Fredag og det er helg!!

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Jeg er utrolig sliten og trøtt, siden Mina våkner så å si HVER natt[:@] Det har hun gjort i 2 ukers tid og jeg fatter ikke hva som egentlig er problemet. Det er så utrolig slitsomt. Så etter jeg har levert henne i bhg skal jeg gå hjem igjen å legge meg igjen. Må ha litt søvn jeg.

Så her skal jeg sove og slappe av..

Hva skal dere idag??

Uff, det er så utrolig slitsomt! Man blir så kje av å bli avbrutt i nattesøvnen sin..
Bra du kan få sovet litt nå da [:)]

Jeg skal bare fortsette å slappe av.. Skal ringe jordmora mi og gi opdatering på hva som skjedde på sjukehuset, og finne ut hvordan vi legger opp kontrollene videre nå. Ellers blir jeg vel sittende på nettet, se på tv og lese bok tenker jeg.. [:)] Håper på at søstra mi vil komme en tur og bære ned kasser med babyklær til meg, så vi kan gå igjennom resten av klærne vi har etter Julie [:D] Det er der de bittesmå bodyene i str 40 er, men håååååper vi slipper bruke dem... Men litt vanskelig å ha troen på det.. Men er snart 29 uker alt, så tiden går jo [:)]

Slitsomt med nattevåk ja - G sa i går kveld at "nå har johanna sovet hele natta i to uker, hun er sååå flink"... gjett hvem som ahr vært våken i natt?! [:'(]

Her er det stille og rolig i dag - sto opp med August klokka åtte, men han sovnet etter litt mat, så han ligger i vogga og snorker. Skal ingenting i dag, bare sløve, for jeg har sovet dårlig i natt - eller, urolig - våknet i morges og var gjennomvåt av svette. Skal se om jeg får handlet inn så jeg kan bake kake til dåpen i helgen - hadde planer om å bake gulrotkake, men så kom jeg på at maymor (samboeren til pappa - ungene kaller henne maymor, for de har jo mormor og bestemor allerede) har cøliaki og må ha kake som hun kan spise også... så jeg prøver meg på daimiskake for første gang - litt praktisk med noe som kan lages god tid i forveien også egentlig

Håper du sover godt nå, Oslojente [:)]
Og Lenemor: kan være jeg stikker innom på et stykke kake på søndag.
Daimiskake er bare supergodt [:D]

Jeg har ikke gjort noe enda jeg [;)]
Skal vaske badet etterhvert, og så må jeg jo vaske klær som vanlig.
Men ellers ingen planer for dagen.

Ha en flott dag alle sammen [:D]

Julie kom i uke 32+5.. Veide 1720g. Så body i str 40 var for stor... Hu hadde MYE å gå på.. Så syns lillebror kan vente en god stund enda.

Fint å ha litt tid med storebror først ja :) det blir jo en stund til du har tid til det, helt 100% igjen.
Ja, kanskje det blir fødsel på deg i dag.. Hehe. Plutselig er du i gang! [:D]

God morgen! Har hatt en rolig morgen idag - siden storesøster er syk drøyde vi det litt før vi dro til barnehagen. Skal på jobb idag, for mannen min kommer hjem før jeg må dra - og så henter jeg henne etterpå. Hun har også vært våken inatt - i 3-tia - da satt søsteren og ropte på "mor" nede på do og Amalie i senga[8D] Det var heldigvis ingen problem med å få storesøster til å legge seg i egen seng, mens Amalie som vanlig får lov å "campe" i mor og far sin seng når det er midt på natta.

Kjenner jeg er trøtt av å ha vært så mye inne, så jeg gleder meg til å være noen timer på jobb. Ingen store sprell i kveld heller, rolig er bra[:D]

Så var helgen her igjen ja. Den kommer alt for fort, synes jeg. Jeg rekker jo ikke å ta meg inn mellom helgene, men overskuddet må jo gjøre come back før eller senere. Jeg burde vel ha slappet av i dag, men jeg har mye mer lyst til å få unna husarbeidet og få det skikkelig fint i huset slik at jeg kan slappe av i kveld for da trives jeg så mye bedre her. Trivselen er ikke den største nå som mannen har ansvaret for husvasken. Jeg skal også få skrevet dåpsinvitasjonene for nå er det bare en måned igjen. Ellers blir det rolig her.

God helg alle sammen, og forhåpentligvis god fødsel til Jmamma.[8D]

Morgen er det vertfall.. ingen god morgen her! Frokosten er overhode ikke noe kjekk nå fortiden.. Men nå har vi ordnet klistermerkesystem og håper at det får orden på tull og trassing!

