Fremfall bakre skjedevegg

N

Nedfor

Guest
Etter fødselen for halvannet år siden, fikk jeg fremfall av bakre skjedevegg.
Ikke nok til at det synes utenfor skjedeinngangen, men nesten.
Det buler så mye at skjedeveggene berører hverandre, og jeg sliter med å kjenne at jeg må på do, både tiss og avføring.

Jeg har gjort knipeøvelser så ofte jeg klarer siden fødselen, men det blir ikke bedre.
Jeg leser på nettet at mange blir behandlet med reseptfri østrogenkrem til skjeden fra apoteket.
Er det noen som har erfaringer med dette, eller fremfall generelt?
(Mht. å gå på do, sex, smerter osv.)

Er det "Ovesterin" som brukes?

Er det noen her som har blitt operert for dette?
Hvordan gikk det?
 
Etter fødselen for halvannet år siden, fikk jeg fremfall av bakre skjedevegg.
Ikke nok til at det synes utenfor skjedeinngangen, men nesten.
Det buler så mye at skjedeveggene berører hverandre, og jeg sliter med å kjenne at jeg må på do, både tiss og avføring.

Jeg har gjort knipeøvelser så ofte jeg klarer siden fødselen, men det blir ikke bedre.
Jeg leser på nettet at mange blir behandlet med reseptfri østrogenkrem til skjeden fra apoteket.
Er det noen som har erfaringer med dette, eller fremfall generelt?
(Mht. å gå på do, sex, smerter osv.)

Er det "Ovesterin" som brukes?

Er det noen her som har blitt operert for dette?
Hvordan gikk det?


Jeg fikk dette etter første fødsel med mye forverring etter fødsel nr 2.. Skal opp igjen til neste år for oprasjon (vil vente til barnet er litt større mtp løft). Prøvde ring uten hell, den ringen som kunne hjelpe tar ikke sykehuset inn siden det var "så sjeldent" unge kvinner hadde fremfall(?).
Jeg sliter med å kjenne at jeg må på do, må kjenne med en fing i sjeden og "hjelpe" det ut.. (beklager detaljer...):(
Slet mye med smerte under samleie tidligere, men ikke nå heldigvis! Men jeg kan få smerter om jeg må på do (da det presser inn mot livmorshalsen da veggen gir etter). Utrolig kjip situasjon og for meg er det desverre ingen annen utvei enn oprasjon. Kniping hjelper ikke da musklene er overstrukket. Jeg føler jeg må tisse ofte og at jeg ikke får tømt meg skikkelig, veldig ubehagelig. På meg viser det utenfor også etter fødsel nr 2:oops:
Gå til gynokolog å fortell om problemene, jeg ventet alt for lenge da jeg synes det var veldig pinlig.
Lykke til♡
 
Back
Topp