Fremfall

Planteroginteriør

Flørter med forumet
Hei! Er det noen som har merket at underlivet har forandret seg? Jeg har hatt fremfall etter tidligere graviditet og var redd for at det skulle bli verre nå. Men det er så å si helt borte!

Flere med samme erfaring? Var så merkelig når jeg oppdaget det.
 
Jeg har skjedefremfall, og det har også blitt bedre! Ikke bra, men definitivt bedre :)
 
Jeg har/hadde (har ikke sjekka) litt skjedefremfall etter forrige fødsel. Kanskje når livmora vokser nå i begynnelse så trekkes alt oppover? Ser for meg at det raskt presses nedover igjen når det blir mer tyngde :smiley-ashamed004 Jeg har iaf Hypopressiv kurset som jeg kan trene med da:D
 
Hva er hypopressiv kurs? Trening spesifikt på fremfall eller?
 
Hva er hypopressiv kurs? Trening spesifikt på fremfall eller?
Anbefaler deg å søke det opp på Instagram og Facebook. Så skjønner du hva det er :D men det er kanskje første metode å prøve for å forbedre nedfall av ulike slag, også diastase på magemuskler før man vurderer operasjon hvis det kan være et alternativ. Veldig interessant opplegg og mange gode råd. Feks hvilke treningsøvelser man absolutt ikke burde gjøre hvis man har nedfall, som kan forverre det
 
Anbefaler deg å søke det opp på Instagram og Facebook. Så skjønner du hva det er :D men det er kanskje første metode å prøve for å forbedre nedfall av ulike slag, også diastase på magemuskler før man vurderer operasjon hvis det kan være et alternativ. Veldig interessant opplegg og mange gode råd. Feks hvilke treningsøvelser man absolutt ikke burde gjøre hvis man har nedfall, som kan forverre det
Nå ble jeg veldig nyskjerrig på hva man ikke bør gjøre altså? :laughing002
Hva koster slike kurs?
 
Nå ble jeg veldig nyskjerrig på hva man ikke bør gjøre altså? :laughing002
Hva koster slike kurs?
Husker ikke hva jeg betalte, men er nettkurs som du finner i en app med videoer og mer. Når man først har betalt har man det på livstid. Det er det fine :happy119 Etter forrige fødsel var jeg først på såkalt mamma-trening i 10 uker. Var greit, men mye fokus på kniping. Med Hypopressiv trening så er det litt annerledes fokus. Synes det egentlig høres mest logisk ut, og heller knipe til litt i hverdagen når man hoster/nyser/hopper osv for redusere trykket der og da. Men målet er at muskulaturen skal trenes såpass opp at «ting skjer på automatikk» i kroppens funksjoner, som det burde, uten å huske på å knipe før man nyser o.l.
Man skal feks ikke ta vanlig situps eller squats før du har kontroll på bekkenmuskulaturen, da disse øvelsene fører til økt buktrykk og mage hvis man har diastase.
 
Back
Topp