Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei.
Jeg vet ikke om dette er rett underforum, men men ;-)
Er det noen som har opplevd fremfall her, og som kan fortelle meg litt om hvordan det føles og hvordan det ser ut?
Har ikke hatt selv, men jobbe med pas. som har operert div. typer. Det man ofte kjenner en en kul som buler ned i skjeden. Det kan være livmoren, blæra eller endetarmen. Ikke så lenge etter fødsel er skjedeveggen veldig slapp, så kan kan man oppleve at den har klappet litt sammen. Man kan tenke at dette er framfall, men med litt kniping og tid går det seg til. Har du framfall derimot vil dette ikke gå tilbake av seg selv. Flere opplever at de må dytte det på plass selv. Om du klarer å titte med speil kan du se at det buler inne i skjeden. En gynekolog ser raskt hva det er snakk om, og du kan få hjelp. Operasjon er på en måte siste utvei, og de fleste blir bra av dette. Lykke til!![]()
Jeg fikk dette etter første SV. skap/fødsel. Rett etter fødsel (mest etter nr 2) var det ubehagelig når jeg trente. Men det har "dratt seg til" litt så i dag plager det meg ikke. Men er spent på hva som skjer etter fødsel nr 3.
Jeg har fremfall av blære, der den av og til å åpningen når jeg sitter på do..
Har vært hos gynekolog, men så lenge jeg ikke har noen problemer gjør de ikke noe.