Fredag- helg!!

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Så var fredagen her og det er helg[;)] Sikkert ikke bare meg som er glad for det[8D][;)
Vi stod opp kl halv 8 for Mina ville ha mat med en gang hun våknet. Er så deilig at hun sover til lenger enn 0600 assa[:D][;)][8D]

Nå sitter hun og ser på Teletubbies og spiser frokost. Lenge siden hun har sett på det og derfor er det litt ekstra stas. Så skal hun i bhg[;)]

Jeg skal vaske og rydde idag. Godt å få det gjort. Vi får besøk av mamma i morgen og det blir koselig[:D] Da skal jeg få gjort unna resten av julegavene mine. [:)]

Hva skal dere idag??[:)]

Vi sto opp halv 7, nettopp kommet hjem etter å ha kjørt samboer og barn på jobb og i barnehage. Venninnen til Leah løp oss i møte å sa " Det er så godt å se deg " - må si jeg smeltet litt da [:D][:)] Litt utover formiddagen skal jeg en tur til legen, så kommer svigermor en tur etterpå, for hun synes det er såå morsomt med interiør (og jeg har lite peiling) så det blir koselig! Hun fikser litt småting her og der, og er kjempe fornøyd jeg asså [:D]

Her var det morgen kl 6.30! Solveig er syk med feber, begynte i går så vi har avlyst dagens avtale : barselgruppe! Spørs om det blir bading i dag.. 

Fant ut i går at den stivelsen som er e fiskepinner mest sannsynlig er mais, utifra reaksjonen til Aslak å dømme! arg...

Ellers håper jeg på å få ryddet litt til helga![:D]

Åh, så frustrerende med dette matgreiene Actrine!!

Her startet dagen rundt halv åtte... jeg var litt i svime, men kom meg ut til en smørblid Johanna som mer enn gjerne ville kle på seg og gå ned og spise litt frokost mens vi ventet på at pappa skulle bli klar. Da jeg kom opp sov August fremdeles, så jeg fikk dusjet (og vasket håret for første gang på 3-4 dager!). Da jeg var ferdig våknet han, så han fikk seg litt mat og et bad - nå tror jeg han sovnet på kjøkkenet mens jeg skrudde på pc'n - var nok søvndyssende den oppvaskmaskinen. Må vel flytte han over i vogga, for jeg er ikke helt tilhenger av å sitte så lenge i vippestol

I dag skal vi bare kose oss hjemme på formiddagen, så skal vi dra og hente Johanna litt tidlig i barnehagen, videre ned og hente G på jobb, så reiser vi på kafe og spiser middag alle sammen før vi drar til akupunktur med August. Er veldig spent på resultatene av det altså!!

jaaa trodde at fiskepinner var safe jeg... [8|]

ORIGINAL: Actrine

jaaa trodde at fiskepinner var safe jeg... [8|]

da må du vel lage dem selv [8D]

I dag våkna jeg først av at Sindre kom inn og la seg med oss, men han sovna igjen! Så da tenkte jeg og at jeg bare skulle snu meg og sove litt til, men han snorka sånn.. [8|][:D] Men duppa nå av og vi våkna kl 08.10!! Herlig.. Var bare å stå opp å kle på han og sende han av gårde i bhg med sambo.. Han har fri i dag, så da slapp jeg ut i det herlige regnveret.. [;)]

Har fått rydda litt nå, og tenkte å svinge vaskekosten.. Gjorde det selvfølgelig ikke i går..
Ellers har jeg begynt å lese Idas dans.. [&o] Og jeg hadde ikke lest mer enn 26 sider før første tårene kom.. Så det kan nok bli en utrolig tøff bok å lese.. Men det visste jeg jo egentlig da.. Resten skal leses når jeg er alene for å si det sånn..

Ellers skal faktisk vi slå til med taco i kveld! Hehe.. Er så sjelden vi har det, at det er nå på tide.. Så godt som det er..!! I morgen blir det minipizza.. Hadde det på onsdag, og sambo har mast hver dag etter det om vi ikke kan ha det til middag.. [8D] Kjøpte en sånn deigpose fra toro og brukte den.. Lagde småå tynne pizzaer, og hadde på det vi ville ha..
Jeg lagde min med creme fresh, tzatzikipulver, skinke og ost.. NAAAAM!!!!! Deilig med  noe annet enn vanlig tomatsaus og sånn.. [:D]

Ellers skal vi kanskje lage litt julekaker i morgen.. Er meldt stygt ver hele helga, så noe må vi finne på.. [:)]

ORIGINAL: Almyrida81

I dag våkna jeg først av at Sindre kom inn og la seg med oss, men han sovna igjen! Så da tenkte jeg og at jeg bare skulle snu meg og sove litt til, men han snorka sånn.. [8|][:D] Men duppa nå av og vi våkna kl 08.10!! Herlig.. Var bare å stå opp å kle på han og sende han av gårde i bhg med sambo.. Han har fri i dag, så da slapp jeg ut i det herlige regnveret.. [;)]

Har fått rydda litt nå, og tenkte å svinge vaskekosten.. Gjorde det selvfølgelig ikke i går..
Ellers har jeg begynt å lese Idas dans.. [&o] Og jeg hadde ikke lest mer enn 26 sider før første tårene kom.. Så det kan nok bli en utrolig tøff bok å lese.. Men det visste jeg jo egentlig da.. Resten skal leses når jeg er alene for å si det sånn..

