Fredag og snart helg!

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Hva skjer da, jenter?

Jeg jobber til lunsj, spiser og går hjem.

Henter guttungen så snart skolen er slutt, han ville det. Så henter vi lillesøster litt senere, etter frukt og lek i bhg.

I morgen er det dobbel feiring av halloween, så vi må sørge for å handle til helga før den tid.

Søndag har vi ingen planer. Ligge flatt på sofaen?

Er hjemme hos mine svigerforeldre. Kjæresten er ute og jobber, jeg lurer på å gå ut en tur med hunden men er for deilig å være inne! Lille romsterer veldig inni magehuset, deilig..

Skal møte svigermor i byen etter jobb for å kjøpe madrass til vuggen. Tror hun har kjøpt dyne alt... Deilig å slippe å kjøpe alt selv :-)

I morgen kommer det flere folk som skal hjelpe til å jobbe så da blir det vel litt liv her, farmor til sambo kommer også en tur tror jeg :-)

Burde gjort litt lekser også men i dag er alt skikkelig tiltak!

Skal få unna helgavasken idag (les:dra over gulvene ned tørrmopp) og få tømt skittentøyskurva så blir det full avslapning i helga :-) første helga på lenge vi ikke har noe planer, annet enn at gutta skal på halloween-feiring til en kompis. Hvis jeg gidder skal jeg begynne å rydde litt rundt husene til vinteren, får se hva helgen bringer :)

2-åringen våknet med feber i dag, så han er hjemme fra bhg. Dvs jeg får ikke sove og jeg sliter allerede med å holde meg våken.
Skal til legen senere i dag. Vurderer å trappe med sykemeldingen fra 100 til 80%. Får høre hva legen mener :) ellers betyr fredag taco og horrisontalen i sofaen etterpå :)

Får håpe guttungen klarer å sovne etterhvert da siden han er dårlig så du får duppet av litt du også! =)

Har holdt senga i dag. Kvalmen var intens i morges. Men skal prøve å stå opp og spise noe nå:)

Da er jeg og guttungen hjemme. Vi skal spise litt, så skal han leke mens jeg hviler til vi henter lillesøster.

Han har lovet å rydde lekeloftet i helga og holde det, for han vil gjerne ha med venner hjem fra skolen, og avtalen er som han sa til moren til en som ville være med i dag, "vi har for rotete loft", avtalen er at de skal rydde det før de får ha med seg venner hjem

Vi har jo brukbar kontroll på resten av huset etter innsatsen sist helg, så bare jeg og mannen tar en innsats med hhv klesvask/bretting og oppvask/kjøkkenrydding i helga er det greit det, det står og faller på ungenes rydding av leker på loftet, stua og det soverommet deres som man egentlig ikke kan gå inn på...

Har vært å handlet inn regntrekk, myggnetting og kattenett til vogna - digg å være ferdig med! Så har vi handla litt småplukk ellers, sånn som vaskekluter, Sengesett og håndkle med hette:-) Så nå er snart det meste i boks til lillegutt, mangler bare en kommode e.l. til å ha klær i nå!:D
Nå må jeg straks få i meg et eller annet å spise kjenner jeg, før det jeg har spist før i dag kommer i retur..!

Vært å levert sykmeldingen til sjefen og sagt Hade til kollegaer idag . Litt rart men ...

Etter det dro jeg og gubben å spiste lunsj før vi hAndla og dro hjem .

Nå er gubben på jobb, begge barna er med venner hjem fra skolen for så å være med de på noe sånn Halloween opplegg ikveld så jeg har ikke noe som skjer før kl 21 ikveld , å kjenner etter den handleturen at det er jaggu bra.. God helg damer ! :)

Hatt fri i dag pga 40% sykemelding. Har vært på sykehuset på ul og vekstkontroll, hos fastlegen og fått utvidet sykemeldingen til ut svangerskapet, handlet inn litt til baby og storesøster. Nå skal jeg straks hente i bhg, lage mat, og så på vinkveld med alle de flotte mammaene i barselgruppen til storesøster i kveld! Gleder meg :-D

Gutten er jo syk i dag, men måtte sende han avgårde med pappaen på jobb når jeg var hos legen. 100% sykemeldt resten av svangerskapet. Dette ligger ann til laaaaange uker :/
Nå som huset er tomt skal jeg benytte anledning til å få vekk værste rotet. Har handlet inn for helgen i tillegg til mere ullundertøy til guttungen. Det går en del ull i bhg :)

