Fri fra skolen

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Hvis barna er slitne, er det da greit å gi de en fridag fra skolen?
Jeg tenker ikke på når de er syke, bare slitne og lei

spørs vell egentlig hvor gamle barna er.. I småskolen så ser jeg ikke problemet, men samtidig så er det viktig å lære barna at god arbeidsmoral er viktig. På ungdomskolen får man jo karakterer basert på fravær osv, karakterer som igjen hjelper deg inn på ønsket linje på videregående, som igjen fører deg ut i arbeidslivet. Og i arbeidslivet kan man jo ikke være hjemme for at man er litt sliten.
Nei, jeg vet ikke helt hva jeg mener.. Jeg har barna hjemme fra barnehagen om de er slitne og jeg har fri. Men skal jeg på jobb, så MÅ de jo i barnehagen. Samme når de begynner på skolen..
vanskelig problemstilling så sent på kvelden, og jeg merker at det blir mye svada, uansett hvor fornuftig jeg prøver å svare [8D]

Jeg hadde jenta mi hjemme i dag uten at hun var syk.

Hun hadde så sinnsyke voksesmerter i natt så endte med at vi satt å så på film i par timer i natt, så da hadde jeg ikke hjerte til å vekke hun så tidlig på morran i dag. Tenkte at hun hadde godt av å få sove ut etter en slitsom natt med lite søvn. Men om det er greit aner jeg ikke, men jeg gjorde nå det.

Nei jeg syns ikke det jeg.

Det har jo ikke noe med alder å gjøre. Skolen er en plikt man har å gå til. Uansett hvilken klasse og jeg syns det skal mye til før man tar barna fri. Hvis barna er veldig slitene syns jeg heller man bør begrense andre aktiviteter på ettermiddag/kveld og helger. For jeg tviler ikke på at mange barn blir serøst slitne i dag. De skal være med på mange aktiviteter og det er hele tiden noe som skjer. Vet at noen barn også blir syke av det så ja det kan være alvorlig.
Men ser man symptomer på at nå er det begynt å bli nok og de blir slitne så bør man ihvertfall først kutte ut andre ting før man tar fri fra skolen...

Back
Topp