Jeg gleder meg over svangerskapet, samtidig som jeg også opplever en bismak mtp på tilstanden planeten vår er i, miljøproblemer, klimaendringer, mer ekstremt vær ect. Ikke minst med tanke på hva som skjer i verden.
Er jeg alene om å tenke slik, eller føle en slags redsel over å sette et nytt barn til verden. Jeg kjenner på en skyldfølelse ovenfor det ufødte barnet, og kjenner meg nesten på grensen til egoistisk som til tross for framtidsutsiktene allikevel velger å få et nytt barn.
Uff, kanskje jeg overanalyserer, har en tendens til det...
Unnskyld jenter, ikke verdens mest optimistiske tråd.
Er jeg alene om å tenke slik, eller føle en slags redsel over å sette et nytt barn til verden. Jeg kjenner på en skyldfølelse ovenfor det ufødte barnet, og kjenner meg nesten på grensen til egoistisk som til tross for framtidsutsiktene allikevel velger å få et nytt barn.
Uff, kanskje jeg overanalyserer, har en tendens til det...
Unnskyld jenter, ikke verdens mest optimistiske tråd.

Vi må bare fortsette å stå opp for miljøet og planeten, og lære opp ungene i samme ånd, og håpe at framtiden ikke blir så mørk...
Vi vet ikke hvordan fremtiden blir, men om vi alle gjør en innsats for jorda, synes jeg ikke vi skal ha dårlig samvittighet. Vi bør ikke tenke at det er for sent