Frisør når du er gravid

Frk1991

Gift med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hei alle fine BV-jenter ❤

I morra skal jeg til frisøren, og i utgangspunktet hadde jeg tenkt å farge/bleike det. Når jeg Googler frisør og gravid kommer det opp litt av hvert. Noen mener det er farlig, andre mener det er helt ufarlig. Tenker å informere frisøren om dette, men greit å ha litt informasjon om det.

Noen som vet?
 
Snakket selv med min frisør om det i første svangerskap, og siden jeg er litt allergisk mot hårfarge så bestemte vi at jeg kunne farge håret et par ganger, men ikke veldig ofte liksom. Jeg ville vert litt forsiktig, men du trenger ikke avstå hvis du skjønner:)
 
Gravide frisører jobber også [emoji14]
Er ikke noe farlig med det, etter hva jeg har hørt, men hormonene kan gjøre at f.eks fargen ikke sitter.
Mindre kjemikalier nå enn før. Ikke så sterkt..

Men, selvsagt greit om de har god lufting og.

... Er hva jeg har hørt. Men frisøren har nok mer å si. De er jo tross alt utdannet innen feltet.
 
Hvis det hadde vært farlig å gå til frisør som gravid, så hadde det vært kjent for allmenheten og det ville vært tydelige retningslinjer for det :)
Jeg har hørt at man kan feks få krøller om man ikke har hatt det, og noen kan feks permanenten/hårfargen ikke virke på. Men om det er myter vet jeg ikke ;)
 
Snakket selv med min frisør om det i første svangerskap, og siden jeg er litt allergisk mot hårfarge så bestemte vi at jeg kunne farge håret et par ganger, men ikke veldig ofte liksom. Jeg ville vert litt forsiktig, men du trenger ikke avstå hvis du skjønner:)
Jeg har alltid gått til frisør som vanlig..
Gravide frisører jobber også [emoji14]
Er ikke noe farlig med det, etter hva jeg har hørt, men hormonene kan gjøre at f.eks fargen ikke sitter.
Mindre kjemikalier nå enn før. Ikke så sterkt..

Men, selvsagt greit om de har god lufting og.

... Er hva jeg har hørt. Men frisøren har nok mer å si. De er jo tross alt utdannet innen feltet.
Hvis det hadde vært farlig å gå til frisør som gravid, så hadde det vært kjent for allmenheten og det ville vært tydelige retningslinjer for det :)
Jeg har hørt at man kan feks få krøller om man ikke har hatt det, og noen kan feks permanenten/hårfargen ikke virke på. Men om det er myter vet jeg ikke ;)

Takk for svar! Var det inntrykket jeg hadde fått, at det ikke skulle være så farlig like vel. Skal uansett tilbake til normale hårfarge nå, så da blir det uansett mindre farging i fremtiden :) Kan bli en spennende prosess som i utgangspunktet er tricky og attpåtil med gravidhormoner :hilarious:
 
Takk for svar! Var det inntrykket jeg hadde fått, at det ikke skulle være så farlig like vel. Skal uansett tilbake til normale hårfarge nå, så da blir det uansett mindre farging i fremtiden :) Kan bli en spennende prosess som i utgangspunktet er tricky og attpåtil med gravidhormoner :hilarious:
Tror det henger i fra gammelt at det er så farlig. Når det var mer kjemikalier osv. Men prat med frisøren!! :)
 
Tror det henger i fra gammelt at det er så farlig. Når det var mer kjemikalier osv. Men prat med frisøren!! :)
Sniker fra juni! Jeg fikk beskjed fra både gyn og frisør at man skal være forsiktig med hårfarge som går inntil huden, da det vil trenge i gjennom og gå inn i blodet, spesielt viktig de tre første månedene. Så jeg som alltid har pleid å bleke etterveksten har nå gått over til hette striper ;)
 
Sniker fra juni! Jeg fikk beskjed fra både gyn og frisør at man skal være forsiktig med hårfarge som går inntil huden, da det vil trenge i gjennom og gå inn i blodet, spesielt viktig de tre første månedene. Så jeg som alltid har pleid å bleke etterveksten har nå gått over til hette striper ;)

Jeg fikk også den beskjeden av en bekjent som er lege. Ble hettestriping her også forrige svangerskap. Det er ikke så mye det man puster inn, men blekemidler rett på huden i 20-40 min skal man visst være forsiktig med. Frisøren min var helt enig :-)
 
Jeg fikk også den beskjeden av en bekjent som er lege. Ble hettestriping her også forrige svangerskap. Det er ikke så mye det man puster inn, men blekemidler rett på huden i 20-40 min skal man visst være forsiktig med. Frisøren min var helt enig :)
Ja. Nettopp det det er, de sier jo ikke det uten grunn:) Gylden mulighet for meg å gå over til striper som jeg har tenkt på en stund men ikke helt har turt :p Hehe. Spent på resultatet etter å ha sett ut som et takras den siste tiden, ville vente til 2 trimester med å gjøre noe :)
 
Sniker fra juni! Jeg fikk beskjed fra både gyn og frisør at man skal være forsiktig med hårfarge som går inntil huden, da det vil trenge i gjennom og gå inn i blodet, spesielt viktig de tre første månedene. Så jeg som alltid har pleid å bleke etterveksten har nå gått over til hette striper ;)

Ja okei, vet folk har fått diverse beskjeder opp igjennom. Men da høres det ut som om det ikke er verre enn å velge en annen type farging?
Men uansett er det jo lurt å høre med behandlende frisør :)
De er jo gjerne oppdatert på siste nytt innen farge osv :)
 
Ja okei, vet folk har fått diverse beskjeder opp igjennom. Men da høres det ut som om det ikke er verre enn å velge en annen type farging?
Men uansett er det jo lurt å høre med behandlende frisør :)
De er jo gjerne oppdatert på siste nytt innen farge osv :)
Ja. Hettestriping går fint, da er man ikke borti huden :) har ikke så mye med hvilken type farge å gjøre slik jeg forstår det :)
 
Ja. Hettestriping går fint, da er man ikke borti huden :) har ikke så mye med hvilken type farge å gjøre slik jeg forstår det :)
Var det jeg mente :)
 
Back
Topp