Fredag og hælj

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Lillebror har blitt skikkelig forkjølet stakar!
Her blir det rolig dag hjemme med gutta før jeg må levere de hos søs slik at hun kan passe dem til mannen er ferdig i begravelse. Jeg begynner på skolen kl 15, men må reise tidligere for å ordne studentkort og diverse.
T sover enda, Lillebror og jeg ser litt barne-tv :)

Her blir det rolig dag hjemme med gutta før jeg må levere de hos søs slik at hun kan passe dem til mannen er ferdig i begravelse. Jeg begynner på skolen kl 15, men må reise tidligere for å ordne studentkort og diverse.

Kan vel være greit med en rolig start med de nettene du har hatt i det siste ;):)
Lykke til med skolestart! :) og god bedring til E!! :) Kanskje han finner en kur mot forkjølelse inni blurayspilleren ;):rolleyes::p:D Ha en strålende dag!

*sendt fra mobil-appen*

Kan vel være greit med en rolig start med de nettene du har hatt i det siste ;):)
Lykke til med skolestart! :) og god bedring til E!! :) Kanskje han finner en kur mot forkjølelse inni blurayspilleren ;):rolleyes::p:D Ha en strålende dag!

*sendt fra mobil-appen*
Ja, kanskje det var det han lette etter :P
Ha en fin dag dere og :D

God bedring til Eskil:) Kjedelig og være forkjølet. Sov han godt i natt? Her er vi fortsatt dårlige. Jentene er i bhge og skole. Emmeth sover og vi ligger rett ut på sofaen. Drikker en del nype-te, det hjelper litt:)

God bedring til Eskil:) Kjedelig og være forkjølet. Sov han godt i natt? Her er vi fortsatt dårlige. Jentene er i bhge og skole. Emmeth sover og vi ligger rett ut på sofaen. Drikker en del nype-te, det hjelper litt:)
Han sov greit egentlig, men ble så tett i nesen og var litt plaget pga det. Nå sover han for første dupp, sovnet med en gang! :D

Hvordan syke er dere? :-( god bedring til dere....er ikke noe hyggelig..jeg er utslitt etter mange netter med lite søvn...

Begynner å tenke at jeg kanskje bør utredes for cøliaki.... magevondt døgnet rundt og blir verre etter at jeg spiser...

Noen av dere som har det?hvordan merket dere det osv....

Sent from my GT-I9300

Hvordan syke er dere? :-( god bedring til dere....er ikke noe hyggelig..jeg er utslitt etter mange netter med lite søvn...

Begynner å tenke at jeg kanskje bør utredes for cøliaki.... magevondt døgnet rundt og blir verre etter at jeg spiser...

Noen av dere som har det?hvordan merket dere det osv....

Sent from my GT-I9300
Jeg har ikke cøliaki, men min søster har. Hun slet mye med leddsmerter og magetrøbbel! Helt fri for det nå etter å ha startet glutenfri diett!
Jeg er definitivt sensitiv for gluten, men har ikke påvist noe hos lege. I tillegg til å bli dårlig i magen får jeg megautslett om jeg spiser gluten. Så jeg unngår det så godt jeg kan! Magen og hodet fungerer mye bedre uten :)

Så nydelig liten gutt da,spennende med alt som ikke er lov hehe :D
Her har vi vært oppe siden litt over 6 i dag og er full fres på lillegutt, han har planleggingsdag i barnehagen men skal bort i helga, eldste sendte jeg til faren i går.Skal bruke helga til og kose meg i 70 års lag til min bestemor i morra og ellers slappe av og kose meg masse :)

Jeg har ikke cøliaki, men min søster har. Hun slet mye med leddsmerter og magetrøbbel! Helt fri for det nå etter å ha startet glutenfri diett!
Jeg er definitivt sensitiv for gluten, men har ikke påvist noe hos lege. I tillegg til å bli dårlig i magen får jeg megautslett om jeg spiser gluten. Så jeg unngår det så godt jeg kan! Magen og hodet fungerer mye bedre uten :)
Oi både ledd og mage ja... har slitt med begge deler i 12 år,men har tenkt at jeg bare er stiv og litt sensitiv mage...vet du hvordan legen sjekker det? Tør ikke gastroskopi....skrekken!
Det er jo sikkert ikke det,men... men er jo tappet for energi alltid.....
Så du merker stor forskjell på å spise glutenfritt? Kanskje jeg skal prøve det i noen dager... :-)

