Frisører? Ang det å spare til langt hår!

Ctina

Elsker forumet
Har hatt flere tråder om det her inne, men[8D]

Alle sier at det anbefales å klippe håret ca hver 6-10 uke når man sparer, men håret mitt vokser så sakte[&:] At om jeg skal klippe det så sjelden så klipper jeg liksom bort alt det som vokser ut[8D] Jeg har gikk frisørlinja for tre år siden og kan det å klippe, hvertfall litt[;)] Så nå klipper meg meg selv. Fram til det har blitt ganske langt hvertfall.

Også skal det sies at håret mitt er veldig brusete, tørt og slitt av natur. Det er bare slik. Så jeg bruker BARE frisørprodukter. Bruker sjampo og balsam for damaged hair og mener å huske det er fra TIGI. Også bruker jeg wella sp sin repair kur. Og jeg bruker MYE rettetang som jeg ikke klarer meg uten så jeg bruker selvfølgelig varmebeskyttende spray på. Også har jeg en del anti frizz produkter.

Tror dere det holder å klippe håret hver 3-4 måned? Synes dette er så vanskelig jeg[:(][8D]

Hvorfor skal man klippe det ofte hvis man sparer til langt hår? Jeg spør fordi jeg er helt grønn altså, håret vokser jo ut av hodet, ikke ut av tuppene liksom, så, ja... Med teskje takk[:D]

ORIGINAL: CogJ

ORIGINAL: Gæmmis

Hvorfor skal man klippe det ofte hvis man sparer til langt hår? Jeg spør fordi jeg er helt grønn altså, håret vokser jo ut av hodet, ikke ut av tuppene liksom, så, ja... Med teskje takk[:D]

Er vel fordi det ikke skal bli så flisete at det ender opp med at du må klippe det meste likevel..

Aha, jammen det høres jo logisk ut. Takker[:D]

ORIGINAL: Labambie

Jeg sier til mine kunder hver 8-12 uke... Også må du finne deg en frisør du stoler på! Noen som bare tar det DU vil og ikke jafser av 5 cm av gangen.. Personlig er jeg ingen fan av Tigi sine produkter, de lukter godt men det er stort sett det hele... Redken har mange herlige serier for fuktighet. Sebastian har også relansert seg med en herlig serie for fuktighet. Lykke til!

Er det den extreme serien fra Redken som er bra? [:)] For hår som er tørt og slitt. Skal bestille noe nytt neste gang da[:)] Jeg har hørt mye bra om Joico sine produkter også..

ORIGINAL: rico

jeg hadde hår som vokste ganske treigt. 
irriterende da jeg dreiv å spara.

men så begynte jeg å gå oftere til frisør. hjalp jo da så klart at venninna mi var frisør.[:)]
tok da bare det som var slitt. og plutselig på det ejg syns var veldig kort tid så hadde jeg langt hår.

Hvor ofte gikk du?[:)] 

Jeg har jo flere bekjente som er frisører siden jeg gikk frisørlinja, men jeg bor for tiden i Sverige så kan ikke klippe meg når jeg vil. Og som Labambie sier så må man finne en man stoler på. Og det er jammen ikke lett.

ORIGINAL: PlatinaBlondina

sparer selv nå..må snart klippe tupper[&:]
men redken er jo såååååååå dyrt!! gaad,jeg har ikke råd til å betale 280 kr for BARE SJAMPOEN! må ha balsam også...

Det er sikkert derfor det er så dyrt, fordi det er veldig bra[;)] Jeg har vært inne på de sidene man kan få kjøpt det billigere og på www.lookfantastic.com har de sånne pakker med sjampo, balsam osv og de pakkene kan være litt billigere enn å kjøpe en og en ting tror jeg!

ORIGINAL: renatenate

ORIGINAL: Labambie

Jeg sier til mine kunder hver 8-12 uke... Også må du finne deg en frisør du stoler på! Noen som bare tar det DU vil og ikke jafser av 5 cm av gangen.. Personlig er jeg ingen fan av Tigi sine produkter, de lukter godt men det er stort sett det hele... Redken har mange herlige serier for fuktighet. Sebastian har også relansert seg med en herlig serie for fuktighet. Lykke til!

Skulle helst hatt deg som min frisør jeg[:D]

Ja, jeg og[:D][:D][:D] 

Back
Topp