Fredagsmat?

Pseudotwins

Blir kjent med forumet
Hei!

Jeg trenger sårt tips til "ny" fredagsmat som ikke er pizza eller taco. [8D] Hva skal dere spise i kveld? [:)]

blir vel restaurant[8D]

meen, hva med biff? elr svinefile (fleskfile fra sverige) fløtegratinerte poteter.. namm[8D]

eg får besøk av ei venninne i kveld å me skal spise fullt brød :) knall godt :) gleder meg i hel :)

i kveld blir det wok - med svinekjøtt. I morgen tror jeg det blir fylte pita. Eller kanskje jeg blir inspirert av noen her og finner på noe annet godt!!

Her blir det pitabrød fylt med biffstrimler og en god salat i kveld[:)]

Her blir det pannekaker etter barnas ønske gjennom hele uken [:D]
I morgen blir det ratatouille, og på søndag blir det Gås i leirgryte [:)]

Vi ahr svigermor på besøk, så hun står for middag idag.. Vi skal ha raspeball/kombler, med svineknoke, bacon, pølse, sukker og sirup:)
[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Åhhhhh.................. Som jeg gleeder meg!!!!!!!!!!!!!!!!

ORIGINAL: venter_nummer_2

eg får besøk av ei venninne i kveld å me skal spise fullt brød :) knall godt :) gleder meg i hel :)

Hvordan lager du det?

du tar ett wittenbergen brød og sjærer i skiver men ikke gjennom brødet, bare ned til bunnen. legger brødet på ei langpanne(med eller uten alu.folie) så river du ut annen kvar- 3 kvar skive slik at det blir ett mellomrom der [:)] (eg tar dei skivene eg river ut og legger på siden av selve brødet å har fyll oppå der og)

så pisker du kremfløyte til den er tykk og så har du i en pakke majones[:)]
så skjærer du opp 1 purreløk, 1 pk bogskinke/piknikskinke i firkanter og har dette oppi kremmen og majonesen og i tillegg 1 pk mais[:)]

dette blir et tykt fyll  som du fordeler oppi brødet der du har tatt bort skivene[:)] når alt fyllet er i brødet tar du riven ost å har oppå.

så skal det stå i stekeovnen på 220 grader i ca 30-40 min[:D]

himmelsk godt :)

kan bruke kjøttdeig og men da må kjøtteigen kjøles helt ned før den blir putta oppi kremmen for eller sprikker den[:)]

her blir det scampi i kveld:) i morgen blir det bryllup, så spennede å se hva vi får da:)

Vet jaggu ikke hva vi skal spise jeg... Hmm...ble sulten av matpratet jeg[8D]

hmm tips, vi skal ha taco i dag vi siden det er en stund siden vi spiste det..

Ellers er lasagne godt.. Gryterett, biff og fløtepoteter, kylling og ris, svin indrefilet...

vi skal ha deilige nakkekoteletter med ovnsbakte poteter, blomkål, brokkoli, løk og potetsalat <3 naaam!

Rullekebab[8D] det er nam[:)]

vet ikke hva vi skal ha i dag,men fylt indrefile er godt,skjærer den nesten igjennom,har i krydderkremost og snurrer den med bacon og gjerne ha marinade over. Stekes på ca 200-250 grader i 30 min og ha ovnsstekte poteter ved siden av..

Jeg kan en god meny som er superenkel.

Kyllingfillet i middels store biter legges i ildfast form.
Bland sammen salsa og crem frech og hell over. Ost på toppen. 180 grader ca 20 min i ovnen.
Ha ris og salat ved siden av.

Supergodt og enkelt!!

Her er det bare meg og snuppa. Så blir vel noe barnevennlig idag.. hehe

ANER ikke hva vi skal ha egentlig.. Kjedelig å lage mat!!

Crispy chicken! [8D] Litt likt taco da[;)]

ORIGINAL: RenathePro

Crispy chicken! [8D] Litt likt taco da[;)]

oohh kanskje vi skal ha det!??
Er det krydderet veldig strekt?
Tenkte litt på lillesnupp.. om det blir for voldsomt..

Back
Topp