Fredag igjen gitt!!

lenemor

Forumet er livet
Her i annerledesland har det vært en deilig morgen - August sov helt til halv sju, og når han var ferdig spist og lekt i senga gikk vi inn og vekket Johanna. G kom og tok August når han var ferdig stelt, så fikk Johanna og jeg ordnet oss før vi syklet i barnehagen (vel, hun syklet på trehjulsykkelen), og der ble tantene såååå glade for at jeg ble med inn på baserommet deres og kikket i permen til Johanna mens hun spiste frokost.

Vel hjemme igjen var G ute og la August etter å ha matet, kaffen var kokt, og jeg kunne bare sette meg ned. Fortsetter det slik skal jeg ikke klage på å ha mannen hjemme!

Og så er det sol fra blå himmel i dag - DET er deilig!! [:D]

Her har vi hatt en rolig morgen! Solveig er ikke helt vant med å måtte stå opp for å gå på do når hun våkner, så det ble vasking av sengtøy i dag! Ellers er hun kjempeflink til å sove med truse!! Og selv er hun kjempestolt!

Jeg hadde ryddet kjøkkenet strøkent i går! Var SÅ glad for det i dag.. håper at jeg orker å gjøre det hver dag.. blir så greiere å stå opp da! Ungene lekte mens jeg ordnet med frokost! [:D]

Nå er Solveig levert (tidligere enn før.. for nå har vi startet en ny trend) i bhg og det går så mye bedre å levere nå når vi kommer tidligere. Ellers så tror jeg ungene i bhg hennes er på fornavn med de som utarbeider uteområdet der! Solveig kunne fortelle at Sveinung var kommet i dag haha [:D]

Jeg og Aslak har ryddet vaskerommet etter vi kom hjem! DET var en nødvendighet! Dyna er i tørketrommelen og snart skal vi sette på en ny maskin! Det blir vaskemaraton i dag! Håper bare at Aslak har litt mer tolmodighet enn han har hatt til nå! Han styrer med noe feber greier på natten.. tann tror vi, og det gir selvsagt utslag for tolmodigheten på dagtid! Nå er han ganske frustrert over flyet sitt (fisher price little family). Fikk ikke opp døren. [8D]

I dag skal vi ha spagetti til middag. Med hjemmelaget spagettisaus!

Driver hotell for 4 tyske korgutter for tiden. 12-14 åringer er fryktelig trege å få ut av døren. Men jeg fikk dem levert til tiden og skal hente dem i kveld igjen etter jeg har hørt dem synge konsert.
Gustav og Malte fikk så vidt sett disse spennede guttene. De var med og vekte dem 6.45!

Vet ikke helt om jeg skal servere boller eller vafler for dem i kveld...

Hva tror dere?

Mina våkner ca 0600 hver morgen og det tar snart livet av meg[&o] Men hadde hun bare vært blid, men nei da starter med sutring og HYLING[&:]

Vi stod opp og kledde på, så fikk hun litt frokost og så hørte hun på litt musikk, mens jeg ordnet meg. Så gikk vi til barnehagen.

Mina var innstilt på å ha samlingsstund med Randi ( ene spes ped på avdelingen, ikke Minas) Hun er bruker å ha samlingsstunder på fredager og bruker mye bilder, leker ol. i samlingsstundene. Barna ELSKER det[:D]

Etter jeg kom hjem, så har jeg tatt ned 2 tørkestativ med klær + ryddet det bort. Vasket opp, redd opp senger og ryddet litt leker. Nå ser det endelig greit ut her i stua[;)] Kjenner jeg får nok av lekene til Mina innimellom.

Usikker på middag, så jeg får ta en titt på Matprat[:)]

Her er det strålende vær i dag!![:D]
Men jeg har egentlig ikke tid til ut...har begynt å pusse opp 2 barnerom nede i kjelleren!
Vi må flytte ned snart så Syver får eget soverom,kanskje blir det litt bedre søvn her i huset!
Syver sover så urolig for tiden,aner ikke hvor mange ganger han er våken igjen i løpet av kvelden og natta,veldig slitsomt! Virker som han har vondt i magen sin....og sikkert flere tannebisser på tur i tillegg-så kan det bli mye for en liten gutt..Så får håpe det retter seg snart,før vi alle er utslitt her!
  Thea har fri fra bhg i dag,så hun koser seg i sakkosekken foran tv`n nå,litt ekstra kos må man unne seg når man har tatt helga![:D]

Ha en fin dag jenter!!

God fredag jenter.
Har vært en god start på dagen her også. Christian er tilbake i barnehagen etter å vært hjemme i en uke nå. Litt deilig å få tilbake arbeidsroen i huset.
I kveld skal vi feire svigerrinna min sin 35 års dag.
Så skal jeg teste ut den nye fagren vi har kjøpt til huset og utgangsdøra.

