter jeg hadde vært på do i uke 32, så det når jeg tørket meg. Etter det så kom det ikke mere, men de på føden ville ha meg inn på kontroll. Alt var heldigvis greit, men når jeg lå med registrering rundt magen så oppdaget de at jeg hadde begynnende rier. Merket det ikke selv utenom ganske kraftige kynnere. Fikk en riedempende sprøyte og da gikk det over heldigvis:) Fødte to uker før termin:)

Må bare legge til at det sikkert ikke er noe alvorlig selv om det kom blod og jeg ville ikke skremme deg. Når jeg tenker meg om så skjedde det i uke 34 første gangen jeg var gravid også. Da var det bare en rift som blødde og igjen så fødte jeg to uker før termin :)

Lykke til i tiden fremover:D

Har hatt en blødning selv for ikke lenge siden, to uker siden kanskje. Er 36 + 3 i dag. Men hos mwg var det bare et lite blodkar som hadde sprukket, ingenting farlig. Og jordmor sa til meg at dette er veldig vanlig i svangerskapet, pga at slimhinner og alt er mye mer følsomt og hovent. Men krev at de sjekker deg om du er bekymret, det ville jeg gjort uansett ;-) men det er neppe noe farlige greier :-)

Takk for svar damer :-) synes også det var litt rart de ikke ville ha meg inn på sjekk, men hun sa jeg kunne ringe igjen hvis det kom mer eller hvis jeg var veldig bekymret. Nå bor jeg en time unna sykehuset og samboer er på nattevakt, og siden det ikke har kommet mer velger jeg å se det litt ann i løpet av natten :-) var ikke så veldig mye, kanskje en teskje tilsammen! Satser på at det ikke kommer mer!! :-)

Sniker litt :-) jeg hadde ringt å forlangt en undersøkelse.. Bare si at du er så bekymret og ikke klarer og sove. Masse lykketil :-D

12 Mars 2015 <3

Ikke mot slutten men en uke etter ultralyd, så ca. Uke 19-20 og det gikk helt fint, tok det bare veldig rolig. Trenger ikke være noe farlig, men siden du er så langt synes jeg det er rart de ikke ba deg komme inn. Irriterte meg da det skjedde meg at føden ikke tok meg på alvor men skjønte det sånn at du ikke blir prioritert før etter uke 24. Sånn jeg har skjønt er ikke nødvendigvis blod tegn på at noe er galt :)

Sent from my iPhone using BV Forum

hadde en liten blødning for ca to uker siden(uke 32) merket det når jeg satt på do. dro til sykehuset, og endte med å ligge to dager til observasjon. fikk beskjed om at morkaka lå litt langt ned, og at jeg ikke hadde den lengste livmorhalsen, de mente at dette var nok årsaken til blødningen. hadde dratt til sykehuset og insistert på en innvendig ul hvis jeg var deg:)

Har ikke blødd mer siden jeg var på do igår og det bittelille som kom i bindet. Hadde dere uansett ringt og krevd en sjekk?

Har ikke blødd mer siden jeg var på do igår og det bittelille som kom i bindet. Hadde dere uansett ringt og krevd en sjekk?
Hvis du er for engstelig så ville jeg ha ringt igjen. Er ikke bra hvis du stresser vet du :):)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg fikk noen blødninger på slutten sist gang.
Men fikk komme inn til sjekk hver gang men alt var bra. Kun blodårer som sprakk.

sendt fra Note 3 - sengekos

Back
Topp