Fregnefantens vei til å bli mamma

Fikk innkalling i posten idag til time på sykehuset i forbindelse med rhesus negativ, så det betyr vel at småen er rh+ og at jeg har dannet antistoffer?[emoji85]
 
27+0
I følge Barn og gravid-appen skal jeg ha kommet i tredje trimester nå, men tror jeg regner fra neste uke for å være sikker [emoji4]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +1kg

Cravings: Bananer, meieriprodukter og søtsaker

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Småstresset og nervøs, så får ikke til å slappe skikkelig av. Sover elendig om nettene, og er ganske sliten. Litt halsbrann og tungpustet, ellers er formen bra.

Kjenner liv: Hver dag, og koser meg veldig med alle spark og dult! Er en utrolig deilig følelse, merker at han har begynt å bli kontaktsøkende også. Han reagerer når jeg stryker over magen med hånden og legger seg til der [emoji7]
 
Fikk innkalling i posten idag til time på sykehuset i forbindelse med rhesus negativ, så det betyr vel at småen er rh+ og at jeg har dannet antistoffer?[emoji85]

Det siste trenger det ikke bety, men de gir alltid den sprøyten uansett om du er - og babyen +. Det er en sikkerhet :)
 
Det siste trenger det ikke bety, men de gir alltid den sprøyten uansett om du er - og babyen +. Det er en sikkerhet :)
Åh, takk for svar! [emoji173] har ikke fått noen info fra sykehus eller lege om disse tingene, så blir å famle i mørket føles det som.. legen har endelig sendt et skriv om det i posten til meg nå, men får nok det ikke før neste uke.
 
28+0

Idag er jeg garantert i tredje trimester!!

Får en indre ro av å ha kommet så langt, men samtidig har nestingen tatt seg kraftig opp den siste uken [emoji12] har så mye jeg har lyst å gjøre i huset før termin, men får ta det som det faller seg [emoji4]
Gleder meg til å pakke sykehusbagen, men bør vel vente et par uker til.


Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +1kg

Cravings: Druer [emoji4]

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Ganske bra idag, bare litt trøtt. Får fortsatt kynnere flere ganger daglig, av og til er det litt vondt også.

Kjenner liv: De siste to dagene har jeg kjent masse liv, mye mer enn ellers! Har kjent spark og dult gjennom hele dagen, også mens jeg har vært i aktivitet [emoji4] han begynnerå bli sterk [emoji170]
 
Last edited:
Gratulerer med tredje trimester [emoji173]️ kjipt med kynnere men deilig med masse liv da [emoji4]
 
28+4
c6737ee7dd2c8ed527f6f45495315cfb.jpg
 
29+0 [emoji1]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: Glemte å veie meg idag igjen [emoji14]

Cravings: Rosiner, druer, banan, brus

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Bekkenet krangler enda, vært en del sliten og er tett i nesen. Ellers er formen bra [emoji4]

Kjenner liv: Bevegelsene har endret seg den siste uka, merker godt at han har mindre plass nå. Mer dulting og åling, tror jeg klarer å kjenne hvordan han ligger. Veldig koselig å stryke ham på ryggen når han ligger bra til [emoji170][emoji7]
 
Så fin babymage ❤️
 
30+2 [emoji4]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +3,9kg

Cravings: Banan, drue og jordbær

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Ganske bra [emoji1] har hatt mindre vondt i bekkenet de siste dagene, det har vært deilig! Kjenner en del stikk og ubehag nedentil for tiden, har forstått det slik at det er pga baby ligger i hodeleie og presser på ting og tang [emoji28]

Kjenner liv: Daglig [emoji7] Virker som at bevegelsene er mer kontrollerte nå, men av og til kommer den ristingen igjen. Kjenner veldig godt når han skifter stilling, det er en veldig underlig følelse! Veldig koselig å stryke ham på ryggen og kjenne at han reagerer på det da [emoji4][emoji170]
 
31+1[emoji1]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +5kg

Cravings: Boller, banan, jordbær, druer, seigmenn

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Ganske bra fortsatt [emoji4] har slitt en del med halsbrann denne uken, det er litt slitsomt.. og har en del plager i bekkenet, samt har sovet litt dårlig pga disse plagene. Men i natt sov jeg godt, så har følt meg uthvilt idag [emoji1]

Kjenner liv: Mye liv hver dag [emoji7] kjempekoselig å fortsatt stryke ham på ryggen og kile under føttene [emoji170] han ligger i hodeleie enda, håper det fortsetter [emoji4]


Får se om jeg får tatt et nytt bilde i løpet av denne uken [emoji4]
 
32+0 [emoji4]

Menstermin: 28.april

Tul termin: 24.april

Oul termin: 23.april

Vektendring: +5kg

Cravings: Banan, seigmenn

Tilskudd: Nycoplus Mamma

Formen: Relativt bra, litt sliten bare.

Kjenner liv: Masse liv [emoji7]

Skriver mer i morgen eller noe, litt for trøtt akkurat nå [emoji28]20180223_005851.jpg
 
32+0

Idag er det akkurat 2 mnd igjen til termin! [emoji7] som vi gleder oss til å treffe ham!!
Har enda ikke begynt å pakke fødebagen, så det skal gjøres denne uka. Har kjøpt inn det meste jeg tenker å ha i den, og fått vasket alle babyklærne, så er fort gjort [emoji4]

Jeg vet hvertfall at han hører nå, for omtrent hver gang jeg knepper i ryggen hopper han til [emoji28] og omtrent hver dag, gjerne flere ganger for dagen, kjenner jeg at han har hikke [emoji7]
Også har jeg blitt godt kjent med bevegelsesmønsteret hans nå; han er mest aktiv etter at jeg står opp og har spist, en liten stund midt på dagen (sånn ca akkurat når jeg skal ta Klexane-sprøyten min) og så danser han fra seg en stund før jeg legger meg om kvelden [emoji4] er veldig lite bevegelse om natten, så han har tatt min døgnrytme hvilket jeg er veldig takknemlig for.

Kjenner godt at huden på magen strekker og klør mye for tiden, så prøver å være flink til å smøre meg for å lindre. I går begynte jeg å klø noe helt vanvittig nedover lårene og leggene også, håper ikke det er noe som skal fortsette [emoji85]

Har fortsatt en ulvehunger, føler ikke jeg blir mett! Men har likevel ikke gått så mye opp i vekt enda; foreløpig er vekta 5kg i pluss fra startvekt. Legene og jm er fornøyd med det, så da har jeg valgt å ikke stresse over det.

Har blitt ufattelig varm de siste ukene! Har alltid vært en skikkelig frysepinne, men nå klager samboer på at vi gjerne har det for kaldt og må varme seg på meg [emoji23] det har alltid vært motsatt!! [emoji28]
Er utrolig deilig å ikke fryse da!
 
Tusen takk [emoji7] hvordan står det til med deg? [emoji4]
Her skjer det fint lite når det kommer til å bli gravid. Men håper å få det til i løpet av året[emoji4]
 
Back
Topp