fredag etter fire-syndromet.... *update #10*

Javelin

Forelsket i forumet
ja det er da det skjer...slår ikke feil det.
har moderate magesmerter og lett blødning og ikke et legekontor å oppdrive. Legevakten kan jeg også glemme for den er fyllt opp med fyllefanter ifra fredag klokken fire og til mandag morgen klokken åtte, så med mindre man har brekt noe, helst da så gale at beinsplintene står ut, så har man ingenting der å gjøre...med mindre man er en forslått og fordrukken fyllefant.. 

jeg antar min krasse kritikk til legevaktordningen skyldes i at jeg er redd, og føler jeg ikke har noe sted å gå selv om den er der den er og liksom skal være tilgjengelig. Og misforstå meg rett, jeg hyller alt helsepersonell som kan krype og gå en sånn plass! Det er dem som fyller opp akkuttmottaket fordi de 1) ikke klarer å styre alkoholinntaket så de blir slept inn aldeles bortevekke eller 2) bare MÅTTE begynne å slåss og er pga alkoholinntaket så hissig at de ikke vil sleppe dem laus i venterommet og de blir derfor tatt rett inn på akuttmottaket.... det er DEM jeg er forbanna på akkurat nå. Hadde verden vært uten dem, eller iallefall hatt et litt lavere antall, kunne jeg reist ned på legevakten og pratet med kyndig personell nå..men å sitte der i 6-7 timer med mine bekkenlåsninger og bekymringer? don't think so.......
Jeg har en merkelig magefølelse på dette her. For den sier meg egentlig ingenting. I det ene sekundet nekter jeg å gi opp håpet. "det er mindre blod nå sant? den mensmurringen er vel sågodtsom heeelt borte?" mens i det neste øyeblikket har jeg lyst å bare ta godt tak i nakken på meg selv, riste litt og si "face it and get over it..." :P

Begynte å blø i går rundt midnatt, kommer fortsatt blod. Jeg lar tickeren min stå, til jeg vet hundre prosent.. kryss fingrene for meg da...

Uff!! Krysser fingrene for deg igjen spiren. Har du mye smerter da???

Ring føden da vel! Joda vi er tidlig på vei, men det skader ikke ringe å si hva du har for symptomer og at legevakten ikke kan hjelpe deg. det går jo ikke å sitte der i 7 timer når man blør! da skal man vel helst ligge? jeg vet ikke jeg altså, men jeg hadde ringt de.

Huff.. XX Krysser fingre for deg!!!

Uff :( Krysser fingrene for deg!!! Uff av meg, forstår veldig godt du ikke vil sitte lenge på legevakta å vente :(
Kan du ringe Gynekologisk avdeling på sykehuset direkte?

jeg gikk og la meg igjen og fikk litt søvn i det minste...det var det ikke så mye av i natt, skummelt dette her. Sendte melding til en venninne som vet om graviditeten, hun foreslo kvinneklinikken. Ringte der, der ble jeg henvist til....legevakten! :O eller "du kan ta det med fastlegen din på mandag.." hun var SKIKKELIG sur! uff altså :/ fant ut at den lokale bydelslegevakten har åpent nå fra 12.30 - 18 så jeg stikker ned der, de pleier å ha mindre trøkk for de er en liten avdeling som ikke tar imot fyllefanter, slåsskjemper og beinbrudd....men de tar imot alle andre skumle sykdommer, sist jeg var der fikk jeg lungebetennelse, måtte ned og få resept pga UVI, fikk med meg litt basiller samtidig, satt 30 mennesker der og hostet og grylte....burde vært karantenesone på venterommet xD

Uffda, så de va så "imøtekommende" ja :(
Lykke til på mini-legevakta!
Krysser fingrer og tær, armer og bein!

Håper det er en ufarlig blødning.... krysser fingrene.

etter tre timer på legevakten og nye tre og en halv på KK fikk jeg endelig svaret....blødning kommer av at noe slimhinnen hadde vokst seg på utsiden av livmorhalsåpningen så blødninger kunne det  bli fler av...innsiden av livmorhalsåpningen derimot er superduper med en liten knott målt til 8+6 med et bankende hjerte emoticon

jeg er så glad! jeg er så lettet og glad og lykkelig og endelig kan jeg puste normalt igjen, vri hodet mitt over på noe annet, slippe å bekymre meg for å bli sittende aleine hjemme med en fireåring og et tonn med smerter mens samboer er i nordsjøen, jeg kan sove i natt, jeg kan ignorere den murrende smerten nå som jeg vet den er i orden å ignorere....JEG ER SÅ LETTET!!!! 

Ååå, det var gode nyheter!!
Herlig å vite at alt er i orden, da håper vi det holder seg sånn løpet ut! Heia! :D

Helt fantastik! Det var godt å høre at alt var bra alikevel :)

takktakk :D

nå driver jeg og justerer termin på min side men jeg blir helt sprø altså! Jeg ble målt til 8+6 i går, altså 9 uker blank idag, med termin 14.februar. Men på min side blir det 8+5 når jeg trykker inn 14.feb. Så etter i kalender nå og sånn ut ifra det jeg kan se er babyverden sin ukeberegner kun 40 uker, ikke 40+2 så jeg måtte sette 12.feb for å få ukeoppdateringen rett :P

alt man skal bry seg om når man er full i hormoner xD

Må si meg enig med deg når det gjelder termin, utregning av uker og ticker styret:( jeg har selv termin 15 februar, og i følge tickeren er jeg da 8+4 i dag... Men om du har termin 14 februar og er 9 uker i dag så bør vel jeg egentlig være 8+6 i dag??? Noen som forstår seg på dette? Jeg blir jo helt tullete.... Hehe

Må jo også selvfølgelig ikke glemme og si hipp hurra for at alt står bra til med lille spiren :):):)

Back
Topp