Freeedag og helg!!

Oi, 6 uker var lenge.

Jeg skal 1.12, da er det 3 uker siden sist pga lavt SF mål, ellers har det vært 4 uker mellom hver siden jeg var hos jm uke 24

Denne helga er fullstappet.

Nå er mann og barn sendt ut av huset, og jeg er alene hjemme med hunden, og uten bil, føler meg merkelig isolert, må gå om jeg skal på butikken, og det jeg SKAL der er å handle brus til 8 stykker, så det skjer ikke at jeg gjør uten bil, liksom. Det får bli... vel, i ettermiddag en gang.

Nå på dagen skal jeg hvile og lade batteriene, trolig vaske litt klær og ellers pakke for ungene. Yngste har pakket klær selv, ellers hadde hun gått i vranglås, men jeg skal pakke ned tannkost, medisiner for eldste, nattøy, sengetøy og kosedyr, uteklær må vi huske å ta med fra bhg og skole når vi henter dem.

Ca 1630 skal ungene være levert hos min bror for natta.

19 skal vi være på julebord, seneste avreise herfra er nok 18, helst før, et godt stykke å kjøre, finne parkering, og gå derfra og bort til lokalet, med min fantastiske kropp... Vi skal altså mellom at ungene er levert og vi skal dra stelle og kle oss for julebord, og handle brus til 8 stykker, som vi får lagt på kjøling til i morgen.

For i morgen er det nytt julebord, spleisejulebord med familie (min bror og et søskenbarpar av meg med partnere)
Vi skal kjøpe inn potetgull og rødbeter og noe til også, men det er slikt som kan kjøpes lørdag, brusa bør ligge på kjøling i natt.

Vi henter ungene i morgen formiddag, kooooooser med dem, og leverer dem videre til mine foreldre med nytt sett klesskift

Så må vi tømme bilen, som i å fjerne barneseter og baggasjegitter og støvsuge bilen. Jeg er designated driver, vi har 7-seter og jeg er jo edru. Vi skal være hos min fetter, som bor... vel, langt fra alle oss andre tre, vi andre bor i gangavstand til hverandre. Det er dog ikke plass til mer enn 3 voksne i bilen når det er to barneseter og gitter bak til baggasjerommet hvor vi må slå opp en stol i morgen kveld. Vi skal i tillegg ha med ei gryte med pinnekjøtt, ei kake (som jeg tror noen må holde) og altså brus og potetgull og diverse annet tilbehør. (og antatt drikkevarer som de andre står for selv. Jeg drikker brus hele kvelden, logisk nok)

Søndag er vi invitert på "middag, når dere henter ungene" hos min mor, så da skal vi sove ut etter to lange kvelder, og så sette på plass igjen barneseter og baggasjegitter i bilen før vi drar til mine foreldre og finner igjen ungene våre, kooooser, får middag der og drar hjem med dem.

Kjenner at jeg kommer til å være sliten på søndag, men vi skal nok ha det kjekt.

Lokalet vi skal på i dag var vi på i januar for et par år siden med jobben til min mann og jeg holdt på å fryse i hel, de fant frem noe pledd, men det var iiiiiiiskaldt. Så jeg dopper tanken om en elegant julebordkjole og tar en strikket ullkjole med lange ermer, og ullstrømpebukse.... Jeg skal ikke fryse på meg uvi på en fredagskveld, altså!

Hva skal dere i helga da jenter?

I dag skal jeg på sv.kont. 6 uker siden sist, så er litt spent;)

Jeg skal også på kontroll!
Etterpå skal jeg til frisøren og så spise lunsj min svigerinne:)

Blir en rolig helg! Håper å få litt i stand til lille:)

Jeg skal på kino med min kjære i kveld eller søndagskveld ❤️ lørdag går til julebord med jobben min :) det kommer til å bli festlig å se de holde på med curling! :D jeg må nok holde meg unna isbanen :p

Tok helgavasken i går, så skal bare nyte fredagen med å stryke litt babyklær og vaske resterende klær:-) her har det snødd i natt så det er rene julestemningen ute...ta seg en tur å handle på butikken senere, kanskje får besøk av svigerinna mi og babyen ettepå :) min kjære har nattevaktshelg og snuppa mi er lovd"bort" til svigers så jeg blir nok alene i kveld, tenker jeg kjører igang litt Netflix og godis:wacky::)

