frekk unge..??

eilejoha

Gift med forumet
hva skal man egentlig godta når en klassekamerat er med guttungen hjem?
Jeg sitter her å reagerer nå på hvordan en ter seg her nå.
Det står en kjekspakke på bordet og guttungen løper bort til den å sier KJEKS. og begynner å gafle i seg. uten å spørre eller bli spurt.
Denne ungen har knapt vært her før, men har vært her et par ganger denne uken.
forrige gang gjorde han det samme, men da stod det litt cola igjen og 3 smørbukk i en skål.
Da sa han Åh, cola!! og tok flasken på fanget å åpnet den. Altså ærlig talt, er det bare meg som er prippen her, eller er den ungen rett og slett bare frekk???

Hadde min unge oppført seg slik hos andre, så skulle han aldri fått lov å være på besøk hos noen.

Er ikke sikkert foreldrene vet at han er sånn med andre. Men JA, jeg synes han var frekk...
Du kan jo si noe sånt som "her i huset spør man om å få smake"

ORIGINAL: Elissa85

Er ikke sikkert foreldrene vet at han er sånn med andre. Men JA, jeg synes han var frekk...

jeg syntes det hørtes kjempefrekt ut!
hadde min unge oppført seg sånn hos andre så hadde han ikke fått lov til å reise bort..

Det høres ut som den ungen ikke har lært folkeskikk hjemme!! Du Kan jo si at han skal spørre først[:)] Det må jo han lære seg[:)]

Jeg har bodd i et bofellesskap med folk so ikke hadde lært å spørre, bare spiste av maten min[&:] Dei var over 20 år. Så si i fra!

Signerer her.. Det er faktisk lov å spør om å få lov [&:]

Æsj, for en frekk unge.. Jeg hadde forklart han på en pen måte som Elissa sier, at "her i huset spør vi om lov før vi forsyner oss".[:)]

Kommer jo ann på hvor gammel han var da?
Min jente på 4 spørr ikke bestandig...men er jeg der, så ber jeg henne spørre fint[:)]
Ser de er skolegutter, men synes kansje ikke det er det frekkeste heller da. MEN KOMMER HELT ANN PÅ ALDEREN JA[:)]

ORIGINAL: Malleleo

enig med de over her, kjempefrekt[8|]

Mulig jeg er sær,men jeg hadde sagt fra at "her spør vi først" ja. Hade ikke latt det fare for å si det sånn! Så ja! Jeg syns det er frekt![;)]Er ikke sikkert han har lært seg å spørre hjemme heller da,og hvordan skal han lære det hvis ingen sier ifra?[:)]

ORIGINAL: Rosa termos

Æsj, for en frekk unge.. Jeg hadde forklart han på en pen måte som Elissa sier, at "her i huset spør vi om lov før vi forsyner oss".[:)]

sign[:)]

ORIGINAL: Vidic

Min jente på 4 spørr ikke bestandig...men er jeg der, så ber jeg henne spørre fint[:)]
Ser de er skolegutter, men synes kansje ikke det er det frekkeste heller da. MEN KOMMER HELT ANN PÅ ALDEREN JA[:)]

enig[:)] har opplevd frekkere ting. er jo bare og si i fra til gutten. trenger jo ikke bety at han har dårlig oppdragelse[;)]

ORIGINAL: Småtroll nr 2

enig[:)] har opplevd frekkere ting. er jo bare og si i fra til gutten. trenger jo ikke bety at han har dårlig oppdragelse[;)]

Det var jo ikke snakk om dårlig oppdragelse her[;)] Men følelsen av at en annen unge var frekk[:D]

han blir 10 år i år.

For å si det sånn jeg mener IKKE at han har dårlig oppdragelse, men han er sånn frekk og rett fram. som sagt over så blir gutten 10 år. Han hadde også ødelagt et helikopter til guttungen og gjemt det bar en gardin. Guttungen spurte han idag og han svarte nølende at det var han som hadde gjort det.
Og jeg sa til han at jeg ønsket han kunne sagt ifra, for Marcus blir lei seg når han finner ting som har blitt ødelagt. Og at vi er ikke sinte på han eller noe. Men hvis det skulle skje uhell en annen gang, så ville vi at han skal si ifra. for da kan vi prøve å fikse problemet med en gang. Ingen som blir sinte, for vi kan alle oppleve å gjøre uhell innimellom.

Men jeg skal si til han neste gang hvis det står noe fremme at vi spør først.
Har opplevd frekkere unger enn dette selv, så det er ingen krise, så absolutt ikke, men jeg ble liksom så sjokka over væremåten, for jeg ante ikke at han var slik. Han har alltid virket så motsatt, men det kan kanskej være at han føler seg så "hjemme" hos oss også kanskje?
Godt han viser oss tillitt, men jeg vil at andre barn skal respektere oss og vårt hjem, med våre regler.

ORIGINAL: eilejoha

For å si det sånn jeg mener IKKE at han har dårlig oppdragelse, men han er sånn frekk og rett fram. som sagt over så blir gutten 10 år. Han hadde også ødelagt et helikopter til guttungen og gjemt det bar en gardin. Guttungen spurte han idag og han svarte nølende at det var han som hadde gjort det.
Og jeg sa til han at jeg ønsket han kunne sagt ifra, for Marcus blir lei seg når han finner ting som har blitt ødelagt. Og at vi er ikke sinte på han eller noe. Men hvis det skulle skje uhell en annen gang, så ville vi at han skal si ifra. for da kan vi prøve å fikse problemet med en gang. Ingen som blir sinte, for vi kan alle oppleve å gjøre uhell innimellom.

Har opplevd frekkere unger enn dette selv, så det er ingen krise, så absolutt ikke, men jeg ble liksom så sjokka over væremåten, for jeg ante ikke at han var slik. Han har alltid virket så motsatt, men det kan kanskej være at han føler seg så "hjemme" hos oss også kanskje?
Godt han viser oss tillitt, men jeg vil at andre barn skal respektere oss og vårt hjem, med våre regler.

Nettopp sånn vil/kommer vi til å ha det å[;)] Syns det du gjorde var fornuftig jeg!![:)]

ORIGINAL: lykkelig med 3 små*

ORIGINAL: eilejoha

Nettopp sånn vil/kommer vi til å ha det å[;)] Syns det du gjorde var fornuftig jeg!![:)]
Godt å høre :) Usj , barneoppdragelse er jaggu ikke lett åsså... Glad jeg har "terpet" på guttungen med akkurat dette her siden han var liten. Så jeg håper han spør først når han er borte altså. Har ikke hørt noe, så håper alt er greit. hehe..

enig...

Helt enig.. Hadde erget meg over den ungen som hadde gjort slikt ....

Jeg synes det er frekt og jeg ser helst at selv mine barn skal spørre om å få, dersom de ser noe de har lyst på. Det gjelder like mye hjemme som borte. De skal ikke ta for gitt at de får altså! De skal klare å se at det står noe uten at de skal få med en gang.

Back
Topp