Fredrikshavn - Gøteborg

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har noen kjørt båt her? 4timer eller noe sånt. Er det en "litenbåt" som man kan vente å bli skikkelig sjøsyk i om det er mye sjø?

Neida det går nok fint [emoji4] Har tatt den for noen år siden mener og huske den er ganske stor. Hadde til og med lugarer [emoji12]

Neida det går nok fint [emoji4] Har tatt den for noen år siden mener og huske den er ganske stor. Hadde til og med lugarer [emoji12]

Den båten er mer som en mellomstor ferge. Altså ikke som de småfergene med åpne dekk som vi har på småstrekninger i Norge (typisk vestlandet og Nord-Norge), og heller ikke danskebåten fra Oslo, men et sted i mellom.

Tok den for noen år siden, og mener det er både restaurant, lugarer og taxfree-butikk der.
Men det med sjøsyke er veldig individuelt. Jeg har kjørt Barnas Båt fra Oslo (stor danskebåt) med folk som blir sjøsyke når den båten vugger (var rimelig høy sjø da altså). Men jeg blir ikke dårlig av sånt. Jeg sover bare ekstra godt, for jeg elsker når sjøen vugger båten [emoji85]

Stena danica og jutlantica er store båter og dette med sjø handler litt om også hvor man får sjøen fra og på strømmen i vannet! Får man sjøen rett inn fra siden vil båten bevege seg litt stor eller liten, og er det kraftig strømninger under vannet så vil det merkes d også! Det finnes sjøsyk armbånd !! Selv blir jeg aldri dårlig, tvert i mot. Har reist mye med Båt, stort og smått i dårlig vær! :) og har hatt kjærester og familie som har vært til sjøs:)!

Back
Topp