Frikort...

*p!nk smile*

Forumet er livet
Når man har frikort og får blå resept på astmamedisin...da skal man betale en egenandel sant?? Vet noen hva den ligger på ca?? På fluitide og ventloline[:D]

Takker[;)]

Om du har frikort så skal du ikke betale for medisiner på blå resept nei.

Jeg betaler hvertfall ikke når jeg henter ut astma medisiner når jeg har frikort

Maks 500kr, men betaler vel kun egenandel hver 3 gang?
Eller.. var det gratis så lenge man henta nytt innen 3mnd siden sist gang man har betalt...[8|]

Okey, lite hjelp i...

Kanskje det her over er før frikort...?!
Ja, tror det.

Alt gratis med frikort vell.

ORIGINAL: *Isabella*

Om du har frikort så skal du ikke betale for medisiner på blå resept nei.

Jeg betaler hvertfall ikke når jeg henter ut astma medisiner når jeg har frikort

Hmm..[:D] Men trodde man måtte betale egenandel uansett[8|]

Frikort Når du har betalt egenandeler opp til et visst beløp, kan du få frikort. Da slipper du å betale egenandeler resten av kalenderåret. Beløpet blir fastsatt av Stortinget hvert år.
(fra nav sine sider)

Det er jo egenandel man betaler før man kommer opp i en viss sum, og etter det så er det frikort og man skal da ikke betale noe for medisinene. Venter på mitt frikort i posten nå, og jeg får igjen pengene jeg brukte over egenandelstak 1 på medisiner på blå resept fra nav![:)]

Sambo må vel legge ut ca 1500 (?) i året før han slipper å betale noe[:)]

gratis når du har frikort, før frikort er det en max egenandel på 510 kr. pr resept, har legen skrevet ut flere samme dag å kan man få det på samme egenandel. har du 2 resepter med 2 forskjellige datoer  eller leger må du betale dobbel egenandel, men har du fått frikrt er det gratis!

ORIGINAL: GitteLen

men det er jo frikortgrensa er vel på 1740 i år

ORIGINAL: Tinha

men det er jo frikortgrensa er vel på 1740 i år

Ok. Var noe sånt ja. [:)] Så etter at det 1740 er betalt slipper han å betale noe[:)]
Men han kjøper mye medisiner da, så kommer fort til den grensa[;)]

nei alle har en sum på 1780kr i året....

jeg fikk mitt frikort 16.januar i år...
(så ja jeg bruker mye dyr medisin)

Må skyte inn et spm til : Skulle jeg ha skrevet opp reductil medisinen på egenandelskortet også??[8|][8|]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Må skyte inn et spm til : Skulle jeg ha skrevet opp reductil medisinen på egenandelskortet også??[8|][8|]

Niiiks!

Nei, det kan du desverre ikke[;)]
Bruker de sjøl og det hadde vært ille kjekt...hadde kommet opp i frikort-summen MYE fortere da, men de er ikke på blå resept, men hvit resept (iallefall det det het før)

ORIGINAL: StinkiStini

Niiiks!

Ok...bra[;)]

ORIGINAL: StinkiStini

Niiiks!

Ok...bra[;)]

Kunne ønske, hehe
Men det går ikke[8D]

Frikort får du når du i løpet av et klenderår har betalt så mye i egenandeler at du har nådd grensa, da slipper du betale slike egenandeler mer. For resten av det året. Fra januar starter man på nytt. (Om man ikke har et spesialtilfelle sånn anneredes enn flertallet av oss)

Back
Topp