Fri fra jobb på oul

Fjj91

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Påskekyllingene 2020
Er det noen som vet om far har krav på fri med lønn når det er oul?

Dette inngår vel under velferdspermisjon? Men om han får med eller uten lønn er opp til den enkelte arbeidsgiver

Far har ikke nødvendigvis rett til fri fra jobb med lønn for å være med på dette. Men mor har :)

Jeg er ansatt i staten, vi får fri med lønn for alle kontroller /oppfølging i svangerskapet. Ære være fagforeninger og gode tariffavtaler :)

Mener det gjelder alle arbeidsplasser for mor. Ifg. Arbeidsmiljøloven ?

Men til ts sitt spm. Vet ikke om det dekker far.

Jo du har krav på fri med lønn under alle svangerskaps kontroller. Inkl oul. Uansett hvor du jobber. I følge arbeidsmiljø loven.

Her jobber far i et stort firma, og han får permisjon med lønn for å reise på ultralyder og oppfølging :)

Min samboer fikk hvert fall fri til å reise på ultralyd siste jeg var gravid. Vi har lang reisevei, så vi må ta fri hele arbeidsdagen. Jeg husker heller ikke om han fikk betalt, men det var uansett en ting det var fint og hyggelig å være to på. Dersom ikke alt står bra til i magen så tror jeg det er enda viktigere å få beskjeden sammen hvis man har mulighet. Eventuelt ta med seg en som ikke er partner, men som kan være med som støtte enten det bare er glede eller om det er litt bekymring.

ifølge altinn har gravide rett til fri med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll (som OUL er). Står dessverre ingenting om far, men vil tro de fleste arbeidsgivere gir far velferdspermisjon. Om den er betalt eller ikke er også opp til arbeidsgiver.

Mener det gjelder alle arbeidsplasser for mor. Ifg. Arbeidsmiljøloven ?

Men til ts sitt spm. Vet ikke om det dekker far.
Glippet på far, kjenner ikke regelverket der evt. Men vil ikke tro vi hadde hatt en så sterk arbeidsmiljølov uten fagforeningene :)

Back
Topp