..*||Susanne89||*..
Elsker forumet
hvor vanskelig er det å få svart til brunt med lyse striper???...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Nelle
ja,da anbef jeg absolutt et stripe prosjekt,gå til noen som er god på foliestriper,så blir det "proff"look[:)]
Det du kan gjøre,er å bleke mange striper,farg noen brune etterpå,og behold noen lyse,evt annenhver rad med med brunt og lyst.
nicole får jo svart til å se kjempenydelig ut...ORIGINAL: ..*||Susanne89||*..
ja,da anbef jeg absolutt et stripe prosjekt,gå til noen som er god på foliestriper,så blir det "proff"look[:)]
Det du kan gjøre,er å bleke mange striper,farg noen brune etterpå,og behold noen lyse,evt annenhver rad med med brunt og lyst.
ja var det jeg tenkte på, stripe helt til hele håret blir lyst, så farge noen brune og beholde noen lyse...
men sånn generelt, synes du "asiatere" er penest med brunt eller svart?
nicole får jo svart til å se kjempenydelig ut...
er redd jeg skal angre, men en frisør sa til meg at hun syntes at asiatere passte lysebrunt o.l pga gyllne hudfargen...
ORIGINAL: Labambie
Det som er med asiatisk hår er at de produktene som vi har her i landet ikke helt "passer".
De blir liksom ikke sterke nok, fordi asiatisk hår er MYE tykkere enn det nordiske. Om man f.eks reiser til Italia, har de mye sterkere produkter enn det vi har her i landet..
Siden du har naturlig svart hår (du har ikke noe farge i det?) så ville jeg nok ikke brukt avfarging..
Det er selvsagt ikke noe problem å ta lyse striper og litt lysebrune striper (med høy vannstoff prosent)
Det hadde sikkert blitt utrolig lekkert! [:D]
Så kan du også ta en lett minicolor i resten av håret for å blanke det opp litt.
Håpe du finner ut av det! [:D]
Du kan ikke ta avfarging hvis det er naturlig svart nei,det fungerer bare på farget hår[;)]
Når det gjelder wella sine farger/bleiking,så går det mye på blandeforholdet,man kan få det veldig sterkt hvis man blander rett,så slepper man å bruke for sterke prosenter.(ja,det kan falle av med 12 prosent,men kommer an på hvilket grunnlag du har fra før)
Jeg mente at du ikke må bleke hele håret lyst,men bleke mange folie striper,deretter gå over med en minicolor på de du vil ha brune(jeg ville også ha forpigmentert de stripene som skal bli brune).men går du til en dyktig frisør,så vet hun hvordan det skal gjøres.
men det som kan være eneste problemet,er at de brune stripene kan forsvinne litt i det svarte håret ditt,hva med å ta partier,som trekant,det er kjempe fint[:)]
ok,nå skjønner jeg,du vil ha hele håret brunt med lyse striper.jeg som frisør ville aldri ha bleket hele håret til en kunde som har svart fra naturen av(for det er jo det det blir hvis man tar nesten alt i folie)Det går sef an,men da vil du ende opp med en matt og uklar farge..pluss et veldig ødlagt hår,og jeg regner med du har et sunt og sterkt hår fra før..så ikke ødlegg det[;)]
Hvis du hadde vært min kunde ville jeg ha anbef:
1:tatt tre trekanter som jeg hadde bleket(en på hver side og en bak,ganske store)deretter farget de brune,med litt rødt i og lagt inn noen lyse highlight etterpå
Eller 2:tatt mange folie striper som jeg hadde bleiket,deretter gått over med brunt på de som ikke skal være lys,men da må du regne med at grunnfargen din er svart,så ville jeg ventet noen uker,hvert flink å kure håret,deretter gått på med en runde til med bleiking(for å skåne håret mest mulig)
3:bleike hele håret og deretter farge brunt,men ender opp med et dårlig resultat,ivertfall etter et par vasker da fargen mattner og ikke blir fin.
skjønte du det bedre nå?
ORIGINAL: charlotte88
det e vel ikkje mulig for deg å prøve å kontakte asiatiske frisører el noen som importerer hårfarger som passer ditt hår bedre[8|] eller e eg helt på viddene no..[&:]