Sent from my GT-I9300

god dag til alle:)

Her regner det i bøtter og spann, så fra vi sto opp i morres rundt 06.45, har vi bare vært inne. Lekt, ryddet og bakt muffins, som forresten ble skikkelig mislykket...;) meg og baking ass.. men det er vel bare å fortsette å prøbve;)

No sover småen, mens eg slapper av litt. Senere blir det en tur på ikea å bestille baderomsmøbler, samt ut å handle toalett og dusj. (Holder på å pusse opp kjelleren, blir nytt bad, nytt vaskerom, hobbyrom/bod og kjellerstue/gjesterom:) Er veldig lei nå, så gleder meg sååååå til vi blir ferdige!

Tilslutt blir det et lite besøk til mannen sin forlover og kona som nett har fått en liten jente. Stor stas!!

Kvelden rekne eg med blir tilbrakt med beina på bordet og "so you think you can dance" på tv`n;)

JEpp, det var min dag! ;)

Oi både ledd og mage ja... har slitt med begge deler i 12 år,men har tenkt at jeg bare er stiv og litt sensitiv mage...vet du hvordan legen sjekker det? Tør ikke gastroskopi....skrekken!
Så du merker stor forskjell på å spise glutenfritt? Kanskje jeg skal prøve det i noen dager... :)

Sent from my GT-I9300

Så kjedelig å ha det sånn! Håper en lege kan finne ut av det. Men tror kanskje du må ta gastroskopi om de skal kunne sette en diagnose.. ikke helt sikker her altså, men hvertfall de eg kjenner som har cøliaki har måttet det. HAr forsått det kan være ganske ubehagelig, men vet flere har blitt overrasket at det har gått mye bedre enn ka de forestilte seg! :)

Så du merker stor forskjell på å spise glutenfritt? Kanskje jeg skal prøve det i noen dager... :)

Sent from my GT-I9300
Jeg merker veldig stor forskjell.
Og du må nok prøve mer enn noen dager før du merker eventuell bedring.
Hun måtte gjennom full undersøkelse, mener hun tok gastroskopi ja. Fordelen med å få det utredet er at man får støtte av staten fordi glutenfrie prudukter er dyrere!
En annen ulempe med å få det utredet er at man må "utsett" kroppen for gluten en viss tid før undersøkelsene, ellers kan det ikke påvises noe.
Jeg lurer fælt på å få meg utredet egentlig. Må høre litt med legen. Tror ikke jeg har cøliaki, men en slagt intoreranse/ allergi mot gluten har jeg definitivt!

god dag til alle:)

Her regner det i bøtter og spann, så fra vi sto opp i morres rundt 06.45, har vi bare vært inne. Lekt, ryddet og bakt muffins, som forresten ble skikkelig mislykket...;) meg og baking ass.. men det er vel bare å fortsette å prøbve;)

No sover småen, mens eg slapper av litt. Senere blir det en tur på ikea å bestille baderomsmøbler, samt ut å handle toalett og dusj. (Holder på å pusse opp kjelleren, blir nytt bad, nytt vaskerom, hobbyrom/bod og kjellerstue/gjesterom:) Er veldig lei nå, så gleder meg sååååå til vi blir ferdige!

Tilslutt blir det et lite besøk til mannen sin forlover og kona som nett har fått en liten jente. Stor stas!!

Kvelden rekne eg med blir tilbrakt med beina på bordet og "so you think you can dance" på tv`n;)

JEpp, det var min dag! ;)
Det blir godt å bli ferdig med oppussing tenker jeg :D
Men så spennende da!
Ååå så herlig med barselsbesøk!
Jeg skal på skolen frem til kl 20, og er nok ikke hjemme før kl 21, da mannen må ha bilen for å få hentet ungene, men etter det blir det sofaen her og :D

God dag til alle sammen!

Og god bedring til både de med forkjølelse og matintolleranse.:)

Selv er jeg sensitiv på et eller anna, og tror det er laktose. Har bytta til laktosefri melk, og så langt går det greit. Ved cøliaki sliter man ofte med diaré, magevondt, man er mye slapp og tom for energi, og er som regel tynn i kroppen siden tarmtottene i tynntarmen ikkr får tatt opp næringen som normalt. Lykke til med evt utredning!

