Fri fra arbeid ifb med helsestasjon og vaksine

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Noen som vet om man har rettigheter på permisjon i forbindelse med dette? Lillegutt skal på helsestasjon neste uke kl 9.30. Jeg er sykepleier i hjemmetjenesten og det er ikke bare å gå fra jobb sånn på stående fot...Men, jeg må jo være med han. Pappaen jobber lengre unna enn meg, så er naturlig at jeg blir med..Tar jo litt tid med både kontroll, vaksine samt at man må sitte der i 30 min etter vaksinen er satt...

Den første tanken var at det kanskje hadde vært lurt å ta en telefon til helsestasjonen og høre om du ikke kan få en time når du har fri i stedet. (Regner med du har turnusjobbing?)

Ellers så har man rett til fri for å følge barn til nødvendige legetimer og kontroller.

Den første tanken var at det kanskje hadde vært lurt å ta en telefon til helsestasjonen og høre om du ikke kan få en time når du har fri i stedet. (Regner med du har turnusjobbing?)

Ellers så har man rett til fri for å følge barn til nødvendige legetimer og kontroller.

Det er over 3 mnd siden vi fikk timen (da vi var på 12 mnd kontroll) og hadde ikke med meg turnusen. De pleier bare å skrive opp ny time på helsekortet. Tenkte ikke over det før en god stund etterpå og ringte ned da jeg så kl.slettet men da var det ingen muligheter for å få byttet, (det var for kanskje 2 mnd siden) Er ganske tettpakket der tror jeg. Er ikke så lett å se hvordan man jobber så langt fram i tid, kan ikke turnusen min utenat enda, og det tar lang tid å telle seg fram til turnusuker og greier.
Men, skal i alle fall si ifra på jobb i morgen så kan de evt sette inn noen for meg mens jeg er borte:)