Ellers skal faktisk vi slå til med taco i kveld! Hehe.. Er så sjelden vi har det, at det er nå på tide.. Så godt som det er..!! I morgen blir det minipizza.. Hadde det på onsdag, og sambo har mast hver dag etter det om vi ikke kan ha det til middag.. [8D] Kjøpte en sånn deigpose fra toro og brukte den.. Lagde småå tynne pizzaer, og hadde på det vi ville ha..
Jeg lagde min med creme fresh, tzatzikipulver, skinke og ost.. NAAAAM!!!!! Deilig med  noe annet enn vanlig tomatsaus og sånn.. [:D]

Ellers skal vi kanskje lage litt julekaker i morgen.. Er meldt stygt ver hele helga, så noe må vi finne på.. [:)]

Idas dans har jeg også lest. Kjempe fin bok, men blir en god del tårer ja.. [:)]

Her startet degen kl. 06.45, men jeg la meg igjen  når jeg hadde satt på TV for Linnea [8D]
Sto opp en time seinere og gjorde oss klare for å dra i bhg.
Etter levering så tok jeg turen til mamma for å se om ho hadde en koffert som er større
enn våre, men kom hjem uten å ha sjekka ei gang [&:] Glemte det helt bort!
Jaja, vi får sikkert plass til litt hvis vi handler noe...

Vi skal møte svigers på Kjevik kl. 17, og så går flyet 18.15 tror jeg.
Og på søndag kommer de og møter oss igjen, så det skal sikkert bli litt stas for Linnea
som er litt sur for at ho ikke får være med [&o] Men det var greit hvis ho fikk pakke da [;)]

Håper dere får ei superduper helg alle sammen [:D]

God tur Nøste - håper dere koser dere masse, København er jo en kjempefin by!

Nå har Maja og jeg akkurat vært ute på vår første trilletur.[:)] Frem til i dag har bekkenet mitt vært så dårlig at det ikke har vært noe alternativ. Vi bor oppi en lang, bratt bakke og det er vondt å bli dradd av vogna nedover og ille nok å gå opp uten vogn så jeg var veldig spent på om jeg ble nødt til å ringe mannen for å bli hentet, men det gikk stort sett greit. Heldigvis. Jeg har savnet sånn å gå tur.

ellers intet nytt på denne fronten. God helg alle sammen!

God tur til København, Nøste.[:)]
God bedring til Solveig (og Aslak... stakkars gutten).

Idag kom jeg på at jeg ville prøve å hekle en lue. Så det gjorde jeg. Gikk rasende fort. Herlig. Har mange projekter på gang samtidig nå. Men kjekt å ha litt hekling og strikking når jeg skal på jobb igjen. Blir jo litt møter der det går an å holde litt på med sånt.

Ellers er allt bare bra her. Skal gjøre en innsats i natt for å få Malte til å sove i egen seng. Er på tide nå!

DA ble det jammen legevakten på meg og Solveig i dag! Det er så utrolig koselig der, så vi benytter enhver anledning! [&:][:D]

Hun fikk veldig feber i går og tisser som en helt! HELE TIDEN! Så vi mistenkte UVI. Men urinprøven va fin, bare at crp var bitttelitt mer enn den skulle! Men ikke noe stort! irritert i øret.. ellers ingenting som kan tyde på hvorfor hun har feber og tisser så mye! Fikk beskjed om å følge ekstra med.. Nå sover hun i senga.. samme gjør Aslak! Jeg har ikke spist maisstivelse i dag! FLINKE MAMMAEN![:D]

Så har vi vært til akupunktur... hun satt en nål i høyre hånd, august skrek men jeg tror det var fordi vi holdt han fast, ikke fordi det gjorde vondt. Snurra nåla en gang rundt og dro den ut igjen. Satt nål i venstre hånd, og det skvala i bleia hans, snurra nåla rundt og tok den ut igjen - det var hele behandlingen. Vi har fått tips om punkt som skal masseres for å modne tarmen, og så får vi sa. Han har prompa og prompa i hele kveld - hadde en halvtime-time med hyling, men nå sover han i vogga - resultater allerede??

Nå er Johanna i seng, bakepotetene i ovnen, og vi i hver vår sofa. Middag om en stund - biff, bakte poteter, asparges, champignon og salat

Jeg håper akupunkturen hjelper August slik at han slipper så mye magevondt.

Yey!! SÅ kult da lenemor!!![:D]

Back
Topp