frisør-tips??

september2014

Gift med forumet
Septembermødre <3
jeg skal farge håret mitt idag tenkte jeg..men hvilke produkt er best? farga det selv for mange år siden men følte ikke fargen satt så godt.(ble fort matt)
og jeg har langt hår så kanskje jeg bør kjøre 2 doser i?[;)]

Tror det er tryggest å gå til frisøren å farge, for da får du den farga du vil ha. [:)]

Jeg bruker Garnier Nutrisse (eller hva det heter) og synes resultatet blir supert hver gang :) Har ikke noe striper eller noe da, men blir en fin og glansfull farge :) Har hår ca til puppene og jeg må ha to pakker for å få nok farge over hele håret :)

du kan bruke den uten ammoniakk. :) den sliter ikke så mye på håret :) visst du har langt hår er det nok best med 2 pakker:)
den ser slik ut :
http://images.google.no/imgres?imgurl=http://staesj.net/images/IMG_250.jpg&imgrefurl=http://staesj.net/index.php%3Fid%3D487&usg=__Vs96N0Y79INdgbGen24h3DeUpZw=&h=300&w=225&sz=46&hl=no&start=1&um=1&itbs=1&tbnid=IQWIC7i9YUNx8M:&tbnh=116&tbnw=87&prev=/images%3Fq%3Dh%25C3%25A5rfarge%2Buten%2Bammoniakk%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1

ok. ja har lyst hår nå så tenkte meg en litt enkel fin brunfarge..ikke sånn kjempemørk.å deretter stikke å ta noen lyse striper hos frisøren.. [;)]
Garnier Nutrisse er notert[:D] thanx

ja må nok ha 2 pk. [:D]
ååh takk for link! deilig å slippe den sinnsyke lukta! men den er like bra?

Bare pass på med brunfargene. Håret mitt tiltrekker seg veeeldig lett rødt, så om jeg velger en brunfarge med litt rødskjær blir hele håret rødt ;p Så jeg bruker brunfarger uten noe tall bak komma. Altså 4.0 istedet for 4.5 osv...

hehe ok! det skal jeg huske på! hvis ikke dette går bra får jeg trø på meg ei lue å ringe til alle frisørsalongene i byen å få hjelp imorgen! haha[;)]

Hehe, luurt ;p Men etter et par hjemmefarginger får man teken på det og sparer veeeldig mye penger ;)

jada det går nok sikkert fint.[:D] syns det er like ekkelt å farge det hos frisøren..mange ganger jeg har vært misfornøyd..men nå har ikke dette håret mitt fått pleie på 1 år..så det er jammen på tia! [;)]

Ja skjønner hva du mener :p Er nesten litt vel skummelt å skal se seg i speilet når håret er tørt etter farging ;p

Visste ikke at det bak komma var rødfarge... så da lærte jeg noe nytt [;)]
Jeg har pleid å bruke litt forskjellige farger jeg, mest brunt med litt rødt/kastanje i. Kommer an på hva som er på salg (jeg er sparoman). Sist gang var Garnier Nutrisse på tilbud, så da ble det det. Og jeg er kjempefornøyd. Til og med mannen kommenterte at han syntes det var en av de bedre fargene. Så det blir vel den neste gang også, uavhengig om tilbud eller ikke... [8D]

Jeg har pleid å gjøre det med en venninne jeg, helt til for noen år siden da jeg fant ut at jeg skulle gjøre det selv. Litt skummelt altså, men jeg tok en fin kam og gredde igjennom etterpå for å få en jevnere resultat. Øvelse gjør mester! [:D]

ORIGINAL: Piplup

Jeg har pleid å bruke litt forskjellige farger jeg, mest brunt med litt rødt/kastanje i. Kommer an på hva som er på salg (jeg er sparoman). Sist gang var Garnier Nutrisse på tilbud, så da ble det det. Og jeg er kjempefornøyd. Til og med mannen kommenterte at han syntes det var en av de bedre fargene. Så det blir vel den neste gang også, uavhengig om tilbud eller ikke... [8D]

Jeg har pleid å gjøre det med en venninne jeg, helt til for noen år siden da jeg fant ut at jeg skulle gjøre det selv. Litt skummelt altså, men jeg tok en fin kam og gredde igjennom etterpå for å få en jevnere resultat. Øvelse gjør mester! [:D]

Tallet bak komma er ikke alltid en rød farge[:)] 3,3 feks er brun med gylden i. Altså gylden brun. 3,4 er brun med kobber i. 3,5 brun med mahogny osv.
Tallet foran komma er tonehøyden på fargen, altså hvor lys eller mørk fargen er (1 er sort feks)
Tallet bak komma er hvilken nyanse det er. som kobber, gyldent, mahogny osv

hilsen frisøren[;)]

må huske på at fargen kan slå feil:p siden man er gravid og de er mykje hormoner inni bildet.
har mange kunder som eg har brukt samme fargen på gang på gang, og har blitt en heeelt anna farge når kundene var gravide:D
Når eg striper ettervekster no når eg e gravid sitte ikkje eg meir enn 15 min, før måtte eg sitte 40 min :p

Og er du veldig lys, huska at håret kan få grønnskjær ved å farge det brunt... [;)]

Hilsen en veldig fersk frisør.. hehehe...

ORIGINAL: Lille Snodig

ORIGINAL: Piplup

Tallet bak komma er ikke alltid en rød farge[:)] 3,3 feks er brun med gylden i. Altså gylden brun. 3,4 er brun med kobber i. 3,5 brun med mahogny osv.
Tallet foran komma er tonehøyden på fargen, altså hvor lys eller mørk fargen er (1 er sort feks)
Tallet bak komma er hvilken nyanse det er. som kobber, gyldent, mahogny osv

hilsen frisøren[;)]

Men er det ikke litt rødskjær i alle disse? Jeg har prøvd ulike tall bak komma, men endt opp med rødt eller orange hår hver gang. Så måtte bare kutte ut noe tall bak komma til slutt.

ORIGINAL: Mandaria

må huske på at fargen kan slå feil:p siden man er gravid og de er mykje hormoner inni bildet.
har mange kunder som eg har brukt samme fargen på gang på gang, og har blitt en heeelt anna farge når kundene var gravide:D
Når eg striper ettervekster no når eg e gravid sitte ikkje eg meir enn 15 min, før måtte eg sitte 40 min :p

Det var riktig nok sånn i "gammledager" men ikke nå lenger. jeg har jobbet som frisør i 10 år, og hatrfaktisk brukt en del hjemme farger på familie og venner ( som også har vært gravide) og har enda ikke vært borti at en farge har slått feil... mye har endret seg siden den gang det var sånn, og produsentene har de siste 20 årene forsket frem hårfarge som er veldig "trygg". MEN, en burde være forsiktig med klorvann hvis en har hatt bleket hår og farget seg mørk(da kan det bli grønt, og det gjelder ALLE ikke bare gravide) bare litt historie og ett lite tips bra meg [:D][:D]

Ble ikke noe faring på meg igår. var innom combi frisør å spurte om tips/råd ang fargevalg og sånn. hun mente jeg ikke burde farge det selv og heller stripe etterveksten. hun mente jeg hadde så mye liv i håret etter tidligere striping at det ville ikke bli bra med en farge. så da turte jeg ikke gjøre det.
hun mente også at farget jeg det lyst kunne det fort bli gult og dødt i fargen..så jeg får vel hoppe i frisørstolen en dag å gjøre det _*skikkelig* hos de som kan det. hehe [;)]

Back
Topp