Frisører hjelp????!...... I want a makeover:P

..*||Susanne89||*..

Elsker forumet
hvor vanskelig er det å få svart til brunt med lyse striper???...

*dytter*

Det er ikke vanskeli,men du må regne med at håret blir litt slitt..
Det er flere måter å gjøre det på..
Grunnen til at mange frisører sier det er vanskeli,er fordi de er usikker på hvordan de skal gjøre det,og mange tenker at du må først helbleke det og deretter farge flere ganger..
Jeg anbef deg at du først tar en avfarging(må gjøres hos frisør)og deretter tar en minicolor(dette er wella sine farger,kan være ulikt fra merke til merke)Fargen kan bli litt uklar og matt,men da kan du ta en colorfresh,den kan du også kjøpe med deg hjem,og friske opp fargen med selv.Deretter kan du stripe noen highlights(kan også gjøres under prossesen,jeg bruker å legge det i minicoloren,blir knall fint)
Hilsen en frisør lærer[;)]

jeg har da asiatisk hår..

og første gang jeg farget' håret , var det jo ikke slitt eller noe, så det var jo solid og veeeeldig glatt....
Så selv om jeg da :
tok avfarging,bleiking så en brunfarge så viste det nesten ingenting....
jeg valgte da en lysebrunfarge, men det endte i bare et mørkbrunt brunskjær i håret...

Rett etter jeg hadde fått det "brunt" da, så tok jeg i bleikemiddeli håret selv en gang til, og heiv i en brunfarge, og da(pga en til bleking)
ble håret en fin middel lys/mørk brunfarge...

Senere tok en lærling striper på meg(uten folie da men)
og det ble ganske fint...

ønsker noe lignende men per "proff look"...
Sist gang var da håret mye mørkere i brunfargen fra skulederen og ned til over brystet...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

går det an å ha et striping prosjekt?

Stripe det til hele håret blir så lyst jeg vil ha det, så stripe med mørkebrune striper....??

fordi håret blir lysere i folie(eneste som funker på meg,funker ikke uten folie viss jeg har helt svart hår)

jeg hadde en gang svart hår, med et blekt felt, det ble blekt 2 ganger med folie, og ble en fin lys brunfarge som ikke var ujevn....

*dytt*

noen andre frisører som vil utvekksle erfaring ang. dette????[8|][8|][8|][:)][:)][:)][:)]

ja,da anbef jeg absolutt et stripe prosjekt,gå til noen som er god på foliestriper,så blir det "proff"look[:)]
Det du kan gjøre,er å bleke mange striper,farg noen brune etterpå,og behold noen lyse,evt annenhver rad med med brunt og lyst.

ORIGINAL: Nelle

ja,da anbef jeg absolutt et stripe prosjekt,gå til noen som er god på foliestriper,så blir det "proff"look[:)]
Det du kan gjøre,er å bleke mange striper,farg noen brune etterpå,og behold noen lyse,evt annenhver rad med med brunt og lyst.

ja var det jeg tenkte på, stripe helt til hele håret blir lyst, så farge noen brune og beholde noen lyse...

men sånn generelt, synes du "asiatere" er penest med brunt eller svart?

nicole får jo svart til å se kjempenydelig ut...

er redd jeg skal angre, men en frisør sa til meg at hun  syntes at asiatere passte lysebrunt o.l pga gyllne hudfargen...

*dytter*[8|][8|][8|][8|][:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: ..*||Susanne89||*..

ja var det jeg tenkte på, stripe helt til hele håret blir lyst, så farge noen brune og beholde noen lyse...

men sånn generelt, synes du "asiatere" er penest med brunt eller svart?

nicole får jo svart til å se kjempenydelig ut...

er redd jeg skal angre, men en frisør sa til meg at hun  syntes at asiatere passte lysebrunt o.l pga gyllne hudfargen...

jeg synes asiatere godt kan ha brunt hår med highlihts,men ikke for lyst,finn en varm brunfarge ivertfall,så ikke resultatet blir matt..men er litt usikker på om du skal lysne alt,jeg ville heller tatt annenhver rad med lyse og mørke striper,håret blir ikke pent hvis nesten alt skal bleikes,blir tørt,matt og vil se litt kunstig ut[;)]