Her blir det maling av hjemmelaget julekalender til unga, få vaska hus og ordne de siste julegavene:) håper på ei rolig helg:p

I dag skal jeg prøve å få vasket mer klær, sengetøy og kluter osv. Fikse neglene sånn at de glitrer laaang vei :p
Opp til bestevenninnen min og lage rosa ostekake og kose litt med lille gutten hennes, pluss stelle i stand til første "rosa" babyshoweren i gjengen vår! Det var på tide :p
Og i morgen skal jeg i utdrikningslag til samme venninnen som venter en jente i februar. Hun skal gifte seg i desember på Østlandet og da tar jeg ikke sjansen på å delta :p
På søndag skal jeg på julemarked der jeg gikk på skole. Kommer nok til å få mange store øyner og hender på magen av tidligere lærere da gitt! :p

Eg blir sengeliggende som vanlig. Guten vår på 4,5 år reiste i går med besteforeldre og eine søskenbarne på 7 år til Stavanger for å besøke tanta si med baby på 3 mnd :) Så han får ei super helg :-) Mannen ( som aldring lagar middag) har eg bedt laga middag til oss i måro, og med å laga, då meina han kjøpepizza.. Haha, men bedre enn ingenting.. Eg er veldig opptatt av heimelaga mat, men er ikkje i stand til å laga so mykje no.. Så får godta litt halvferdig mat dei siste 5 vekene :p

I måros skal eg laga rundstykkedeig, så ska han trilla dei ut.. Godt å ha i frys til kveldsmat osv :-D

Ellers håpa eg alle sammen får ein kjekk helg!! <3

Barna mine skal på pappahelg .
Ikveld skal jeg og ei vennine ut å spise på resturangen der gubben min er kokk , vi bestemte oss for å gjøre noe slikt sammen i år isteden for å kjøpe julegave til hverandre :) gleder meg ! Gubben og den andre kokken kan mat for å si d sånn:p

Imorgen har mamma spurt om jeg stiller som fotomodell til henne, hun er hobbyfotograf så :)

Søndag kommer endelig barna hjem igjen :) ❤️

I kveld skal kjæresten og jeg på kino :-) i morgen blir det tur på ikea for å kjøpe det siste av småting til senga og soverommet til lille, og på søndag skal jeg til svigermor på kræsjkurs på symaskin ;) dette blir den siste rolige helga før jule- og nyttårsaften for vår del. Fom neste helg er det full rulle med julemesser, selskap, julebord og reunion etter ungdomsskolen. Lille i magen har værsågod å holde seg inne til helgene har roet seg ;)

Eg blir sengeliggende som vanlig. Guten vår på 4,5 år reiste i går med besteforeldre og eine søskenbarne på 7 år til Stavanger for å besøke tanta si med baby på 3 mnd :) Så han får ei super helg :-) Mannen ( som aldring lagar middag) har eg bedt laga middag til oss i måro, og med å laga, då meina han kjøpepizza.. Haha, men bedre enn ingenting.. Eg er veldig opptatt av heimelaga mat, men er ikkje i stand til å laga so mykje no.. Så får godta litt halvferdig mat dei siste 5 vekene :p

I måros skal eg laga rundstykkedeig, så ska han trilla dei ut.. Godt å ha i frys til kveldsmat osv :-D

Er formen dårlig?
Ja, det høres ut som middager her hvis mannen får ansvar:p Jeg er heldigvis veldig glad i å lage middag, så det er et unntak hvis han får ansvar;)
God helg til deg og!

Høres ut som om folk skal fryktelig mye!! Spesielt Sara!! Hehe. Koselig med julebord da:) Og fornuftig med behagelig kjole, Sara;)

Her skal vi få gjort litt hjemme i morgen (litt små-oppussing som gjenstår), også skal vi på sånn julemesse for familier på søndag. Det blir koselig til lille :) Som btw var helt i ekstase over snøen som har kommet i natt :D

Sv.kontrollen gikk veldig fint. Blodtrykket har gått ned igjen (naturlig nok - sykemeldt). Og jeg ligger helt på kurven sf. Eneste var utslag på sukker. Men siden blodsukkeret så fint ut så slipper jeg sånn belastningstest :) Godt å kunne senke skuldrene!! Trenger ikke teste for blodpropp igjen heller siden hevelsene i foten har gått ned :)

God helg!!

