Frekke/uhøflige folk..

Prox

Gift med forumet
Dette blir langt folkens, men håper flere orker lese og komme med råd!!

Jeg har ei tante og ett søskenbarn som er så utrolig frekke, det er to bedrevitere som er påståelig og himler med øynene til hver minste ting andre mennesker gjør som er ulikt hva dem mener er 'rett'..

Det kan være snakk om hvordan andre oppbevarer mat, hvordan andre oppdrar barn, hvordan andre ser ut og kler seg, meningene til andre eller hvordan andre velger å leve livet.. Om folk ikke vil feste, om folk ikke liker samme mat som dem, om folk ikke liker å reise eller lese bøker, filmsmak, hvordan latter andre har, hvilken utdanning, hvilket hus, hvor i landet folk bor osvosvosv!!!! Ja.. Det er alt liksom! Det kommenteres og rulles med øynene til en hver ting!!!!!!!!!

Bes de to inn på middag eller kake klager se og sier æsj..

Kommer de for å se TV er det klaging og sutring og kommentarer på alle og alt som vises på skjermen!

Når de to kommer inn i hjemmet til andre kommenterer de hvordan det er vasket og ryddet, fordi dem gjør det annerledes og det er bare på deres måte det faktisk blir ryddig og rent.

Til sin egen familie (barn/barnebarn) er det alltid mas om at de ønsker besøk og at de ønsker å sitte barnevakt, men når det først blir spurt klages det og kommenteres at de alltid må passe barn - og det er virkelig svært sjeldent at dette skjer altså, men det klages!

Om noen andre er syke/sykemeldt eller har skadet seg, eller sliter psykisk mener de at det er bullshit fordi folk bare faker sånt.. Selv er dem syke og sykemeldte hele tiden! Men alt alle andre sliter med er liksom bare en overdrivelse. Da rulles det med øynene og det huffes og klages over at folk må ta seg sammen..

Om andre har gjort noe bra har disse to gjort det bedre, om noen har det ille har disse to det verre, om noe spennende har skjedd har de to vært med på noe kulere........

Kjenner det er vanskelig å samle alt pisset fra dem her to i ett innlegg :/

Men, jeg håper noen forstår hvordan situasjonen her er! Og jeg håper noen har erfaring med hvordan man faktisk får åpnet øynene til sånne idioter??!!?!!

Har prøvd å sagt feks 'har dere ikke noe fint å si trenger dere ikke si noe'

'Det er ikke koselig å be dere på noe når det bare klages'.

'KAN dere dette her dere eller? Siden det høres ut som dere er eksperter på området'....

'Om en lege sykemelder noen ER det jo sikkert noe galt'

Men ingenting går inn..

Er det ikke slik flere og flere nordmenn bli nå da? Egoistiske, frekke og uhøflige. Det er min oppfatning dessverre :(
Jeg tror ikke du får åpnet øynene til slike folk for de er ikke interessert i det du sier, kun sin egen mening.
Jeg hadde holdt avstand fra slike mennesker og snakket minst mulig med de.

Kutt kontakten. Evt begrens til et veldig minimum. Noe annet vil trolig ikke hjelpe, for de vet jo bedre uansett (tror de)...

Er det ikke slik flere og flere nordmenn bli nå da? Egoistiske, frekke og uhøflige. Det er min oppfatning dessverre :(
Jeg tror ikke du får åpnet øynene til slike folk for de er ikke interessert i det du sier, kun sin egen mening.
Det har vært sånn hele livet.. Og jeg har lita slekt så jeg har jo ett ønske om ett godt og nært forhold med de jeg har.. :( utrolig kjedelig , har måttet kutte dem ut flere ganger i livet mitt..

De menneskene som ikke gjør deg noe godt eller gir deg noe godt fortjener ikke ett minutt av din tid.
Off.. Ikke det jeg vil høre.. Jeg vet det jo! Og sier alltid det til mine venner om de har noen i livet sitt som ikke er noen å samle på :(
Syns det er så mye mer vanskelig når det er familie

Kutt kontakten. Evt begrens til et veldig minimum. Noe annet vil trolig ikke hjelpe, for de vet jo bedre uansett (tror de)...
:( æsj det er sårt og trist altså!!! Vil jo ha ett fint forhold med familien , men det er håpløst når det går bare en vei.

:( æsj det er sårt og trist altså!!! Vil jo ha ett fint forhold med familien , men det er håpløst når det går bare en vei.
Ja, det er kjedelig og vanskelig når det blir sånn.. Vi har akkurat kutta kontakten med en i familien som alltid skal være bedre/ha det verre osv.. I tillegg bryter vedkommende alltid avtaler og gir aldri beskjed/nekter å ta telefonen/svarer ikke på meldinger. Fått så mange sjanser, både venner og familie har gitt hn beskjed om å ta seg sammen. Hører ikke på noen.

