Frekt?

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Kva syns dere om dette?

Når eg ventet Malin, kjøpte mor mi ei vogn brukt som eg fekk, når søster mi vart gravid, spørte eg om hun ville ha vogna. Da meinte eg låne den og få den tilbake til neste unge.

Men nå har hun lagt den ut for salg på facebook.

Og eg tenkte å bruke den til neste unge.

Kva bør eg gjere? Sei noko eller la det fare?

Kan jo hende hun misforstod hvis du sa at hun kunne få vogna, men hvis du der i mot sa at hun kunne LÅNE den så kan hun ikke legge den ut for salg, da er det jo bare å si det som det er :)

Darius: Eg er ikkje flink til det og nå har hun jo lagt den ut....

Linn: Eg spurte om hun ville bruke den, kan gjerne misforstås?

Ikke frekt hvis det er en misforståelse, men hvis du har presisert at den er til låns og ikke til odel og eie, ja, da er det frekt.

CrazyBeautiful skrev:
Ikke frekt hvis det er en misforståelse, men hvis du har presisert at den er til låns og ikke til odel og eie, ja, da er det frekt.

Det kunne nok misforstås, men samtidig, hun veit me planlegger neste barn. Så da burde hun jo spurt?

Føler meg litt snurt no...

Jeg skjønner at du reagerer. Hun har nok trodd hun skulle få den til odel og eie, men for meg personlig ville det vært naturlig å spurt søsteren min om hun ønsket den tilbake før jeg evt la den ut for salg.

Jeg ville nok sagt noe eller spurt forsiktig om jeg var deg. Eller, hehe, lagt inn et bud på vognen på facebook ;) Bare tenker at om du IKKE sier noe, kan dette bli noe som ligger og gnager mellom dere i lang tid. Og så ser jeg ikke helt for meg DEG ikke våge si fra om noe :D Hihi! 

Åj...den er vrien! Jeg hadde nok sagt ifra, og foreslått at pengene fra vogna skulle inn på kidsa sine kontoer ;-)

Escuro: Greit at hun trudde det, men hu veit me vil ha neste unge i 2012, er vel normalt å høre da? Ja eg tenker å ha søskenvogn også, men den brukes kun når eg har Malin med jo.

Og eg kan seie i frå, men sjeldent når det kjem til familie. Eg lar det ofte bare fare. Men nå begynner begeret å bli fylt...

Og eg skreiv det til hun på chatten, at eg såg det. Fekk bare jepp, hun gjorde det, etter å ha snakket med mamma vår.

Skreiv bare ok og har ikkje hørt noko meir....

Snickers skrev:
Åj...den er vrien! Jeg hadde nok sagt ifra, og foreslått at pengene fra vogna skulle inn på kidsa sine kontoer ;-)

Ser den men eg krever nok ingen penger. Men vil ikkje bli uvenn med søster mi.

Hmm, om det er slik at moren din har kjøpt vognen og "eier" den, og har gitt den til deg, som har gitt den videre til søsteren din, som så selger den etter å ha snakket med moren deres, så blir jo saken litt annerledes. For du har jo vogn til Malin, men nå husker ikke jeg hvordan den er. Om det er kun sportstrille/paraplyvogn eller om det følger med bagdel til den også? Tenker da på en eventuell neste baby. 

Men siden det strengt tatt er moren din som er "juridisk eier" og dere allerede har vogn, har de kanskje tenkt som så at du ikke trenger den mer.

Escuro: Eg har ei Simo kombivogn, uten vognbag, som eg skal sette i bhg. Og søster mi selger Simo kombivogn med vognbag. Så ja, den vogna vil eg trenge og hun veit me planlegger neste unge.

Vil egentlig fraråde å ha en dyr vogn i barnehagen, det er bedre å ha en trille eller noe der med nedleggbar rygg :)

Escuro: Vogna er kjøpt brukt. Bremsen er ræva... Sliter med å legge ned ryggen, om Malin prøver å dra seg framover, så følger hele ryggen med....

*LinnOgAlexander* skrev:
Kan jo hende hun misforstod hvis du sa at hun kunne få vogna, men hvis du der i mot sa at hun kunne LÅNE den så kan hun ikke legge den ut for salg, da er det jo bare å si det som det er :)

Men selvom dere prøver på neste barn så er det ikke sikkert at søsteren din automatisk tenker at du vil ha vognen tilbake, vet ikke om du har sagt til henne da du ga den fra deg at du vil bruke vognen til neste baby? Er nok best å bare fortelle henne hva du tenker og føler, vanskelig å være tankeleser :)

Jeg synes det var litt frekt.. Men d kommer nok an på hvordan man er i familien. Hos oss ville aldri søsteren min prøvdt å selge en vogn hun hadde fått av meg. Hun hadde nok automatisk gitt den tilbake, eller lånt den videre til noen andre som trengte vogn.. Jeg f eks har arva masse klør av slekta. Når mini var vokst utav det så la jeg det i sekker igjen, og lurte på om de ville ha det tilbake..

Hmm.. litt usikkert akkurat der :-/

Søsteren min har nettopp fått kid og jeg har gitt en del ting til henne som jeg har klart og tydelig sagt at hun får.. hun får gjøre hva hun vil med det etterpå, I do not care :D hehe..
Har ikke gitt noe som hun bare låner men jeg hadde nok lagt vekt på at hun fikk bare låne den da.. 

Sa moren din at DU skulle få den eller at du kunne BRUKE den? For hun visste vel at det kom flere barnebarn etterhvert :)

I min familie hadde søsteren min ikke solgt noe av det jeg hadde sagt hun kunne låne.. hun har spurt meg 100 gang om de tingene hun har fått bare er til låns.. hehe.. men jeg sier hver gang "nei det får du" :) da sier hun fremdeles at hun bare låner det.. hehe.. 

Håper det ordner seg :) 

*LinnOgAlexander* skrev:
Men selvom dere prøver på neste barn så er det ikke sikkert at søsteren din automatisk tenker at du vil ha vognen tilbake, vet ikke om du har sagt til henne da du ga den fra deg at du vil bruke vognen til neste baby? Er nok best å bare fortelle henne hva du tenker og føler, vanskelig å være tankeleser :)

Har i grunn sagt eg skulle ha den vogna, eg er fornøyd med den. Men eg kjøper ei anna til Malin no, og så får eg skaffe meg ei ny bruktvogn siden, til babyen.

Back
Topp