ønsker alle en strålende helg

God ettermiddag fantastiske damer [:D]

I dag har jeg vasket og styra, handlet og vært sammen med to venninner [:)] I kveld skal jeg og hun ene kose oss med film og god mat og i morgen skal jeg ha innflyttnings"fest" her - det blir kjempe koselig [:D] Og på søndag kommer gullungene mine, gleder meg sååå masse til å se de nå [:D]

God kveld alle supre damer [:D]

Her skjer det ikke mye i hverdagen, men livet går da sin gang likavel [8D]
Igår var vi avgårde å skulle kjøpe husmaling, men ble så i tvil at vi kom hjem
med 2 prøver: en lys og en mørk.
Mannen har malt de på veggen begge to,men ingen av dem stemmer helt enda [&:]
Får se om de blir anderledes imårra [;)]
Og siden ikke vi får malt NÅ, så drøyer terrassen litt og. Vi vil nemlig male veggene der
terrassen skal være før vi setter den opp. Gidder ikke lage flekker før vi får tatt den i
bruk liksom [;)]
Men vi har iallefall bestemt oss for terrasse nå. Skiller ikke mer enn 3000,- på furu og eik,
så da var ikke valget så vanskelig [;)]

Ellers så går jeg rundt for tida og venter på svar på om, og evnt. hvor, jeg får jobbe i bhg.
til høsten. Var til intervju 18. mai, og vi skulle alle få svar denne uka. Men nå virker det som
de bruker streiken som unnskyldning for å ikke gi oss svar før neste uke [:@]
Vi streiker jo ikke i kommunen her engang jo! Duster hele gjengen [8|]

Men ellers er alt bare bra her [:D] Stortrives på jobb, men får jo desverre ikke fortsette der,
og det er utrolig synd [:(] Men får bare holde kontakten og søke igjen når den nye bhg. blir
ferdig om 1,5- 2 år [;)]

Linnea har hatt veldig variert humør i deg siste, og det gikk så langt at da ho krangla med en
ansatt i bhg. på tirsdag, så beit ho ho i beinet [:o] Men det var heldigvis en extremt dårlig dag,
for det har vært bedre resten av uka, og ho har aldri bitt før.
Håper det bare er en LITEN periode ho skal gjennom nå [:)]

Ellers håper jeg på malevær imårra, hvis vi klarer å bestemme oss [;)], og Dyreparkvær på søndag [:D]

Ha ei strålende god helg alle mine duer
[:D]

ORIGINAL: Nøste77

Og siden ikke vi får malt NÅ, så drøyer terrassen litt og. Vi vil nemlig male veggene der
terrassen skal være før vi setter den opp. Gidder ikke lage flekker før vi får tatt den i
bruk liksom [;)]
Men vi har iallefall bestemt oss for terrasse nå. Skiller ikke mer enn 3000,- på furu og eik,

Ellers så går jeg rundt for tida og venter på svar på om, og evnt. hvor, jeg får jobbe i bhg.
til høsten. Var til intervju 18. mai, og vi skulle alle få svar denne uka. Men nå virker det som

Men ellers er alt bare bra her [:D] Stortrives på jobb, men får jo desverre ikke fortsette der,
og det er utrolig synd [:(] Men får bare holde kontakten og søke igjen når den nye bhg. blir
ferdig om 1,5- 2 år [;)]

Linnea har hatt veldig variert humør i deg siste, og det gikk så langt at da ho krangla med en
ansatt i bhg. på tirsdag, så beit ho ho i beinet [:o] Men det var heldigvis en extremt dårlig dag,

Ellers håper jeg på malevær imårra, hvis vi klarer å bestemme oss [;)], og Dyreparkvær på søndag [:D]

'
kanskje en eventuelt ansettelse er avhengig av økonomi - om streikerne får medhold vil jo lønnskostnadene i barnehagen øke, og de har kanskje ikke råd å ansette noen da?

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Nøste77

bruk liksom [;)]

ferdig om 1,5- 2 år [;)]

'
kanskje en eventuelt ansettelse er avhengig av økonomi - om streikerne får medhold vil jo lønnskostnadene i barnehagen øke, og de har kanskje ikke råd å ansette noen da?

Neida, er nok ikke noe sammenheng der [;)]
Det er masse krøll her oppe, og der er noe i forbindelse med ho som
er her i kommunen som er fra Fagforbundet og et eller annet......[8|]
Så vi får bare vente igjen...
Er en ny bhg. som skal starte + at ene avdelinga vår legges ned, men åpnes
opp igjen av andre. Så det er vel rundt 20 som skal ansettes tror jeg.

Back
Topp