Hei søte damer!!
Nå er jeg altså såå overlykkelig, og må nok overøse dere med all info hvorfor! :-)
I påsken fikk jeg fryktelig vondt i magen, vi bfant oss på hytte, med utedo, og jeg hadde vel derfor ikke vrt på do på noen dager. Var fryktelig hard i magen, og hadde skikkelig kramper den ene kvelden, og det endte opp med diare, og mye blod i avføringen. Jeg står på blodfortynnende grunnet risikosvnagerskap, og det var derfor MYE blod. Og jeg ble kjempe redd.
Dagen etter dro vi hjem, og rett på sykehuset der jeg fikk henvisning til gastro.pol dagen etter. Der tok de en sjekk(kunne ikke ta noe utvidet sjekk da jeg ikke var tømt..) nederst, og så ingenting. Blødningen hadde forsåvidt gtt seg, mn smertene var der fortsatt. Både i magen og i korsryggen. Fikk også en UL av bebis, fordi jeg var bekymret, der alt så bra ut.
Men overlegen mente likevel at jeg burde ta en Coloskopi, for å utelukke diverse. Han mente det ikke kunne vente til etter svangerskapet.. Jeg fikk i forrige uke derfor innkallelse den 30.04 og i papirene sto det at jeg måtte tømmes igjennom 3 dager, og at hvis jeg var gravid måtte jeg kontakte dem snarest, noe jeg gjorde, og jeg fikk snakke med legen. Det jeg skulle tømmes med, samt coloskopien hadde en viss risiko for svangerskapet, og det fantes ikke noe som ikke var en påkjenning for fosteret på et så tidlig stadie. " Det er en risko vi må ta" sa legen. Pluss at jeg måtte slutte med blodfortynnende i 3 dager, noe som også er en kjempe risiko for bebisen.
Ahh... Jeg var så lei meg. Jeg ringt dem derfor igjen for 3 dager siden, og forklarte situasjonen til en annen lege, og mtp at smertene var bedre og at det fortsatt ikke hadde blødd noe mer. Hun var svært forståelig, og sa at hun ville prøve å få satt meg opp på en ultralyd av mage, nå torsdag(i går) da det ikke var skadelig for bebis, og hvis den viste noe, ville de da utføre en coloskopi. DA var jeg gla da, og selvølgelig helt enig! Jeg vil jo ikke ta noe risisko for min egen helse heller!
Og jeg fikk ultralyd i går, av alt som finnes nedi der! Og legen skulle ringe meg i dag med resultatet, noe hun nettopp gjorde. Ingen funn. :-))) Og hun hadde snakket med den andre overlegen og blitt enige om å ta en REKTOskopi, som ikke er no risiko for bebis, og jeg da bare må ta et lite klyster, OG det om 4 uker når alt var litt tryggere, og ikke må jeg heller slutte med blodfortynnende. Hun kunne ikke kommet med bedre nyheter. Jeg ble så gla!! Føler meg respektert, samt veeldig ivaretatt, og det er ikke alltid man kan si om helse Norge! Magen er mye bedre, og legen sier hun tror jeg fryyktlig hard og treg i magen, og at dette da skapte en rift. Noe jeg selv også tror. Sliter veeeldig med hard mage dette svangerskapet. Som så mye annet. :-) er sykemeldt til mandag, og har egentlig veldig lyst til å prøve på igjen nå. (vært sykemeldt siden påske)Men kanskje ikke i en 100% stilling nå når kvalmen er så ille. ( jobber som sykepleier på en meget travel avdeling.)
Men hverdagen ser plutselig myyye lysere ut, og jeg går inn i helgen med et stooort smil om munnen!!
For en avhandling! SORRY!!! :-)))))