Er formen dårlig?
Ja, det høres ut som middager her hvis mannen får ansvar:p Jeg er heldigvis veldig glad i å lage middag, så det er et unntak hvis han får ansvar;)
God helg til deg og!

Høres ut som om folk skal fryktelig mye!! Spesielt Sara!! Hehe. Koselig med julebord da:) Og fornuftig med behagelig kjole, Sara;)

Her skal vi få gjort litt hjemme i morgen (litt små-oppussing som gjenstår), også skal vi på sånn julemesse for familier på søndag. Det blir koselig til lille :) Som btw var helt i ekstase over snøen som har kommet i natt :D

Sv.kontrollen gikk veldig fint. Blodtrykket har gått ned igjen (naturlig nok - sykemeldt). Og jeg ligger helt på kurven sf. Eneste var utslag på sukker. Men siden blodsukkeret så fint ut så slipper jeg sånn belastningstest :) Godt å kunne senke skuldrene!! Trenger ikke teste for blodpropp igjen heller siden hevelsene i foten har gått ned :)

God helg!!

Ryggen som er ganske dårlig ja. Etter eg brakk den i 2008 og avstiva korsrygg, har eg slitt med mykje daglige smerter, og no er det ekstremt tøft, for har veldig mykje vondt. Får ikkje tatt dei verste toppane med smertestillande, som eg ellers kan :( og det første åre med baby blir også ekstremt tøft, men for ein glede dei gir <3 <3

Hehe, ja :p Her blir det ferdigmat eller brødskive om mannen skal lage til framøver, men heilt ok for ein liten periode :) Er heldig som har både mamma og svigermor 5 min med bil, så me får snike oss bort dit på litt heimelaga middag :p

Godt å få ordna litt i heimen da, og så koslig det må være på julemesse!! :D Kos dere masse masse :) :)

Vi skal bake pepperkaker i morgen! Laget firedobbel porsjon i dag, alle seks barna skal få lage hver sitt lille pepperkakehus. Gleder oss :)

Vi skal bake pepperkaker i morgen! Laget firedobbel porsjon i dag, alle seks barna skal få lage hver sitt lille pepperkakehus. Gleder oss :)

Ååh, så kosligt :-D Må lage litt ekstra deig her og ( for mykje av deigen går rett i magen før det rekker å komme seg til steikeovnen, haha :D )

Her skal vi på julebord i kveld med jobben til min kjære :) men er spent på hvordan det skal gåmed tanke på at ryggen er vond og har en ankel som har begynt å hovne opp når jeg belaster den.:shifty:

Jentene skal kose seg hos farmoren til imorgen ;)
Resten av helgen blir vel rolig siden min samboer kommer sikkert til å Være dårlig imorgen og helsen min er ikke den beste

Eg blir sengeliggende som vanlig. Guten vår på 4,5 år reiste i går med besteforeldre og eine søskenbarne på 7 år til Stavanger for å besøke tanta si med baby på 3 mnd :) Så han får ei super helg :) Mannen ( som aldring lagar middag) har eg bedt laga middag til oss i måro, og med å laga, då meina han kjøpepizza.. Haha, men bedre enn ingenting.. Eg er veldig opptatt av heimelaga mat, men er ikkje i stand til å laga so mykje no.. Så får godta litt halvferdig mat dei siste 5 vekene :p

Tenker på deg! Må være vanskelig å ha det sånn! Du er supertøff som går gjennom et svangerskap når du vet hvordan det blir =) Men det er jo så mye glede i en sånn liten en. Er opptatt av å lage hjemmelaga mat jeg også, tror jeg hadde blitt gal om jeg måtte leve på ferdigmat over lengre tid :P

Nå lager jeg pizzadeig. Får besøk av mitt litt rare, men veldig gode, lillebror nå snart. Han som ringte og spurte om det passa at han kom på besøk, helt sikkert pappa som har fortalt at han skulle ringe og foreslå det :P ikke for det, han syns det er koselig, men han kommer bare ikke på det av seg selv...

I morgen skal jeg være hjemme alene, for kjæresten skal på julebord :) En liten tur på gamlejobben for å si hei! Gleder meg sykt til å ha hele huset for meg selv i noen timer!

Back
Topp