Etter det blir det taco og horrisontalen. Vet forresten ikke om jeg orker å se Senkveld heller i dag med en slik drittunge som gjest :P Spørs om det heller blir Skavlan og film :)
Uansett god helg :)

Sov kjempedårlig i natt, alt gjorde vondt. Lå våken fra kl. 2.30 til nærmere 6.30, da sovnet jeg. Var i koma når klokka ringte en halvtime etterpå! Jobb i dag er et kapittel for seg selv, så nå er jeg veldig glad jeg vasket huset i går og at middagen til ungene bare skal varmes. Eldste er ute leker med en kompis nå, minste slapper av på sofaen med ipad, mannen er med jobben til Oslo i dag og jeg har bakt brød og vasket en maskin med klær som skal henges opp. Resten av kvelden blir avslapning på sofaen, skal kose meg med god mat og litt smågodt senere :)

Her blir det oppgaveskriving til den store gullmedaljen i helgen. Også må jeg få forberedt litt undervisning til uka, og rettet det som mangler. Mannen er på jobb i 1,5 uke til, så vesla skal på besøk til besteforeldre:) satser på bittelitt ekstra søvn også. Det trengs:p
Og om det blir tid skal jeg vurdere å gå gjennom klæra til lillebror. Kanskje på tide å finne ut hva som mangler;)

Så du slo deg til ro med 40% sykemelding eller fikk du mer?

God helg og kos deg på vinkveld :)

Æsj..mista siteringen.

Hatt fri i dag pga 40% sykemelding. Har vært på sykehuset på ul og vekstkontroll, hos fastlegen og fått utvidet sykemeldingen til ut svangerskapet, handlet inn litt til baby og storesøster. Nå skal jeg straks hente i bhg, lage mat, og så på vinkveld med alle de flotte mammaene i barselgruppen til storesøster i kveld! Gleder meg :-D
Den over var til deg ;)

Så du slo deg til ro med 40% sykemelding eller fikk du mer?

God helg og kos deg på vinkveld :)

Æsj..mista siteringen.
Han spurte meg om jeg var klar for å gå tilbake til 100% jobb, men sa som sant er at jeg ikke tror det blir mer 100% nå før etter permisjon! Fikk i grunnen et åpent spørsmål om hvor mye jeg trodde jeg trengte... Tenker å prøve 40% sykemelding i en stund til og se hvordan det går! Så kan jeg alltids ringe opp om jeg trenger mer ;-)
Utfordringen er å holde seg unna jobb... Å være kontaktlærer i 100% stilling eller 60% stilling utgjør samme jobben, så dvs at jeg har like mye jobb som ellers, men mye mindre tid på å få gjort alt! Så å redusere ytterligere frister ikke helt. Føler at jeg løper nok sånn det er på jobb nå... :-P

Jentungen er på overnattingsbesøk hos mamma og mannen er på spillekveld, så jeg nyter kvelden alene (begynner nok fort å kjede meg å ønske at jeg hadde lagt planer:-P ) Så jeg har vært en runde på IKEA (og båret alt for tungt:-/ ), Barnas Hus, hentet pakke på posten og hentet fremkalte bilder og alt dette før 7:-D Alt en får gjort uten små på slep! I morgen skal vi sove lenge, vaske/rydde litt og slappe av:-D Ellers blir det retting av rapporter og planlegging av timer:-)

La oss se.. Var hos legen og leverte UP og fikk pencillinkur samtidig som jeg henta babybox, handla en del, rydda littegran og vaska babyklær(!) da jeg kom hjem, henta mann og barn fra jobb og bhg, spiste middag hos svigers, har akkurat fått gullungen min til å sove, og resten av kvelden vil bli tilbrakt i utstrakt stilling i sofaen med eget herredømme over kontrollen! Det er litt digg når gubben er ute av og til altså ;)

Etter skolen i dag har vi vært å prøvd enda flere senger! Er så usikker på hvor mye jeg er villig til å bruke på seng. Per nå er det Jensen seng til 20 000!! Etter å ha prøvd flere er jysk sine senger kjempe vonde :P
Vesla er hos svigers for det bestemte hun og bestemor i barnehagen. Så nå har vi sett en film og nå er det norske talenter. I morgen skal det nok ryddes og ordne litt hjemme :)

Back
Topp