Fremprovosere kynnere av sex?

oktoberbarn16

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Fikk skikkelig menssmerter etter sex i dag. Vet at å ha sex er et triks for å få fødselen i gang - sæden har vist en viss effekt... Vil jo ikke sette i gang noe ennå, har termin om 4 uker. Burde vi være forsiktige? Andre som opplever dette?

Nå har ikke vi hatt sex de siste månedene, men fra uke 17 begynte jeg å få kynnere etter sex. Ikke unormalt å få kynnere etter sex:)
Mener å ha hørt at sex kun er effektivt for å starte fødsel om man er litt moden fra før, og alt med kroppen allerede er "klappet og klart".

Har tenkt litt på det samme.. Er bare 32+5 så vil gjerne vente noen uker til før vi "framprovoserer" noe :p Men jeg spurte jordmor om det sist, og hun mente (så lenge vi begge ville selvfølgelig) at det bare var positivt for kropp og forholdet å fortsette med samleie :) Om man har like lyst helt på slutten derimot :p

Sex kan fremprovosere kynnere og det har visst med at orgasme gir sammentrekninger i livmoren. Men det at det kan sette i gang fødselen, det er kun visst man er moden, da spermen til mannen inneholder noen av de samme stoffene som man får ved en evt igangsetting på sykehuset. Så sånn i bunn og grunn så er sex en sunn ting i ett normalt svangerskap og veldig skjeldent at det blir anbefalt å ikke ha sex

Sist gang fødte jeg i uke 37 + 1, da i forkant hadde vi vert veldig aktive i senga kan du si, så er sikker på at dette var en av grunnene til hun kom så tidlig, hehe :-P

Denne gang gikk slimproppen etter sex og jeg får veldig vonde kynnere også, magen sank plutselig og fikk veldig nedpress så denne gang er vi litt forsiktige med det, er bare i uke 32 + 1 og har ikke lust å føde prematurt :-P

Syns ikke det skal være så merkelig at man får kynnere etter sex egentlig. Spesielt hvis man får orgasme, da trekker jo livmor seg sammen.

Jeg har dog ikke merket noe til det egentlig. Har mest følt på følelsen av at det blir veldig mye blodtilførsel rundt området etterpå og at det presser litt. Lar ikke det stoppe oss. Kommer han tidligere av den grunn, så er han velkommen;)

Har lest at orgasme kan gi kynnere, men de gangene jeg har fått disse smertene har det ikke vært noen orgasme fra min side inni bildet.. så litt rart.

Jeg får så sterke vonde kynnere av det at jeg rett og slett må holde meg unna det nå.. Vil ikke at babyen skal komme nå. Er ennå så mye som må ordnes og fikse og så må jo baby bli litt større:facepalm: er vel sikkert ikke farlig, men jeg tenker at hvis jeg tilfeldigvis er moden veldig tidlig så kan det jo sette igang en orntlig fødsel.. Eller?

Jeg får så sterke vonde kynnere av det at jeg rett og slett må holde meg unna det nå.. Vil ikke at babyen skal komme nå. Er ennå så mye som må ordnes og fikse og så må jo baby bli litt større:facepalm: er vel sikkert ikke farlig, men jeg tenker at hvis jeg tilfeldigvis er moden veldig tidlig så kan det jo sette igang en orntlig fødsel.. Eller?

Hvis du får ubehag etterpå så skjønner jeg godt at du ikke ønsker å ha sex. Er også vanskelig å vite hvor moden man er.. særlig nå når det faktisk nærmer seg litt :)

Sæd inneholder et stoff/enzym som kan virke fremkallende. Men da kun om du allerede har litt åpning og fødselen er i startfasen. Sist svangerskap hadde jeg 2-3 cm åpning en onsdag, sex torsdags kveld og riene startet natt til fredag kl 0330

Back
Topp