Fri til samboer?

Soffi23

Elsker forumet
Heihei!
Jeg og samboer har vært sammen nå i snart 7 år. Jeg er gravid med unge nr 2 sammen med han (ingen av oss hadde barn fra før når vi møttes).
Jeg har lenge snakket om at jeg vil forlove (gifte) meg med han, og han bare tuller med det tilbake. Han sier også at det med giftemål er noe han ikke tenker over og at han ikke stresser noe med det. Jeg derimot synes dette er ganske viktig og stort og vil helst være gift før jeg er 30. Er bare 25 år, så fortsatt god tid til det. Men vil så gjerne forloves!

Vi er ikke av den romantiske typen noen av oss, og jeg ser ikke for meg å planlegge noe stort frieri. Men vi liker godt å gå ut å spise god mat inn i mellom. Jeg ser også for meg at sjangsen er stor for at han sier nei, mest fordi han selv har lyst å ha den rollen når han en gang får fingeren ut av ræva. Så jeg ville heller bli overrasket dersom han hadde sagt ja.
Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres? Jeg er bare i tenkeboksen, og har ikke bestemt meg for å gjøre det, men leker litt med idéen!
 
Du må nesten velge å ta sjansen. Fri til han under en god middag hvor dere spiser favorittmaten deres, eller under favoritt filmen, kanskje dere har et sted som betyr ekstra mye?
Kanskje lage en pappagave hvor du har favorittbladet hans, sjokolade, øl og en ring og forteller at det som er i pakken er noen oppmerksomheter som du vil gi fordi du setter sånn pris på han?
Fri til han på sykehuset etter fødsel? Han har gitt deg nå to fantastiske barn og du vil gjerne gi han ringen for å vise hvor høyt du elsker han?


Mannen min er vell også som de fleste og hadde nok ikke likt idéen i utgangspunktet å bli fridd til, men han hadde aldri i livet sagt nei. Og det tror jeg heller ikke at din kjære vil gjøre.<3
 
Tenkte bare på deg når jeg leste dette:
Kort varsel kanskje, men er du sikker så kjør på :)
Siden det er den 29.feb og skuddårsdag.
"Fra gammelt av var skuddårsdagen den eneste gangen damer kunne fri. Vil tro dette gjerne praktiseres mer liberalt i dag da"
Så hadde vært artig å brukt denne dagen, hehe<3
 
Heihei!
Jeg og samboer har vært sammen nå i snart 7 år. Jeg er gravid med unge nr 2 sammen med han (ingen av oss hadde barn fra før når vi møttes).
Jeg har lenge snakket om at jeg vil forlove (gifte) meg med han, og han bare tuller med det tilbake. Han sier også at det med giftemål er noe han ikke tenker over og at han ikke stresser noe med det. Jeg derimot synes dette er ganske viktig og stort og vil helst være gift før jeg er 30. Er bare 25 år, så fortsatt god tid til det. Men vil så gjerne forloves!

Vi er ikke av den romantiske typen noen av oss, og jeg ser ikke for meg å planlegge noe stort frieri. Men vi liker godt å gå ut å spise god mat inn i mellom. Jeg ser også for meg at sjangsen er stor for at han sier nei, mest fordi han selv har lyst å ha den rollen når han en gang får fingeren ut av ræva. Så jeg ville heller bli overrasket dersom han hadde sagt ja.
Noen som har tips til hvordan dette kan gjøres? Jeg er bare i tenkeboksen, og har ikke bestemt meg for å gjøre det, men leker litt med idéen!
Vil du forloves eller vil du gifte deg? For meg er det en vesentlig forskjell
 
Jeg og samboer har snakket om å gifte oss lenge, men jeg tror ikke han hadde fridd. Det hadde nok blitt mer sånn "nei, hva sier du? skal vi ta det neste sommer?" :hilarious:

Så da kjøpte jeg inn en tom fotobok, limte inn bilder av oss gjennom tidene, skrev litt om bildene, hva han betyr for meg, et par artige limerick, og midt i boken skrev jeg "Vil du gifte deg med meg?" og ruter der han kunne krysse ut for ja/nei. Var rimelig sikker på å få ja!:p
 
Back
Topp