Frekke folk...

Oktober2020baby

Forelsket i forumet
Så i går var en mildt sagt spesiell dag. Jeg hadde en del smerter, med kynnere, sure oppstøt og så fikk jeg maserier som holdt meg våken. Måtte ta bussen i går og for en gangs skyld var setet for gravide ledig. Det verket skikkelig i ryggen og jeg slet. Så kommer det en mann i 50-årene ombord på bussen med rullator. Man kan se han har levd og lever ett hardt liv. To menn flytter sånn at han kan sitte i midten der det er sete for handikappede med rullator, men han vil sitte der jeg sitter. Så han klikker på meg uten grunn og ber meg flytte meg. Noen prøver å si ifra at jeg er høygravid, men da svarer han: Ja, men du er så ung og sprek så det går bra... Da må jeg reise meg for at han skal sitte, og rullatoren hans settes i veien mens han drar fram godteri og en bok...

Hvordan hadde du reagert i dette tilfellet? Jeg flyttet meg selvsagt og setter pris på at folk sa ifra, men kjenner at tiltroen til folk blir bare mindre og mindre...
 
Tror jeg hadde blitt litt sjokkert. Hadde flyttet meg jeg også, men ville blitt forbanna inni meg :hilarious: Gretne gubber altså..
 
Jeg hadde sittet fortsatt og sagt "beklager, men det er ikke kun du her i livet som sliter.. finn deg en annen handikapp plass" :hilarious:
 
Om det hadde vært meg selv så hadde jeg sikkert flyttet meg å blitt forbanna innvendig.

Hadde jeg vært vitne til det hadde jeg nok jaget gubben dit folk allerede hadde flyttet seg for ham :rolleyes:
 
Jeg hadde blitt kjempe irritert og tror faktisk at hormonene hadde tatt over slik at jeg hadde sagt klart ifra og nektet å flytte meg. :sorry: Kjente faktisk at jeg ble ganske irritert bare av å lese dette, og har litt lyst å rope ut. :banghead: (Ja jeg er veldig hormonell av meg i disse dager, så det skal lite til for at jeg sier ting FØR jeg tenker:hilarious:)
 
Jeg hadde ikke rikket meg av flekken. Jeg hadde gitt klar melding om at solen dreier ikke rundt hans akse, og det er flere som har behov for å sitte. han har ikke V.I.P på hvor han vil sitte. Om det ikke hadde vært noen ledig plass kan noen andre få løfte på ræven.

Fy flate, en av grunnene til at jeg fikk bil var min første graviditet og slike drittsekker som det der.

Jeg er ikke noe timid som person og tolererer ikke sånt dritt.
 
Jeg innbiller meg at jeg hadde blitt sittende og henvist gubben til å sitte der som det ble ledig, og kanskje slengt på "jeg har faktisk vondt for å flytte meg" eller noe.

Men sånn egentlig så hadde jeg vel flyttet meg og skrevet et innlegg om det her på forumet jeg også :hilarious:
 
Det jeg reagerte mest på, var selvfølgelig frekkheten, men også at han skulle bestemme hvem som er unge og spreke. Jeg begynner sterkt å mislike folk :shifty: og det vil jeg ikke. Jeg har slitt skikkelig i denne graviditeten, så at han skal bestemme hvor frisk jeg er og attpå hive meg vekk fra setet :mad:. Ja, jeg er hormonell, men noen ting hadde jeg klikket på uansett :wtf: Og ja, jeg skrive det på forumet, men turde ikke si noe ;):p Takk jenter, ser vi er flere som reagerer på dette og det føles godt! :shy:
 
Det jeg reagerte mest på, var selvfølgelig frekkheten, men også at han skulle bestemme hvem som er unge og spreke. Jeg begynner sterkt å mislike folk :shifty: og det vil jeg ikke. Jeg har slitt skikkelig i denne graviditeten, så at han skal bestemme hvor frisk jeg er og attpå hive meg vekk fra setet :mad:. Ja, jeg er hormonell, men noen ting hadde jeg klikket på uansett :wtf: Og ja, jeg skrive det på forumet, men turde ikke si noe ;):p Takk jenter, ser vi er flere som reagerer på dette og det føles godt! :shy:
Jeg er alltid sånn som sitter å irriterer meg etterpå, for at jeg ikke sa akkurat hva jeg mente :hilarious:
 
Jeg er alltid sånn som sitter å irriterer meg etterpå, for at jeg ikke sa akkurat hva jeg mente :hilarious:
Samme her!! Skulle ønske jeg kunne ha sagt ifra og bare bortvist ham. Sagt at folk hadde reist seg for at han skulle sitte og at jeg har like mye rett som han til å sitte her. Og hvis han var uenig kunne han vente ti min til på neste buss, men jeg turde ikke... Var redd for han :( Skulle ikke vært det!
 
Hadde flyttet meg i sjokk, og så gått igjennom situasjonen i hodet 100 ganger etterpå der eg hadde svart noe og blitt sittende :hilarious:

"graviditet er ingen sykdom" lever i beste velgående og vi har jo "valgt å bli gravide". Så da skal vi ta smertene og plagene som følger med i stillhet, med et smil, være flink pike og fortsette å prestere og gjøre pliktene våre... Føler dette er holdningen jeg møter hos mange... Føles ganske dritt når jeg sliter og man møter lite /ingen forståelse for det...
 
Hadde flyttet meg i sjokk, og så gått igjennom situasjonen i hodet 100 ganger etterpå der eg hadde svart noe og blitt sittende :hilarious:

"graviditet er ingen sykdom" lever i beste velgående og vi har jo "valgt å bli gravide". Så da skal vi ta smertene og plagene som følger med i stillhet, med et smil, være flink pike og fortsette å prestere og gjøre pliktene våre... Føler dette er holdningen jeg møter hos mange... Føles ganske dritt når jeg sliter og man møter lite /ingen forståelse for det...
Det er veldig sant! Men de alle glemmer at de ble født av ei mor... og før i tiden så gikk det ofte galt pga disse holdningene. Trist at vi må fortsatt i dag krangle med folk for å få forståelse... :(
 
Herrefred noen skulle hatt lov til å være ute blant andre mennesker!

Hadde nok gjort det samme som deg, men blir sur og grinat resten av dagen
 
Hadde blitt sittende og sagt at eg satt her først, eg har like mye behov for det og eg er høygravid om du ikke kan se det. Det er ledig plass der borte, så du får sitte deg der. :wtf:
 
Back
Topp