Frisør utdanning

Tine_mor

Elsker forumet
Er det noen her inne som har tatt eller tar frisørutdanning? Kunne noen fortalt meg litt om det?[:D] Hva eg må ha for å komme inn o.s.v.

God morgen til dere alle og håper dere får en fin dag[:)]

heisann:)

mi utdanning er slik: 1.år på videregående GK formgivning,2 år på videregående VK1 frisør,Så er det 2 år ut som lærling.Da går du tilslutt opp til den berømte svenneprøven[:)]

min utdanning var sånn. 1.året grunnkurs formgivingsfag.2.året vk1 frisør,så var det 2 års lærlingtid etter dette. mange velger privatskole nå. da trenger man ikke videregående i det hele tatt. bare 6mnd skole og 3 til 3 1/2 års læretid. har man f.eks grunnkurs formgiving så får man fratrekk for dette i læretida..[:)]

jeg gikk privat skole i oslo som gikk over 5mnd, kjempe fornøyd med dette!
har du ingen fag fra tilsvarende utd. i tilegg så kan man få opptil 4års lære tid, men man får fratrekk på læretiden pga beståtte fag utenom og alder osv.. anbefaler dette da det var utrolig lærerikt[:D]

Jeg gikk på frisørskole i sandvika i 5 mnd.. Kjempe artig og lærerikt, selv om det er mye som skal læres på så kort tid! Lærerne der er hvertfall kjempe all righte.. [:)] Betalte 48.000 for det, mulig det har gått opp i pris nå. De har egne frisørsalonger rundt om i oslo og akershus, som hele tiden trenger nye lærlinger, og man blir også utplassert der noen uker av de 5 månedene. Lærlingstida er på ca 4 år [:D]

ANBEFALES [;)]

ORIGINAL: millemax

jeg gikk privat skole i oslo som gikk over 5mnd, kjempe fornøyd med dette!
har du ingen fag fra tilsvarende utd. i tilegg så kan man få opptil 4års lære tid, men man får fratrekk på læretiden pga beståtte fag utenom og alder osv.. anbefaler dette da det var utrolig lærerikt[:D]

Hvilken skole gikk du på millemax? NISS?

jeg gikk på hair art academy som drives av Auster i oslo...[:D][:D]
 også kjempe fornøyd[:)]

Back
Topp