Frisør/hårklipp

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Har dere tatt med de små til frisør ennå? Evt klipper dere hjemme, eller bare lar håret gro? Vi har bare latt håret gro enn så lenge, jeg synes det er så fint med litt lengde på håret til små gutter også, og han har så skjønne små krøller ❤️ Men jeg ser jo at håret vokser rett ned i panna på ham og han får det i øynene. Jeg har prøvd å klippe litt selv, men det var ikke populært for å si det mildt. Han bare sang sammen som en gråtende potetsekk og rømte så snart han fikk sjansen. Så nå har han på en måte en slags hockeysveis :hilarious: Uansett, hadde vært gøy å høre hva dere gjør! Og kanskje noen har noen tips til hvordan jeg kan nærme meg gutten med frisørsaksa uten at han klikker!
 
  • Omsorg
Reactions: Azu
Vi har latt håret gro, ser du :hilarious: Jeg klipper luggen og bak selv. Må fram med tutten og noe grådig interessant på tv, evt må han få låne tlf min:hilarious: Han liker kammen, så jeg bare lurer inn en klipp her og der i kammingen:laughing002

91924D3C-28B5-4CFB-9F44-33E9650D0414.jpeg
 
Her kan vi ikke feste hårspenner i håret engang - det er for kort :hilarious:
Så nei! Men man klipper kanskje jenter litt sjeldnere da. Jeg får skalla unger med treig hårvekst, så med sønnen min som var enda senere med hår, behøvde jeg ikke klippe før han var 3 år. Og da kun litt av hockeyen i nakken.
Jeg klipper han selv, men en 3åring skjønner at han skal sitte stille da.

Setter han på kjøkkenstolen og skrud på skjerm med barnetv og litt snacks likevel så får jeg tatt meg den tiden jeg trenger for at det skal bli jevnt.
Mine har helt rett hår og da ser man ujevnheter litt bedre enn ved krøller synes jeg :p
Jeg klipper også mannen min mens vi ser tv, så dette med skjerm anbefaler jeg, haha!
 
Datteren min er altså så vilter og urolig, at jeg tør ikke ta saks i nærheten av henne! :hilarious:
Heldigvis får vi håret i strikk og spenner, selv om hun drar dem fort nok ut igjen…:bored:
 
320DE867-CD0C-4C12-BCA1-FFCDA9485A91.jpeg

Dette er det vi har å jobbe med av hår her :hilarious: det er litt i nakken nå men på toppen av hodet er det jo nesten ingenting. Jeg gleder meg til å ordne håret hennes med strikk og spenner, hun er skikkelig jåledukke så tror hun kommer til å like det. Men jeg nå nok smøre meg med litt tålmodig.
 
Screenshot_20221021-133529_Slides~2.jpg
Prøver å stusse luggen litt i ny og ne, men er passelig ujevnt... #sjarm?
Ikke klipt noe bak, har faktisk krøller (fall?) der :Heartred
 
Vesla har fått ganske langt hår og det er en del hår som kommer ned over ansiktet. Så vi er nok nødt til å klippe lugg, da hun ikke er spesielt glad i å gå med hverken strikk eller spenne (river ut så fort hun har mulighet) Tørr ikke klippe selv, tar henne nok med til frisør for å gjøre det
 
Kommer til å klippe henne selv først i starten, så ikke ett øre eller to forsvinner om hun er rastløs :hilarious:
 
Jeg klipper selv, og holder det forholdsvis kort. Det er så tynt og fjonete enda, og jeg synes ikke det er fint hvis det blir litt lengde på det. Det blir bare flokete og fullt av leverpostei :hilarious:
 
Snapchat-224416637.jpgher er det masse hår, og har klippet henne 2 ganger. Er frisør så fikser det hjemme selv.
tar det etter dusj mens hun ser på noe spennende. Må ha hale eller klemmer i håret for det er like langt fremme som bak.
 
Her er det ikke noe å klippe på enda :hilarious: Har litt krøller i nakken, men kort på toppen. Får så vidt fester en liten strikk midt oppå, men det hater hun.
Storebror har jeg klipt selv hele tiden, han er 6 nå. På første klipp satte jeg han i vasken med nettbrettet. Har også satt han i høystol forran TV. Litt tålmodighet og distraksjon må til. Han var livredd klippemaskina i 5 år, nå de siste to gangene har det gått bra å bruke den. Går fortere enn med saks!
 
Back
Topp