Frem og/eller tilbake?!?

Det kommer an på når man regner ifra og om man regner svangerskapslengde 40+0, 40+2 eller 40+3.
i tillegg så må man ta høyde for at nedtellerne stort sett er fra engelskspråklige land hvor de følger WHO-standard som er 40+0. Dvs at om du taster inn termindatoen din der så blir plutselig svangerskapet ditt et par dager kortere enn du egentlig er, etter norsk praksis (men avhengig av hvor du holder til).
Du vet - det er ikke nok å tenke på, så greit å forvirre oss med flere måter å regne på.
Og Shoegrl - jeg synes ikke du stiller dumme spørsmål, bare så det er sagt altså! Jeg prøver som regel å forklare sånn at alle kan forstå uansett bakgrunn. Jeg synes det er kjempegøy jeg, både å svare på spørsmål så godt jeg kan og å skravle. Husker ikke den natta forrige uke da det bare var du og jeg våkne her inne!

Hehe, har tenkt at datoen får bare bli satt på TUL/OUL, regner med at jeg sikkert ikke føder på termin uansett. :P Takk for dine fine svar, du svarer alltid så grundig og detaljert, mye mer gøy å lese, særlig når du virker til å være så kunnskapsrik også! :) Er enig med deg, gøy å skravle litt med "likesinnede" i tillegg til å lære noe nytt fra andre. Husker godt våkenatta vår sammen ja, gjorde tiden med frustrasjon mye hyggeligere når vi delte den med hverandre. Men aldri hyggelig det var, så ønsker jeg ikke flere slike netter på oss. ;)

Håper alt er bra på TUL i morgen, krysser fingrene for at du får en god natts søvn, gode nyheter og får sett en sprellende spire! :Heartred

Hehe, har tenkt at datoen får bare bli satt på TUL/OUL, regner med at jeg sikkert ikke føder på termin uansett. :p Takk for dine fine svar, du svarer alltid så grundig og detaljert, mye mer gøy å lese, særlig når du virker til å være så kunnskapsrik også! :) Er enig med deg, gøy å skravle litt med "likesinnede" i tillegg til å lære noe nytt fra andre. Husker godt våkenatta vår sammen ja, gjorde tiden med frustrasjon mye hyggeligere når vi delte den med hverandre. Men aldri hyggelig det var, så ønsker jeg ikke flere slike netter på oss. ;)

Håper alt er bra på TUL i morgen, krysser fingrene for at du får en god natts søvn, gode nyheter og får sett en sprellende spire! :Heartred
Haha, nei helst slippe for mye våkentid på natta.

Koselig å høre. Jeg synes disse temaene er kjempespennende og har gjort det i evigheter så har tilegnet meg det jeg har fått mulighet til av kunnskap.

Min mann kjenner meg godt nok til å se på meg når det gjelder. Så når han ikke ville at jeg skulle styre med det respekterte jeg det. Var ikke en kamp som var viktig for meg. Hadde det tatt lang tid å bli gravid hadde jeg nok brydd meg mer =)
Selvfølgelig.
Det er jo ikke sånn at det ene er riktigere enn det andre. Selv om det ikke virker sånn når man er på forum så tror jeg at det er flere som ikke har kontroll på EL/befruktning enn de som har det altså.

Back
Topp