Frikort egenandelstak 2?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Fick ett brev av HELFO angående Frikort egenandelstak 2 der står det att eg har betalt in før mye i egenandel og vill få tilbakebetalt :)
Men så var eg hos tannlegen igår. Er det sånn att tannlegen sender den in till helfo ev blir det tilbakebetalt egenandel av HELFO eller må eg ringe tannlege og be de senda in?

Takk

Jeg tror ikke tannlegen dekkes av frikorttak 2?
Konstig før der er precis derifrån ja får tillbaxks penger :p
Det dekkes:

* enkelte former for tannbehandling
Står det på HELFO .
Så jag er væl under den formen antar jag

Hvis tannlegen dekker det de har gjort på deg så sender de det inn automatisk. De skal i hvertfall det. Det gjorde de for mannen :)

Hvis tannlegen dekker det de har gjort på deg så sender de det inn automatisk. De skal i hvertfall det. Det gjorde de for mannen :)
Det er væl HELFO som dekker det?? Og ikke tannlegen?? Eller tar ja feil??
Men får tannlegen noe slags beskjed att eg har frikort nå eller må eg si ifra??

Nå er jeg ingen ekspert og vet ikke hvilke tannbehandling det er snakk om, men når jeg opererte ut en visdomstann (dette får man delvis støtte til) reduserte tannlegen prisen tilsvarende det han får tilbakebetalt fra HELFO. Dvs at jeg ikke la ut noen ting kun betalte restbeløpet.

Det er væl HELFO som dekker det?? Og ikke tannlegen?? Eller tar ja feil??
Men får tannlegen noe slags beskjed att eg har frikort nå eller må eg si ifra??
Det skader ikke å ringe tannlegen, men uansett - om behandlingen dekkes av HELFO så skal tannlegen sende det inn automatisk og så får du tilbake det du eventuelt har betalt for mye hos tannlegen. Om tannlegen har slått av i prisen så er det tannlegen som får tilbake, men dette er individuelt. Min mann fikk penger fra HELFO direkte :)

Hei.
Om du har rett på refusjon kommer helt an på hvilken tannbehandling som er utført på deg.
Om du har rett til refusjon ifht egenandelskort del 2 så må du si ifra til tannlegen. Det må registreres manuelt inn i programmet våres. Om du har hatt rett på refusjon men ikke fått så må Helfo etterbetale
Jeg vet at det gis refusjoner ifht periodontittbehanding. Også når det gjelder oral kirurg, men er usikre på reglene der, så hør med tannlegen.
Mvh Tannpleier

Back
Topp