Vi har vært på fysio i dag, og Jenny koser seg når hun er der. Det går sakte, men sikkert frammover, og vi jobber fortsatt med å få henne til å sette seg opp selv. Hun klarer ikke å plassere bekkenet sitt rett på egenhånd, og i dag ga hun pekefingeren til fysioterapeuten og sa "neineineinei" da hun blei sliten. Hehe.:)
Vesla sover sin andre dubb, og dagmamma og hennes datter kommer snart på en liten visitt. Jeg koser meg med kaffe og.mummitrollet i mens.;)

Så du merker stor forskjell på å spise glutenfritt? Kanskje jeg skal prøve det i noen dager... :-)

Sent from my GT-I9300

Min lillesøster (straks 13 år) har antageligvis dette.. og legen er sikker på at hun har det, men må ta sånn slange ned i magen for å få dekket utgifter fra nav..men det skal hun gjøre i full narkose ;) hun har ikke så mye plager, men har slitt med mye røyting og har hatt veldig lavt lager av jern og vitaminer, noe som ikke var normalt i den mengden iforhold til alder.. men legen sa at hun kommer nok til å reagere mye mer på gluten etter at hun har sluttet med det..

★Sender fra pipe-gjøken★

God dag til alle sammen!

Og god bedring til både de med forkjølelse og matintolleranse.:)

Selv er jeg sensitiv på et eller anna, og tror det er laktose. Har bytta til laktosefri melk, og så langt går det greit. Ved cøliaki sliter man ofte med diaré, magevondt, man er mye slapp og tom for energi, og er som regel tynn i kroppen siden tarmtottene i tynntarmen ikkr får tatt opp næringen som normalt. Lykke til med evt utredning!

Vi har vært på fysio i dag, og Jenny koser seg når hun er der. Det går sakte, men sikkert frammover, og vi jobber fortsatt med å få henne til å sette seg opp selv. Hun klarer ikke å plassere bekkenet sitt rett på egenhånd, og i dag ga hun pekefingeren til fysioterapeuten og sa "neineineinei" da hun blei sliten. Hehe.:)
Vesla sover sin andre dubb, og dagmamma og hennes datter kommer snart på en liten visitt. Jeg koser meg med kaffe og.mummitrollet i mens.;)

Så godt og gøy at det går fremover :D flinke jenta! ;) hehe

★Sender fra pipe-gjøken★

Hei jenter! :)
GOD BEDRING til alle som ikke føler seg bra!;)

Her er det regn, regn og regn! Emira er hjemme fra bhgen siden det er planleggingsdag, så jeg og snuppene har tatt bussen til byen for å dra på café med min tante og hennes 3 barnebarn (han minste er like gammel som emira og dem er skikkelig bestevenner, dem går i samme bhg) :);) så vi har kost oss masse! Tok bussen hjem igjen, men selvfølgelig sovnet Liana i vogna før vi var hjemme, så fikk ikke skiftet bleie på hun, håper bare hun ikke tisser gjennom! :P hehe

Nå har jeg slappet av litt, og tenkte jeg skal starte på litt helge-vask-og-rydd :confused::rolleyes:;):p MORO!!

★Sender fra pipe-gjøken★

God dag! Ser her er 17 innlegg, men ser bare den første..jaja...appen liker oss ikke ;-p

Snuppa sto opp kl 08.30 i dag. Veldig uvant, men fant ut at hun fikk bare sove. Nå sovna hun, så da blir det bare en dubb i dag. Sambo var litt skuffa for de bruker å leke å drikke melk før han drar på jobb, men i dag fikk han ikke se hun engang.

Vi har vært ute i hagen og "kosa" oss. Hehe..Simone liker IKKE gress, så hun hadde en del merkelige ansiktsuttrykk ;) her er et bilde:

ImageUploadedByBV Forum1376654628.632484.jpg

Nå skal jeg kose meg med en latte mens hun sover, og etterpå blir det å leke litt og lage fiskegrateng.

Dere får ha en fin dag alle sammen! Håper appen oppfører seg skikkelig igjen snart ;)

God bedring!! :-) deilig med en rolig dag før du skal på skolen tenker jeg :) lykke til på skolen i dag! :-)

Back
Topp