Fredag/Lørdagskos

turbogirl_01

Betatt av forumet
Hei

Er rimelig matlei for tiden og har lyst å prøve å lage noe nytt:) Noe anent enn taco, pizza ol.

Hva bruker dere å spise til helga kos ?

Liker nye utfordringer. Jeg og knøtte liker å være på kjøkkenet og lage mat :D

Noen ider eller forslag ? :D

Ønsker alle en riktig god helg !! :D

Klemmer fra meg og knøtten <3

Jeg henger meg på her,vi er litt lei av fredagspizza og taco;-)
Men vi varierer av og til med f.eks.lasagne,kylling i ovnen eller hamburgere.Men idag er jeg lei av alle de der klassikerne og må finne på noe nytt!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kan anbefale hel indrefilet av svin med bacon. Salt og pepper på fileten, surr så bacon rundt og stek brunt i ei panne, så 35-40 min i ovnen på 220grader (eller til den når en kjernetemp på 70grader) Tilbehør: Potetstappe av søtpoteter (kok og bland inn fløte, smør, salt og pepper, kanskje litt hvitløk) asparges som du steker med litt pepper og paprikakrydder, saus lager du enkelt ved at du steker sopp og løk, spe så på med fløte og soyasaus (etter smak og behov) salt og pepper :D tar absolutt ikke så lang tid som man tror, og resultatet er himmelsk og litt ekstra kos!!

åååå... H27 det hørtes himelsk godt ut :) løper til butikken rett etter jobb :D

Jeg foreslår ovnsbakt kylling med philadelphia, rød pesto og bacon. Man krydrer kyllingfilen med salt og pepper, smør philadelphia eller annen kremost over, litt rød pesto på toppen og snurr baconskiver rundt. Stek i ovnen og server med ris, hollandesaus og asparges/grønnsaker. Smaker utrolig godt :)

åååå... H27 det hørtes himelsk godt ut :) løper til butikken rett etter jobb :D
Det er noe av det beste jeg vet å lage dersom jeg er sugen på det lille ekstra til middag :D litt luksus i hverdagen!!

Lyykke86 : stkere du det lenge i ovnen ? sånn ca ? :D ååå.. blir så glad når dere har så gode ideer :D

I dag blir det bakt potet ellers har vi mye skalldyr på lørdagene !! Veldig lettvint og godt :-)

Her blir det ytrefilet av lam (surret i panna før det fives i ovnen) med søtpotetpure og kantareller til.....

Vi er lei taco, men ikke crispy chicken! Spiste det ikvel, syns d er så godt! Hjemmelaget guacamole og samma tilbehør som taco. Bare at det er ranch style i creme fraiche å chunky salsa saus el hva det heter :p finnes crispy chicken kit i butikken :)

Vi oppdaget HJEMMELAGET lasagne for en stund siden. Det er noe helt annet enn Toro's pakke! Anbefales! :)

Ellers har vi som regwl; biff med potetbåter og smørkokt mais, biffsnadder, jegergryte, spicy skalldyrsuppe, vårruller m/ris og sursøt saus + salat ...

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

hjemmelagde kjøttkaker, jeg bruker varierer og bruker også svinekjøttdeig. 1 løk, 1 egg, noen ca 3 toppa ss mel kommer ann på hvor mye kjøttsmak man vil ha og litt vann eller melk, til du får en grei konsistens, ikke krydre med bare salt og pepper, kjedelig!! det meste går så vær litt oppfinnsom, men husk, om du bryker blandingskrydder så trenger du lite salt utenom :) muskattnøtt er godt for den klassiske smaken..

hjemmelagd tomatsuppe, kremet.. to bokser/ 800 g hakkede tomater med basillikum og oregano, 1 løk gul eller to sjarlottløk finhakket, smør, kjøttboller, 1 ss hvetemel,6 dl vann, 3 ss grønnsaksfornd, 1 dl fløte/Creme fresh krydre med salt og pepper, paprika, (cayennepepper for litt styrke) og de fleste grønne kryddere passer bra.

fres løken i kjelen med en god klatt smør, viktig og ikke brenne, hell i tomater, vann, mel, kjøttboller e.l. og fond(buljong kan brukes).kok opp. småkok under lokk i ca 10 min. rør inn creme freiche og smak til med krydder. tilsett evt purre, egg eller andre ting som er godt i suppe, vil du ha en mindre klumpete suppe bruker du stavmikser på tomatene og lølen i begynnelsen.

Last edited:
Back
Topp