Fremmedlegme i nesa..

stolt 3 barns mamma

Forelsket i forumet
Min 2 årige datter puttet en eplebit i nesa. Den er akkurat for stor til at hun klarer å blåse den ut igjen, og for liten til at vi får tak i den.
Hva gjør jeg?

I fjor putta jeg en knapp i nesa. Spør ikke hvorfor, for det vet jeg ikke [:)] Men mamma tok den ut med en pinsett. Hva med det? Eller en heklenål eller noe slikt for å liksom få huka den fast? 

får dere det ikke ut, må dere kontakte lege... sønnen min hadde makaroni i nesa for en stund siden, og da ville de på legevakten ha oss opp med en gang...!

ORIGINAL: superpia

I fjor putta jeg en knapp i nesa. Spør ikke hvorfor, for det vet jeg ikke [:)] Men mamma tok den ut med en pinsett. Hva med det? Eller en heklenål eller noe slikt for å liksom få huka den fast? 

Får ikke tak nei, da dytter vi den bare lenger inn....

ORIGINAL: *mamman t lillemann*

får dere det ikke ut, må dere kontakte lege... sønnen min hadde makaroni i nesa for en stund siden, og da ville de på legevakten ha oss opp med en gang...!

Kan ikke se den mer, men ho hosta og nøs en del i stad. Kan det være den har reist nedover i halsen/munnen/svelget?

klem igjen motsatt nesebor, og la barnet blåse hardt..
om det ikke går må du sikkert til legevakten!

Niesa mi hadde puttet en skumgummibit oppi nesa.. ikke noe vi la merke til.. visste det ikke engang.... Flere uker etterpå luktet hun så pyton at vi ikke engang orket å holde henne på fanget.. skjønte ingenting.. dro til legen og da fikk vi vite hva det var.. og det hadde satt seg en betennelse der..

Så jeg ville absolutt ha dratt til legen med henne..

ORIGINAL: Pixi Blu

klem igjen motsatt nesebor, og la barnet blåse hardt..
om det ikke går må du sikkert til legevakten!

Støtter denne fullt! Fremprovoser et nys om mulig (kile i nesa med en fjær eller hårstrå feks).

For all del ikke begynn med pinsett/fingeren etc opp i nesa, da dytter du den mest sannsynlig lengre bak eller gjør skade i nesen.

Lykke til!

Back
Topp