ORIGINAL: Labambie

Det som er med asiatisk hår er at de produktene som vi har her i landet ikke helt "passer".
De blir liksom ikke sterke nok, fordi asiatisk hår er MYE tykkere enn det nordiske. Om man f.eks reiser til Italia, har de mye sterkere produkter enn det vi har her i landet..
Siden du har naturlig svart hår (du har ikke noe farge i det?) så ville jeg nok ikke brukt avfarging..
Det er selvsagt ikke noe problem å ta lyse striper og litt lysebrune striper (med høy vannstoff prosent)
Det hadde sikkert blitt utrolig lekkert! [:D]
Så kan du også ta en lett minicolor i resten av håret for å blanke det opp litt.
Håpe du finner ut av det! [:D]

helt enig[:)]....
eneste folie som funker på meg[:)]...
men høy vannstoff prosent, er ikke det farlig??.... ei venninde blekte med 12, og mye fallt av.....
fra svart til blondt(norsk person)...
nei jeg har ikke noe farge i det nå, eller farget det kullsvart da (nr 0 ):P... har omtrent 2 mørkeste "svartfargen" (1)naturlig...

jeg synes asiatere godt kan ha brunt hår med highlihts,men ikke for lyst,finn en varm brunfarge ivertfall,så ikke resultatet blir matt..men er litt usikker på om du skal lysne alt,jeg ville heller tatt annenhver rad med lyse og mørke striper,håret blir ikke pent hvis nesten alt skal bleikes,blir tørt,matt og vil se litt kunstig ut[;)]

hva mente du med det ?[:)].....
når jeg tenkte et stripe-prosjekt, vil det si stripe en omgang hele håret til det blir orans, og så en omgan hele håret til det blir "gult/lysebrunt".... Deretter hive i brune og mørkebrune striper????????

hvordan mener du jeg burde gå frem for å få det til  ??

Du kan ikke ta avfarging hvis det er naturlig svart nei,det fungerer bare på farget hår[;)]
Når det gjelder wella sine farger/bleiking,så går det mye på blandeforholdet,man kan få det veldig sterkt hvis man blander rett,så slepper man å bruke for sterke prosenter.(ja,det kan falle av med 12 prosent,men kommer an på hvilket grunnlag du har fra før)
Jeg mente at du ikke må bleke hele håret lyst,men bleke mange folie striper,deretter gå over med en minicolor på de du vil ha brune(jeg ville også ha forpigmentert de stripene som skal bli brune).men går du til en dyktig frisør,så vet hun hvordan det skal gjøres.
men det som kan være eneste problemet,er at de brune stripene kan forsvinne litt i det svarte håret ditt,hva med å ta partier,som trekant,det er kjempe fint[:)]

Du kan ikke ta avfarging hvis det er naturlig svart nei,det fungerer bare på farget hår[;)]
Når det gjelder wella sine farger/bleiking,så går det mye på blandeforholdet,man kan få det veldig sterkt hvis man blander rett,så slepper man å bruke for sterke prosenter.(ja,det kan falle av med 12 prosent,men kommer an på hvilket grunnlag du har fra før)
Jeg mente at du ikke må bleke hele håret lyst,men bleke mange folie striper,deretter gå over med en minicolor på de du vil ha brune(jeg ville også ha forpigmentert de stripene som skal bli brune).men går du til en dyktig frisør,så vet hun hvordan det skal gjøres.

men det som kan være eneste problemet,er at de brune stripene kan forsvinne litt i det svarte håret ditt,hva med å ta partier,som trekant,det er kjempe fint[:)]

den forstod jeg ikke helt[8|][:)]
hvordan mente du jeg skulle gå frem?...
Jeg tenkte ta folie striper prosjekt en runde til hele håret er oransj, så en til stripe folie runde til hele håret er blitt lyst, så kaste inn 22 forskjellige brunfarger mens jeg beholder noen av di lyse stripenne?....
uansett målet er å ende opp med noen lyse striper/gule/lysebrune, og 2 mørkere farger brunt i striper i tilleg ....
Var det det du og tenkt, eller mente du at jeg burde beholde noe svarte striper[:)]...
(du kan si jeg er kinderegg,lys innvendig[8D] )

