Freestyle vs Speedi (Quinny vogner)

*NIKITA*

Glad i forumet
Jeg trenger litt gode råd fra dere :)
Jeg har nå Quinny Freestyle vognen og går å sikler på den lilla Quinny Speedi:

Hva er deres erfaringer med denne vognen?
Hvordan er den i forhold til Freestylen?
Er det et stort minus at sportsdelen ikke kan snus mot deg? (tenker da på når de er rundt 6mnd gml).
Er den veldig åpen?

Takk for alle svar :)

Jeg er veldig fornøyd med Speedien hvertfall[:D] 
FruNette inne på Kjøp og Salg selger akkurat den vogna i den fargen

Flere som har erfaringer med denne? :)

måtte jeg velge en ville det blitt comforten selv om det sies den er ustabil. aner ikke om d er pga man "lesser" på ekstra i handlenett eller liknende[:-]
ellers føler jeg den virker veldig trang også er d som m simo kombi at "alle" har den
speedien har ikke: full liggestilling, kan ikke vendes mot deg og har ikke bøyle. den er veldig åpen. tror ikke jeg har sett fotrekk/skvettlær heller til den[:-] 

MEN jeg ville ikke hatt noen a de[8D]
jeg ville hatt herqules raptor 3 spin[;)]

Er det et stort minus at sportsdelen ikke kan snus mot deg? (tenker da på når de er rundt 6mnd gml).

se her:

Små barn skal sitte bakover- vendt – også i vogna!!
Vi ser stadig flere vogner hvor barnet sitter vendt fremover – en dårlig løsning for barnet, sier ekspertene. En bakovervendt vogn er ofte større enn en fremovervendt, og det er derfor ikke rart at disse nye vognene har slått an. Men både foreldre og barn går glipp av verdifull tid med blikkkontakt når barnet sitter fremover. Dessuten mister foreldrene oversikt over hvordan barnet har det.

De minste barna forstår ikke at noe eksisterer når det er utenfor synsvidde, og savner mor eller far. Fremovervendte barn kan også bli overstimulert av alle inntrykkene. Ekspertenes råd er derfor: Du skal kunne ha blikkontakt med barnet lengst mulig – helst til det er 1 1/2 år gammelt.
Kilde: Aftonbladet

dette har jeg sett eksempel av[:o]
dattera t ei venninne har sitte i speedi siden ho var 4 mnd, og ho klarte aldri koble ut og få sove om vi har vært på  senter eller i byen, nettopp fordi ho rett og slett ble overstimulert.

jeg har desverre ungene vent fra meg når de er i tvillingvogna, men de har tålt det greit til nå heldigvis. men ikke alle gjør det. og jeg savner ha de mot meg[:)]

ORIGINAL: Strwberri

[font="comic sans ms,sans-serif"]Det har aldri vært noe problem å gå tur med Speedien. Ikke engang når turboen satt i vogna i voksien uten selene på.
Har losset 6 1,5-literflasker med brus under der, stelleveske hengende på styret og kurver stablet oppå styret og gått hjem i oppoverbakkene her hjemme uten problemer.
Vogna er for åpen? Altså, er det full orkan ute så går man ikke vanligvis tur. Ergo, fint lite problem. Tuppa her har aldri hatt problemer med verken å puste eller noen ting når vi har gått turer. Snøvær, vind, regn.. Inget problem.. Snør eller regner det bruker man jo regntrekket, og det dekker fronten sånn at det ikke kommer noe inn i vogna.

Stod det noe om hvilke eksperter det var i Aftonbladet, eller?
Man kan liksom ikke ta "Aftonbladet sine egne eksperter" like seriøst som visse andre..

om du ogbarnet ditt er fornøyd med speedien er vel ingenting bedre enn det[:-]
ho spør om det er et stort minus og sitte den veien og da forteller jeg det jeg vet[:)]

hvem av eksperter som har uttalt seg aner jeg ikke, kjenner du til noen man inte bør lysna til[:-][&:]

kopierte fra goboken.. og alle reagerer selvsagt ikke sånn, men jeg har sett et tydelig eksempel.
men tanke på sep.angst osv er d klart best og sitte den veien og jeg liker best å ha kontakt med barna mine[:)]
holder meg stort sett til det som er anbefalt, for det mener jeg er det beste for mine små[;)]

Back
Topp