Fremmkalling av bilder

gmf88

April 2013s husmor
Jeg lurer på hvor dere fremkaller bildene deres?
Jeg har ikke fremkalt noen av bildene fra når den kommende storebroren var liten, så har nok 500-1000 bilder som skulle vært fremkalt.

Må få satt meg ned å lage album:s

Hvordan har dere bygd opp deres album?
Bare setter dere bilder inn eller lager dere album med masse tekst?
*Gjerne legg inn bilder av deres album, trenger inspirasjon:)*

Nå er det veeeldig lenge siden jeg fremkalte bilder, så jeg husker ikke hvor jeg gjorde det sist. Men jeg har nok sett litt rundt etter tilbud og bestilt der det har vært det.

Siden gutten min ble født har vi hvert år laget fotobok på nett. Cewe fotobok, som fåes hos blant annet JapanPhoto og Elkjøp (Elkjøp er hakket billigere enn JP, så gå via Elkjøp sine sider. Akkurat samme program, men som sagt, billigere hos Elkjøp). Legger inn både bilder og tekst, og får boken hjem en uke senere. Har vært fast julegave til besteforeldrene også, noe jeg har fått grei beskjed om å fortsette med. Helt genialt, så sjekk det ut hvis det er aktuelt for deg :)

Nå er det veeeldig lenge siden jeg fremkalte bilder, så jeg husker ikke hvor jeg gjorde det sist. Men jeg har nok sett litt rundt etter tilbud og bestilt der det har vært det.

Siden gutten min ble født har vi hvert år laget fotobok på nett. Cewe fotobok, som fåes hos blant annet JapanPhoto og Elkjøp (Elkjøp er hakket billigere enn JP, så gå via Elkjøp sine sider. Akkurat samme program, men som sagt, billigere hos Elkjøp). Legger inn både bilder og tekst, og får boken hjem en uke senere. Har vært fast julegave til besteforeldrene også, noe jeg har fått grei beskjed om å fortsette med. Helt genialt, så sjekk det ut hvis det er aktuelt for deg :)

Lager du fotobok som inneholder bilder fra 2012 også kaller du fotoboken bilder 2012 da eller?

Jeg startet på en fotobok når jeg var i permisjon, men ble så usikker på hvor lang periode jeg skulle ha pr. bok.
Har lagt inn bilder fra svangerskap, fødsel, dåp, jul. Tenkte kanskje den boken skulle inneholde bilder frem til han feiret 1 år.

Jeg bruker de som er billigst akkurat når jeg skal bestille :P
Har vanlige album som bildene settes i kronologisk..
Jeg scrapper album også jeg da. Ungene har hver sine album, 0-1 år, 1-2 år osv..

Har et par bilder av eldste sitt fra hun var liten på nett allerede:

En av undersøkelsene på nyfødt:

IMG_8078.jpg

Hjemreisesjekken var viktig å få dokumentert :D

IMG_8067.jpg

Lager du fotobok som inneholder bilder fra 2012 også kaller du fotoboken bilder 2012 da eller?

Jeg startet på en fotobok når jeg var i permisjon, men ble så usikker på hvor lang periode jeg skulle ha pr. bok.
Har lagt inn bilder fra svangerskap, fødsel, dåp, jul. Tenkte kanskje den boken skulle inneholde bilder frem til han feiret 1 år.

Det stemmer :) Eller dvs., jeg lager alltid boken i desember (siden det er noen som får i julegave). Da inneholder den julen 2011 først (siden den ikke kom med i fjorårets), og så bilder frem til desember 2012. Hadde det ikke vært for at det var julegave, så hadde jeg laget i januar med bilder fra januar - desember 2012. :) Lager man bok til samme tid hvert år, så kommer jo alt i rekkefølge totalt sett :)

Jeg har vanlige album fra det første leveåret til gutten min. 5 tjukke album på 1 år. Innså kjapt at det ville bli i overkant mange album hvis det skulle fortsette sånn, og vanlige album tar stor plass. Fotobøkene er 1-3 cm tykk (avhengig av omslag og antall sider), og jeg får enda flere bilder i en sånn bok enn i et vanlig album.

Jeg bruker de som er billigst akkurat når jeg skal bestille :p
Har vanlige album som bildene settes i kronologisk..
Jeg scrapper album også jeg da. Ungene har hver sine album, 0-1 år, 1-2 år osv..

Flink du er, Kaffemonsteret!! :)

Vi giftet oss for snart 2 år siden. Jeg har kjøpt inn scrappeting og album, bilder er fremkalt.... og så langt har jeg kommet :p

Flink du er, Kaffemonsteret!! :)

Vi giftet oss for snart 2 år siden. Jeg har kjøpt inn scrappeting og album, bilder er fremkalt.... og så langt har jeg kommet :p

Takk :D

Man må nesten ha tid når man først setter seg ned. Jeg tar gjerne et røsk en gang i halvåret..da har jeg siktet meg ut et par LO'er og har et hav av ark og stæsj til de forskjellige tenkte siden.
Bare sidene fra vi var i dyreparken tok sin tid, 4 sider til hver av albumene - for de var jo der begge to liksom :P

Jeg har brukt fotoknudsen i mange år, så har ikke orket å satt meg inn i de andre plassene :)
Alle bilder fram til oktober 2012 er i album. De bildene fra etter det er lastet opp på fotoknudsen og når det blir en riktig mengde for ei fotobok, lager jeg ei :) å sitte å lime inn i album gjør at det blir mye skippertak, men baby album vil bli laget på den måten denne gangen også så barna har samme ;)

Når jeg bare skal fremkalle bruker jeg nFoto. Billig og greit der. Kommer i posten etter få dager.

har vært flink å lage fotobøker etterhvert med storebror. kjøper på tilbud, for ordinær pris er veldig dyrt synes jeg. har ikke fremkalt så mange bilder, men når jeg gjør det, bruker jeg foto schrøder pga tanten min jobber der.

Jeg lager fotobøker nå. Fotoalbum tar for stor plass og jeg verken skriver pent eller er veldig kreativ. Dessuten er det lettere å ta frem på kveldene når det er på PCen enn når jeg trenger å bruke et stort stuebord for å sortere.

Back
Topp