Solveig er levert i bhg, de skulle ha olympiade i dag! Det var blitt satt opp lavvo ute og Solveig var veldig gira! Det er kjekt da! Nå har Aslak spist grøt, vertfall luktet på grøten! Tror Solveig sin adferd kommer fra Aslak! [&:] Men vi har nå fått time til vurdering av spes.team på sykehuset. De skal se på spisingen hans! Håper vi blir noe klokere av det!

Nå ligger Aslak på gulvet og leker! Godt at han kan leke alene også, for jeg trengte litt tid i sofaen nå! Så får jeg heller sette meg på gulvet sammen med han senere! [;)] I ettermiddag skal vi på bading! Det er så kjekt når vi går alle sammen! Søsteren min og familien hennes går også! En virkelig god start på helgen![:D]

Da jeg gikk hjemme, grudde jeg meg også av og til til helgen, men nå må jeg si at jeg gleder meg. Da slipper jeg å stå opp så tidlig, og vi har en laaaang frokost sammen. Merker at det jeg er mye mere sliten for tiden, og av en eller annen grunn er kvalmen tilbake for fullt! Jeg gleder meg til mars jeg[;)]
Denne uken har vært anstrengende på jobb, både Støre, Tony Blair, Ashton mfl har vært på besøk, ganske mye å henge fingerne i da ja! Men er litt spennende også da! I kveld skal jeg ingenting, blir også alene, siden D skal på fotball.....
Blir vel sittende med boka mi, den er spennende, men fungerer VELDIG bra som sovemiddel![;)]

Ja da var det helg, i hverfall i dag og i morgen. På søndag er det på jobb igjen å ha varetelling [:D] (Litt sent kanskje men [8D])

Trym er i bhg og jeg har allerede støvsuget og vasket gulvene. Neste på dagsplanen er å stikke en tur til legen, eller litt kaffe først [8D]. Skal søke om nye adhd medisiner, gleder meg, for bli lei av bivirkninger, spesielt hukommelsestap [8|][:D] Svirrehue uten like, glemte jo alt, og la f.eks fjernkontrollen til tvèn i kjøleskapet [8|][:D] Pluss at jeg driver å mister ting i gulvet [>:]

Kl 2 skal vi hente Trym i bhg, for da skal vi til svigers i moss å spise middag [:)], det gleder jeg meg til [:)]

Ha en god helg alle sammen [:)]

Frokoster her var også vanskelig Actrine, men vi ga oss på det vi - hun har rett og slett ikke matlyst med en gang om morgenen (som faren sin), så vi lager med frokost i barnehagen i stedet - da har hun vært våken litt lenger, og så er det morsommere å spise sammen med de andre. Har vært en lang periode hvor hun har spist 3/4 av matpakka på vei hjem fra barnehagen da, men så fort vi byttet ut skive med weetabix (med nøtter og rosiner - de er kjempegode), eller youghurt og solfrokost har all frokosten vært spist opp

Nøste, du er velkommen, men ettersom det er en kvinnes privilegium å skifte mening har jeg gjort det igjen... kom på at en av kakene jeg skrev på "ønskelista" her inne forrige dagen også er uten mel - den heter Frozen Dream Cake og er med marengsbunn (ferdigkjøpt) og hvit og brun sjokolade i isen [:)]

Jeg tenkte vi skulle ut og handle nå jeg, men mens jeg satt og skrev handleliste oppdaget jeg at August så litt slapp ut, og da jeg la han i vogga sovnet han med en gang. Han har sovet ganske godt i det siste, og det er deilig - i går gikk jeg opp på rommet og la meg med han klokka ni, og selv om det tok sin tid kunne jeg smyge meg ut av rommet klokka ti igjen og ha en time alene i stua med G... og etter å ha lagt August over i egen seng da jeg tok kvelden fikk jeg sove helt til 3.30 før han våknet for mat!

Den tanken har slått meg også lenemor!! Men det blir enda mer heise dersom jeg skal kjøre henne i bhg. 15 min med bil og så plusse på med et heftig rush!![&:]

God fredag jenter

I dag har chr vært hos tannlegen , gikk veldig greit så gikk vi på cafe etter på før han ble levert i barnehagen.
I kveld, hadde jeg tenk å få k til å gjøre litt oppe siden han reiv skifer vegg i stua og da er ikke stua nesten ferdig avlikevel.

Det syns jeg også Jmamma! Men tror ikke slaget er over enda!
Eller tør ikke å håpe at det skal ordne seg med det første....[8D]

Back
Topp