Fri fra jobb for UL?

Solsikke-frø

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg jobber turnus,og har ikke full stilling. Nå har jeg fått time til oul om 3 uker. UL timen havner på en kveldsvakt,og jeg har sendt mld til ett par stk på jobb i forsøk om å bytte til dagvakt uten hell. Jeg har tatt kontakt med turnusansvarlig på avdelingen,og hun syntes jeg kunne dra fra avdelingen for å ta UL,for så å komme tilbake. Jeg tenker at det blir kjempe stress(masse å gjøre når jeg kommer tilbake),og hva hvis ikke alt er bra?Prøvde å forklare at jeg ikke ønsker det,da jeg har vært en del sykmeldt pga lite energi og kvalme,og at det er nettopp sånne situasjoner jeg prøver å unngå. Tenker litt at UL skal være hyggelig også,ikke kave i stolen for å løpe tilbake på jobb.. Hun sier bare at hun ikke vil at det skal være hennes problem? Det står i brevet fra UL at bytting av time må tilstrebes å ikke bytte [emoji51] Sorry en lang roman fra meg,men ble så frustrert..

Jeg jobber turnus,og har ikke full stilling. Nå har jeg fått time til oul om 3 uker. UL timen havner på en kveldsvakt,og jeg har sendt mld til ett par stk på jobb i forsøk om å bytte til dagvakt uten hell. Jeg har tatt kontakt med turnusansvarlig på avdelingen,og hun syntes jeg kunne dra fra avdelingen for å ta UL,for så å komme tilbake. Jeg tenker at det blir kjempe stress(masse å gjøre når jeg kommer tilbake),og hva hvis ikke alt er bra?Prøvde å forklare at jeg ikke ønsker det,da jeg har vært en del sykmeldt pga lite energi og kvalme,og at det er nettopp sånne situasjoner jeg prøver å unngå. Tenker litt at UL skal være hyggelig også,ikke kave i stolen for å løpe tilbake på jobb.. Hun sier bare at hun ikke vil at det skal være hennes problem? Det står i brevet fra UL at bytting av time må tilstrebes å ikke bytte [emoji51] Sorry en lang roman fra meg,men ble så frustrert..

Normalt har du krav på fri når du har time i forbindelse med sykehus/lege. Men noen plasser praktiserer ikke dette. Jeg foreslår du slår opp i personalhåndboka å ser hva som står der.

Du kan ringe og høre om en annen time. Har de ikke noe som passer har du ihvertfall prøvd.
Man har vel rett til fri for legetimer etc som ikke kan gjøres utenfor arbeidstid ..

Har også fått time da jeg har seinvakt. Vi har rett til fri for slike ting, så søker om fri den tida det tar, også kommer jeg tilbake på jobb etter UL timen.
Hvis ikke alt er bra, så renger jeg med arbeidsplassen skjønner at man ikke kommer tilbake.

Har også fått time da jeg har seinvakt. Vi har rett til fri for slike ting, så søker om fri den tida det tar, også kommer jeg tilbake på jobb etter UL timen.
Hvis ikke alt er bra, så renger jeg med arbeidsplassen skjønner at man ikke kommer tilbake.

Vi er visst i samme båt [emoji16] De leier ikke inn ekstra,så hvis jeg ikke kommer tilbake vil det bare svi skikkelig for de andre kollegaene.. Jeg finner nok en løsning. Masse lykke til på UL! Takk for svar [emoji8]

Du kan ringe og høre om en annen time. Har de ikke noe som passer har du ihvertfall prøvd.
Man har vel rett til fri for legetimer etc som ikke kan gjøres utenfor arbeidstid ..

Ja,jeg får bare gjøre det. Noen ganger så «låser» gravid-hjernen seg når ting ikke går helt etter boka [emoji28] Takk for svar

Vi må legge slikt utenom arbeidstid, om det lar seg gjøre. Spesielt de soniske har full stilling. Visst ikke må vi komme tilbake på jobb etter timen. Om noe er galt vil nok sjef og kollegaer vise forståelse for dette, men er vel liten sjans for det :-)

Vi må legge slikt utenom arbeidstid, om det lar seg gjøre. Spesielt de soniske har full stilling. Visst ikke må vi komme tilbake på jobb etter timen. Om noe er galt vil nok sjef og kollegaer vise forståelse for dette, men er vel liten sjans for det :)
Soniske = som ikke ;-)

Vi får fri med lønn når det gjelder graviditet. Har time til oul kl. 10. Starter på jobb som vanlig og drar til timen. Drar tilbake til jobb etterpå. Skal heller ikke stresse meg tilbake, ul tar den tiden det tar. Jeg regner med arbeidsgiver har full forståelse hvis jeg ikke kommer tilbake, men håper jeg slipper det scenarioet.

Jeg tenker at kommer man ikke tilbake fordi noe er galt så har alle på jobb full forståelse for det. Da kommer man eventuelt med en sykemelding i ettertid også.

Jeg har time kl 14 i morgen, så slipper komme tilbake. Jeg søkte vanlig velferdspermisjon pga legetime for de siste timene på jobb for å rekke timen,null problem å få innvilget det og får vikar for de timene. Skjønner det er verre å ta fri for de som ikke får vikar, men syntes ikke man skal risikere å miste timen (eller få nytt tidspunkt som passer ennå dårligere) for å unngå arbeidstid. Jeg jobber alltid fra 8-15/16 og har legekontor/sykehus/helsestasjon ca halvannen time tur/retur fra jobb, så må ta meg fri når det er noe uansett.

Jeg har time 13.30 så jeg bytta til tidligvakt og går da 2 timer tidligere. Jeg tenker at så lenge du har prøvd å bytta vakt og gjort ditt så skal du ikke stresse når du skal avgårde på timen. Synes det er litt dårlig at du ikke får bytta vakt jeg da, ihvertfall når du spør i god tid. Jobber selv i barnehage og er vant til at det ikke er noe problem når noen skal noe.

Du har rett til betalt fri for svangerskapskontroll, men ikke krav på hele dagen selvfølgelig...

Back
Topp