ok,nå skjønner jeg,du vil ha hele håret brunt med lyse striper.jeg som frisør ville aldri ha bleket hele håret til en kunde som har svart fra naturen av(for det er jo det det blir hvis man tar nesten alt i folie)Det går sef an,men da vil du ende opp med en matt og uklar farge..pluss et veldig ødlagt hår,og jeg regner med du har et sunt og sterkt hår fra før..så ikke ødlegg det[;)]
Hvis du hadde vært min kunde ville jeg ha anbef:
1:tatt tre trekanter som jeg hadde bleket(en på hver side og en bak,ganske store)deretter farget de brune,med litt rødt i og lagt inn noen lyse highlight etterpå
Eller 2:tatt mange folie striper som jeg hadde bleiket,deretter gått over med brunt på de som ikke skal være lys,men da må du regne med at grunnfargen din er svart,så ville jeg ventet noen uker,hvert flink å kure håret,deretter gått på med en runde til med bleiking(for å skåne håret mest mulig)
3:bleike hele håret og deretter farge brunt,men ender opp med et dårlig resultat,ivertfall etter et par vasker da fargen mattner og ikke blir fin.
skjønte du det bedre nå?

ok,nå skjønner jeg,du vil ha hele håret brunt med lyse striper.jeg som frisør ville aldri ha bleket hele håret til en kunde som har svart fra naturen av(for det er jo det det blir hvis man tar nesten alt i folie)Det går sef an,men da vil du ende opp med en matt og uklar farge..pluss et veldig ødlagt hår,og jeg regner med du har et sunt og sterkt hår fra før..så ikke ødlegg det[;)]
Hvis du hadde vært min kunde ville jeg ha anbef:
1:tatt tre trekanter som jeg hadde bleket(en på hver side og en bak,ganske store)deretter farget de brune,med litt rødt i og lagt inn noen lyse highlight etterpå
Eller 2:tatt mange folie striper som jeg hadde bleiket,deretter gått over med brunt på de som ikke skal være lys,men da må du regne med at grunnfargen din er svart,så ville jeg ventet noen uker,hvert flink å kure håret,deretter gått på med en runde til med bleiking(for å skåne håret mest mulig)
3:bleike hele håret og deretter farge brunt,men ender opp med et dårlig resultat,ivertfall etter et par vasker da fargen mattner og ikke blir fin.
skjønte du det bedre nå?

ser for meg at det er folie som kun klarer å få håret lyst da[8|]

l-en forstod jeg ikke helt........ off jeg er ikke av di smarteste [:'(]
2: mener du ta en runde med bleking på "resten av det svarte" med folie eller ..[8|]...
3: jepp enig i den, er det som er blitt gjort mye på meg tidligere[:'(]..

det e vel ikkje mulig for deg å prøve å kontakte asiatiske frisører el noen som importerer hårfarger som passer ditt hår bedre[8|] eller e eg helt på viddene no..[&:]

ORIGINAL: charlotte88

det e vel ikkje mulig for deg å prøve å kontakte asiatiske frisører el noen som importerer hårfarger som passer ditt hår bedre[8|] eller e eg helt på viddene no..[&:]

har ikke pepp jeg[:D]...
visst det er mulig hadde det jo vert kult [:D]..

Jeg har jobbet mye med asiatisk hår,og det er ikke så vanskeli,men vet mange frisører blir usikker på annet hår en skandinavisk,det handler bare om produktforståelse.
Når du sier at bare folie fungerer på ditt hår,har du nok missforstått litt hva folie er...man bruker akkurat samme blanding og produkter på folie som på vanlig bleking,grunnen til at folie blir brukt,er for å skille håret fra det som ikke skal farges,pluss holder på varmen slik at blekingen ikke tørker ut..men dette er ikke så mye du som kunde skal tenke på,går du til en frisør så SKAL hun vite dette og hva som funger for ditt hår.[;)]
DEt jeg mente,var at jeg ikke ville ha anbef en kunde med svart hår å bleke hele håret,siden det blir slitt og matt etter hvert.Jeg ville rådet med å starte med en del folie striper,og heller bli brunette gradvis(komme tilbake etter noen uker for å ta flere striper igjen)Det ville jeg ha sagt fordi jeg vil ta mest mulig vare på kunden sitt hår og jeg vet hva kunden blir mest fornøyd med,bedre men mange striper og glansfult hår,en brunt,matt og slitt..

Back
Topp