Høres ikke ut som noen som er verdt å bruke tiden sin på. De vet best, nytter ikke åpne øynene deres.

Ja, det er kjedelig og vanskelig når det blir sånn.. Vi har akkurat kutta kontakten med en i familien som alltid skal være bedre/ha det verre osv.. I tillegg bryter vedkommende alltid avtaler og gir aldri beskjed/nekter å ta telefonen/svarer ikke på meldinger. Fått så mange sjanser, både venner og familie har gitt hn beskjed om å ta seg sammen. Hører ikke på noen.
Det er utrolig da!! Tenker hvertfall på tanta mi som enda etter snart 50 år ikke har klart å erfart at den oppførselen der ikke funker!! Søskenbarnet mitt hærmer mer etter mora si...
Dem er venneløse, og forstår ikke hvorfor liksom

Det er utrolig da!! Tenker hvertfall på tanta mi som enda etter snart 50 år ikke har klart å erfart at den oppførselen der ikke funker!! Søskenbarnet mitt hærmer mer etter mora si...
Dem er venneløse, og forstår ikke hvorfor liksom
Huff, ikke enkelt det der altså... Enkleste løsningen er rett og slett å kutte kontakten/holde kontakten på et minimum. Vanskelig, men heller det enn å føle seg ødelagt hver gang man er rundt dem! :)

Eg har en sånn familie bare verre dessverre... Eg har ikke kontakt med noen av dem, verken min mor, far, lille søster, store søster eller store bror pga de gjør meg så deprimert og får meg til å føle meg sikkelig drid. Etter eg kutta kontakt har eg faktisk følt meg bedre og har det bedre meg med slev. Litt dumt siden eg har ei datter men de kunne ikke brydd seg mindre om ho. De kom ikke en gang på sykehuset når hun blei født :-o

Personlig hadde jeg ikke orket å ha kontakt med slike folk uansett om det hadde vært venner eller familie. Men skjønner det er vanskelig, men kanskje det kan bli bedre hvis de ser at alle kutter kontakten med de og ikke vil ha noe med de å gjøre. KANSKJE klarer de å skjerpe seg da:rolleyes:

Off.. Ikke det jeg vil høre.. Jeg vet det jo! Og sier alltid det til mine venner om de har noen i livet sitt som ikke er noen å samle på :(
Syns det er så mye mer vanskelig når det er familie
Klart det er vanskelig, det er dessverre slik. Men tro meg, du får det bedre selv..

Vet om flere sånne personer.
Gidder ikke å bruke masse energi på de, så de får bare sitte og klage og huffe ;)
Lev livet og bruk energi på de andre i familien :)

Jeg har en tante og kusine som jeg holder meg unna. Min tante og kusine er sånn. De er til å med ikke venner med hverandre pga det. Jeg orker ikke sånne mennesker og avslår vel vennforespørsel fra min tante minst en gang i året. Jeg har ikke sett eller pratet med dem på flere år. De blander seg i alt og skal hele tiden krangle og ødelegge for andre. Når jeg og mannen skulle gifte oss i hemlighet så la min tante det ut på veggen min på facebook. Hu skrev feil dato heldigvis og jeg fikk sletta det ganske fort.

Eg har en sånn familie bare verre dessverre... Eg har ikke kontakt med noen av dem, verken min mor, far, lille søster, store søster eller store bror pga de gjør meg så deprimert og får meg til å føle meg sikkelig drid. Etter eg kutta kontakt har eg faktisk følt meg bedre og har det bedre meg med slev. Litt dumt siden eg har ei datter men de kunne ikke brydd seg mindre om ho. De kom ikke en gang på sykehuset når hun blei født :-o
Æsj det e trist as... Heldigvis e vi mange som føle det samme om de her to! Skull bare ønske det var noe jeg kunne gjøre for å hjelpe dem til å åpne øynene.

Jeg har en tante og kusine som jeg holder meg unna. Min tante og kusine er sånn. De er til å med ikke venner med hverandre pga det. Jeg orker ikke sånne mennesker og avslår vel vennforespørsel fra min tante minst en gang i året. Jeg har ikke sett eller pratet med dem på flere år. De blander seg i alt og skal hele tiden krangle og ødelegge for andre. Når jeg og mannen skulle gifte oss i hemlighet så la min tante det ut på veggen min på facebook. Hu skrev feil dato heldigvis og jeg fikk sletta det ganske fort.
Så tragisk altså!!!! Klarer ikke helt forstå meg på mennesker som ikke gidder prøve å være litt hyggelige en gang :/

Signerer denne.... Slike øyne tror jeg forblir lukket desverre.... Jeg hadde slutta å ta kontakt rett og slett, slike mennesker hadde jeg ikke orket å ha i min hverdah rett og slett.

Back
Topp