Frisør opplevelsen min...

furu

Blir kjent med forumet
Var hos frisøren i dag for å farge å stripe håret... Midt under fargingen kjente jeg at jeg ble VELDIG varm.. Ble varmere og varmere, også ble jeg svimmel...

Frisøren merket jo at jeg ble helt blek,
så hun fikk tak i noe å drikke, og åpnet alle vinduene å døra sånn at jeg skulle få litt luft...

Det gikk heldigvis bra, fikk fullført frisørtimen min uten at jeg datt i bakken...

Heldigvis var jeg den eneste kunden der, så da ble det litt mindre flaut...

Hva tror dere kan være årsaken? Bare tilfeldig at det sjedde hos frisøren, eller ???

Ha en forsatt fin fredag [:D]

enkelte reagerer på lukten av amoniakk og andre konserveringsmiddler som er i enkelte frisør hårfarger...kan ha hvert derfor!
har hvert forskett på om dette er skadelig for barnet under en graviditet men skal heldigvis ikke være det.
enkelte frisører blir sykmlt under svangerskapet, akurat pga dette, fordi enkelte reagerer på det!
permanent anbefales ikke!

klem "permitert frisør" [:)]

Jeg har også hørt at lunkt regagerer veldig mange på. Jeg kjenner ei jente som jobbet i parfymeri når henne ble gravid, hun ble sykmeldt (fordi hun ble dårlig av luktene der inn)

Uff ja, forstå godt at du kunne ble dårlig inne på en frisørsalong ja, for der er det så konsentrert lukt av alle kjemikalier som blir brukt gjennom en hel dag. Når du først også begynner å merke at du blir svimmel, blir kroppen automatisk redd den og (hjernen), og da kan det forsterke seg og til og med resultere i panikkanfall. (Forsterker alt) Da er luft (drikke) og ro løsningen.

Men når det er sagt, jeg er litt skeptisk selv; jeg har akkurat vasket håret for kanskje å farge samt legge noen striper i det etterpå. Men er usikker på om jeg tør; for jeg lurte på det samme: Er det skadelig? Vel, nå fikk jeg svaret på det, og skal prøve å gjøre det likevel. Men sette dørene på vidt gap, så slipper jeg mest mulig lukt..

Klem

Har ei venninne som synes fargingen av håret gjorde sinnsykt vondt nå når hun er gravid... Er vel alle disse
kjemikaliene og alle hormonene sammen...[&:]

Er selv frisør, og tenker selfølgelig på om d kan være skadelig. Jobbet hele svangerskapet sist gang, og kommer til å gjøre d nå også. D er verre å ha kunder som lukter røyk og skittent hå, d skal derer berre vite. Da tar man bare litt mentolatum opp i nesen!![:D]

Dette har ingenting med graviditeten å gjøre da men. Men hver gang jeg striper håret hos frisøren blir jeg syk. Jeg kaster opp samme dag elle degen etter. Merkelig. Har gjort dette noen ganger nå og det samme skjer hver gang....
Har ikke tenkt til å gjøre dette mens jeg er gravid orker ikke være spy syk mer enn jeg må;)

Er det luktene du reagerer på da? Siden du blir syk?
Eller er det produktet du ikke tåler kanskje? Hørtes jo rart ut ja..

hei.jeg er frisør selv.merker at jeg blir litt het og svimmel i toppen når jeg farger meg. greier ikke å sitte i varme og sånt.jeg passer på å drikke vann og gå litt rundt sånn at jeg ikke tenker sånn på det[:)]

Da reagerer du sansynligvis på noe i hårfargen.
Du kan prøve en hårfarge som heter "tints of nature"
Den er uten amoniakk...
Selges på helsekostbutikker/noen parfymerierr

Back
Topp