Frisør???

litenspire14

Termin 20.02.2014 ♡
Lurer så på om det er ok eller ikke å gå til frisøren i 1trimester? Skulle så absolutt fått tatt etterveksten :confused:
Noen som vet noe om dette?

Venter en liten spire 22.02.2014 ♡

Trodde det skulle være ok. Det eneste er at det kan være fargen blir ulik pga hormonene eller noe:p

Termin 09.februar med første frøet:)

Vært frisør i 14 år!! Er ingen problem å farge det:-) gjorde det selv for 2 uker siden :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Det skal nok gå bra ;)
Hadde det vært et problem, måtte de hatt en rutine på å spørre kvinnene om de er gravide, og det har de jo ikke :P

Jeg satt modell for ei som skulle på til svenneprøven sist jeg var
gravid

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Jeg har vært til frisøren flere ganger allerede og stripet håret som gravid, ingen problem det :)

Tusen takk for gode svar, man blir litt overhysterisk av og til merker jeg :p

Vært frisør i 14 år!! Er ingen problem å farge det:-) gjorde det selv for 2 uker siden :-)

Hva med bleking? Pleier å gjøre dette selv, har ikke vært hos frisør på 7 år, blir alltid så misfornøyd desverre :-/ men hjemmebleking er alt for sterkt nå, så da blir det å bite tennene sammen å gå til frisør. Har lest at de sterke kjemikalene går over i blodet til babyen, dersom fargen kommer på hodebunnen?! :confused:

Hva med bleking? Pleier å gjøre dette selv, har ikke vært hos frisør på 7 år, blir alltid så misfornøyd desverre :-/ men hjemmebleking er alt for sterkt nå, så da blir det å bite tennene sammen å gå til frisør. Har lest at de sterke kjemikalene går over i blodet til babyen, dersom fargen kommer på hodebunnen?! :confused:

Har bleknet/stripet mange med kul på magen. Kan bli noe annerledes på fargen, men det er skjeldent. Hvis dette hadde vært farlig, så måtte jo alle gravide frisører sykemeldt seg med en gang de ble gravide.. Så bare bestill time du :-) men lurt å informere frisøren at du er gravid :-)

ikke noe problem! tenk på gravide frisører som holder på med farging mange ganger om dagen igjennom 9 måneder:)

Tenkte mer på om babyen tar skade av at jeg får kjemikalene i hodebunnen? :confused:

Da hadde det vært like farlig å fått det på henda våre. Som frisør er det umulig å unngå.. Så bestill time du!!!;-)

Hvis det hadde vært farlig kunne man jo ikke jobbet som frisør heller :-) Og om farge, bleiking hadde trengt gjennom huden hadde man ikke kunnet bruke det om man ikke var gravid heller. Kos drg hos frisøren du :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Når man er gravid kan hårfargen gi deg en allergisk reaksjon, selvom det aldri har skjedd deg før. Det anbefales å ta en "skintest" hos frisøren 24t før timen, for å teste om du reagerer eller ei. Dette gjøres gratis hos alle frisører. Best å være på den sikre siden :) ellers er det ingenting i veien for å farge håret. Men man burde ikke bruke bleking direkte på huden, da er det bedre å stripe håret ettersom blekingen da ikke kommer i kontakt m hodebunnen.

Når man er gravid kan hårfargen gi deg en allergisk reaksjon, selvom det aldri har skjedd deg før. Det anbefales å ta en "skintest" hos frisøren 24t før timen, for å teste om du reagerer eller ei. Dette gjøres gratis hos alle frisører. Best å være på den sikre siden :) ellers er det ingenting i veien for å farge håret. Men man burde ikke bruke bleking direkte på huden, da er det bedre å stripe håret ettersom blekingen da ikke kommer i kontakt m hodebunnen.

Bleiking i hodebunnen eller farge for den del kan svi om man ikke er gravid også, men du kan fint både bleike og farge selv om du er gravid ;) Hilsen frisør ;)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Har bleknet/stripet mange med kul på magen. Kan bli noe annerledes på fargen, men det er skjeldent. Hvis dette hadde vært farlig, så måtte jo alle gravide frisører sykemeldt seg med en gang de ble gravide.. Så bare bestill time du :-) men lurt å informere frisøren at du er gravid :-)

Signerer denne ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det anbefales IKKE å gjøre dette. Farge skal ikke sitte på huden så lenge, da kan du jo være helt sikker på å få en reaksjon! ! Hilsen frisør

-=[herq]=-

Det anbefales IKKE å gjøre dette. Farge skal ikke sitte på huden så lenge, da kan du jo være helt sikker på å få en reaksjon! ! Hilsen frisør

-=[herq]=-
Helt enig!!!! Hilsen frisør!

Helt enig!!!! Hilsen frisør!

http://www.hair-heads.co.uk/client-care/skin-tests.php. Jeg har utført hundrevis av skintests og svært få mennesker har noe form for reaksjon. I salongene jeg har jobbet i er man påbudt å fargeteste nye kunder, kunder som aldri har hatt farge i håret og gravide før farging. Dette er også spesifisert i alle hjemfarger. Allergisk reaksjon kan være svært alvorlig. Jeg er utdannet innenfor Loreal som fargetekniker i London og Oslo. Dette er jo ren fakta, og skal ikke undervurderes av frisører!

Back
Topp