Det kommer an på når man regner ifra og om man regner svangerskapslengde 40+0, 40+2 eller 40+3.
i tillegg så må man ta høyde for at nedtellerne stort sett er fra engelskspråklige land hvor de følger WHO-standard som er 40+0. Dvs at om du taster inn termindatoen din der så blir plutselig svangerskapet ditt et par dager kortere enn du egentlig er, etter norsk praksis (men avhengig av hvor du holder til).
Du vet - det er ikke nok å tenke på, så greit å forvirre oss med flere måter å regne på.
Og Shoegrl - jeg synes ikke du stiller dumme spørsmål, bare så det er sagt altså! Jeg prøver som regel å forklare sånn at alle kan forstå uansett bakgrunn. Jeg synes det er kjempegøy jeg, både å svare på spørsmål så godt jeg kan og å skravle. Husker ikke den natta forrige uke da det bare var du og jeg våkne her inne!
Hehe, har tenkt at datoen får bare bli satt på TUL/OUL, regner med at jeg sikkert ikke føder på termin uansett.
Håper alt er bra på TUL i morgen, krysser fingrene for at du får en god natts søvn, gode nyheter og får sett en sprellende spire!